Käyntihäiriöitä
Käyntihäiriöitä
900ng-94 sattui tapaus että lähtee käyntiin mutta sammuu heti,tätä toistui abaut viis kertaa ennen kuin jäi pyörimaan ja heti ajon aikana syttyi check engine valo.Mistäs moista vikaa vois etsiä ennen vikakoodin lukua.
Ja katoaako valo jos käyttää akkukaapelia pois?
Ja katoaako valo jos käyttää akkukaapelia pois?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Check Engine valo ilmoittaa polttoaineen syöttö häiriöistä tai sytytys järjestelmän häiriöistä.
Esim....
Joko se ei saa bensaa tai sitten palamatonta polttoainetta joutuu pakosarjaan.
Autoa saa käyttää korkeintaan 5 minuuttia, jos se ei käy tähän mennessä tasaisesti, niin viipymättä tarkastettava häiriön aiheuttaja.
( katalysaattorin rikkoontumis vaara )
DI-Kasetti...?
IMM...?
Polttoainepumppu...?
Johdotuksessa katkos ( hapettuma )
Esim....
Joko se ei saa bensaa tai sitten palamatonta polttoainetta joutuu pakosarjaan.
Autoa saa käyttää korkeintaan 5 minuuttia, jos se ei käy tähän mennessä tasaisesti, niin viipymättä tarkastettava häiriön aiheuttaja.
( katalysaattorin rikkoontumis vaara )
DI-Kasetti...?
IMM...?
Polttoainepumppu...?
Johdotuksessa katkos ( hapettuma )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Käyntihäiriöitä
Paljonkos ajettu?akim kirjoitti:900ng-94 sattui tapaus että lähtee käyntiin mutta sammuu heti,tätä toistui abaut viis kertaa ennen kuin jäi pyörimaan ja heti ajon aikana syttyi check engine valo.Mistäs moista vikaa vois etsiä ennen vikakoodin lukua.
Ja katoaako valo jos käyttää akkukaapelia pois?
Olen kuullut huhua että bensapumput lakkaavat tuossa 200-230 nurkilla pyörimästä ja tunnetusti ng900/og93:ssa tankki pitää puottaa kokonaan irti.. päinvastoin kun vanhemmissa 900:sissa pääsi luukun alta takakontista irroittaa uppopumpun.
Pumpun pysähtymistä ootellessa kun mittarissa 208t

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Pumppu on tankin sisällä upoksissa ja vaihto tapahtuu tankin yläpuolelta, jonne ei pääse käsiksi kuin tankin irroittamalla, kun on tuo auton yhtenäinen peltipohja tankin yläpuolella, eikä pellissä ole huolto luukkua josta näkisi tankin yläpuolta..akim kirjoitti:Olis ajettu 170tkm.Liekkö vielä laitettu sisään vai onko se ulkopuolinen?
OG900:sessa kuuli pumpun sirinän sisään takakontista, josta pystyi päättelemään että pyöriikö pumppu ja loppuunajetun pumpun saattoi saada vielä pyörimään ruuvarilla kopauttamalla huoltoluukusta, mutta ei NG:stä.. ;(
Kokeneemmat voivat kertoa tuosta, että onko pumppuja mennyt jo 170tkm kohdalla?
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
wesku teki -94:een huoltoluukun:Hook kirjoitti:Pumppu on tankin sisällä upoksissa ja vaihto tapahtuu tankin yläpuolelta, jonne ei pääse käsiksi kuin tankin irroittamalla, kun on tuo auton yhtenäinen peltipohja tankin yläpuolella, eikä pellissä ole huolto luukkua josta näkisi tankin yläpuolta..
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 7021#77021
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Käyntihäiriöitä
Vian voi aiheuttaa moni asia. Edellä mainittujen asioiden lisäksi lisäisin listaan kampiakselin asentoanturin, joka voi tehdä samanlaisia oireita alkaessaan pikkuhiljaa "purkaa työsopimustaan".akim kirjoitti:900ng-94 sattui tapaus että lähtee käyntiin mutta sammuu heti,tätä toistui abaut viis kertaa ennen kuin jäi pyörimaan ja heti ajon aikana syttyi check engine valo.Mistäs moista vikaa vois etsiä ennen vikakoodin lukua.
Ja katoaako valo jos käyttää akkukaapelia pois?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tuossa omassa 9-3:ssa pumppu vaimeasti "sirisee" hetken kun avaimesta kääntää virrat päälle. Ilmeisesti pumppu nostaa paineet. Ei kuulosta epämääräiseltä ääneltä. Näin on tehnyt ne 60 tkm kun tuo on ajossa ollut.Kaide kirjoitti:9-3se kirjoitti:Mulla meni pumppu edellisestä -89 tonnarista n220tkm ja nykyisestä -98 9-3:sta 160tkm paikkeilla.
9-3..ssa ei käsittääkseni kuulu asiaan jos pumpun sirinä kuuluu auton sisälle / ulos . Omassani se on alkanut "mölisemään" , varsinkin pakkasella . Hmmm.... syytä huoleen ?
Kaide