Ekaksi kannattaisi kiristää se ns.Ansiksen pulttisaba90 kirjoitti:Ei se haljennut tuulilasi häirinny täälläkään,eikä edes etuloksut jossa on pari reikääkin Mistäpäin se sitä öljyä on työntänyt? Kannen kiristys saattais ehkä auttaa.
Katsastus
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Katsastus
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Katsastus
Leima tuli. Mukava katsastuttaa auto, kun katsurina autoharrastaja, tulee juttua laitaan jos toiseen.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Katsastus
Neljästä pakoputken kannatin kumista 1 oli paikoillaan joten ei mikään ihme että vähän kolisikin tukivarsiin tuo vaimennin. Uudet laitettu ja vika korjaantui. Pitkät valotkin alkoi toimimaan uudella valonvaihto releellä joten maanantaina leimaa hakemaan.matalampi kirjoitti:Onko se pitkä osa kallistuksenvakaaja nimeltään joka menee takimmaisen äänenvaimentimen alapuolella poikittain? No tämä tanko hakkaa nyt töyssyissä vaimentajaan vaikka olen uusinut vähän aikaa sitten takimmaiset pakoputken kannatin kumit. Kunnolla en oo vielä päässyt auton alle katsomaan ja ryömimään mutta ajattelin kysellä onko porukalla ollut tonnareissa vastaavaa ongelmaa ja oletteko jonkun ylimääräisen kannakkeen laittanut pakoputkeen vai minkälaisen patentin tuohon keksis. En oo varma vaikuttaako tuo etes leiman saantiin kun ei haittaa ajoa mitenkään jne. Ikävä ääni kylläkin kun hidasteissa kolahtaa aina yhteen.
Re: Katsastus
Ei tullut leimaa suoraan. Pomppasi koska jarruletku edessä vänkärin puolelta murtunut/huonon näköinen. Muuta huomautettavaa oli hammastangon suojakumi rikki kuskin puolelta ja ajovalon polttimon asento huono(!).
Tuo polttimon asento homma johtuu siitö kun se "jousi" joka tukee polttimon paikoilleen on hajonnut eikä tue polttimoa kunnolla. Jos jollakin on ylimääräisenä umpioita ja viitsii myydä ja lähettää tuon jousen niin yv.tä tulemaan.
Kiitos
Tuo polttimon asento homma johtuu siitö kun se "jousi" joka tukee polttimon paikoilleen on hajonnut eikä tue polttimoa kunnolla. Jos jollakin on ylimääräisenä umpioita ja viitsii myydä ja lähettää tuon jousen niin yv.tä tulemaan.
Kiitos
Re: Katsastus
Mä taiteilin joskus paperiliittimestä jousen sinne umpioon kun orkkis lennähti jonnekin konehuoneeseen. Löytyi kyllä myöhemmin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Katsastus
Päästöt täydelliset, samoin jarrut ja iskarit&jouset. Vasenta alapalloa moitti riikkisen väljäksi, että se pitänee ens katsastukseen viimeistään uusia. Hylkäsi kuitenkin sen takia, että SRS valo ei syty.
Kerkesin jo tuossa hieman tutkiakkin tuota airbagin valo hommaa. Liitin oli ainakin kiinni SRS boxissa. Seuraavaksi tarkistaa onko joku vienyt mittaristolta polttimon. Kunhan nyt löytäisi jostain 8mm avaimen niin saisi kojelaudan kannen irti
Kerkesin jo tuossa hieman tutkiakkin tuota airbagin valo hommaa. Liitin oli ainakin kiinni SRS boxissa. Seuraavaksi tarkistaa onko joku vienyt mittaristolta polttimon. Kunhan nyt löytäisi jostain 8mm avaimen niin saisi kojelaudan kannen irti
-
- "Kaasari"
- Viestit: 36
- Liittynyt: Pe Touko 18, 2012 14:28
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Katsastus
Ekaa kertaa kanssa katsastuksessa. Sumarista tuli korjauskehotus, kun on lasissa reikä, lisäksi kommenttia, että käsijarrussa liikaa naksuja ja pyyhkimistä ei löytynyt nopeinta vauhtia. Etuvakaajan puslassa silminhavaittavaa väljyyttä, mutta läpi mentiin silti. Hyvä homma, ei tuota puslaa ennen kesää viiti korjata, kun ei vielä ajossa liiemmin tunnu.
Niin ja oli muuten helppo asentaa puuttuva pakoputkenkannatinkumi tuolla katsastuaseman nosturilla.
Niin ja oli muuten helppo asentaa puuttuva pakoputkenkannatinkumi tuolla katsastuaseman nosturilla.
Subaru Forester 2.5 XT
-
- "Ruisku"
- Viestit: 125
- Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27
Re: Katsastus
Nyt tuli eka hylsy 15 vuoteen, oli takajarruletku murtunut. Näyttää pitää.
Vaihdatan molemmat puolet ja nesteet samon tehen, kovin kalliita kun eivät ole, 11 €/kpl paikallisesta tarvikeputiikista.
km lukemat 204 000
Vaihdatan molemmat puolet ja nesteet samon tehen, kovin kalliita kun eivät ole, 11 €/kpl paikallisesta tarvikeputiikista.
km lukemat 204 000
CS 2,0t -97 225 000 km
Re: Katsastus
Ja leimahan sieltä tuli.
Vielä kun kerkeäisi vaihtamaan öljyt ja termostaatin.
Termostaatti 82°C Saab-Turbo16 30-6089 9000 82° [1985 - 1998] 16.90 €
Termostaatti 88°C Saab-Turbo16 30-6090 9000 88° [1985 - 1998] 9.90 €
Termostaatti 92°C Saab/Ford 30-6042 9000 92° (ei Turbo) [1985 - 1998] 7.90 €
Termostaatti Saab-GM900 89° 30-6335 9000 91-> 2,0-16V 89° [1991 - 1998] 14.90 €
lienee tuo 92 asteinen se oikea valinta 92-93 2,3 vapariin.
Vielä kun kerkeäisi vaihtamaan öljyt ja termostaatin.
Termostaatti 82°C Saab-Turbo16 30-6089 9000 82° [1985 - 1998] 16.90 €
Termostaatti 88°C Saab-Turbo16 30-6090 9000 88° [1985 - 1998] 9.90 €
Termostaatti 92°C Saab/Ford 30-6042 9000 92° (ei Turbo) [1985 - 1998] 7.90 €
Termostaatti Saab-GM900 89° 30-6335 9000 91-> 2,0-16V 89° [1991 - 1998] 14.90 €
lienee tuo 92 asteinen se oikea valinta 92-93 2,3 vapariin.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Katsastus
Mulla hieman jälkijättöista tarinaa Tonnarini. CSE/94, 02.11.2012 katsastuksesta.
Ei mennyt ekalla läpi:
Oikea takajarrusatula sylki nestettä pihalle. ( lainattu uusi tilalle)
Peruutuusvalo ei palanut aina kun oli pakki päällä.( ei jummarra,kytkin sijaitsee vaihdelooran päällä )
Kummallakin puolella , takapyörän takana oli reikä lokasuojassa ( hitsattu kemppiliimalla ja huolella)
Vasemmassa etujarruletkussa pullistuma, epäilen letkunkiristimen jäljeksi. ( vaihdettu uuteen)
Vasen etuvaloumpion kuvio persiistä.( vaihdettu uusi umpio, nyt näkee tietäkin)
Nyt meni näytössä 03.12.2012 läpi.
Antoivat vain vuodeksi ajoaikaa, ennen seuraavaa katsastusta/rahastusta
Ei mennyt ekalla läpi:
Oikea takajarrusatula sylki nestettä pihalle. ( lainattu uusi tilalle)
Peruutuusvalo ei palanut aina kun oli pakki päällä.( ei jummarra,kytkin sijaitsee vaihdelooran päällä )
Kummallakin puolella , takapyörän takana oli reikä lokasuojassa ( hitsattu kemppiliimalla ja huolella)
Vasemmassa etujarruletkussa pullistuma, epäilen letkunkiristimen jäljeksi. ( vaihdettu uuteen)
Vasen etuvaloumpion kuvio persiistä.( vaihdettu uusi umpio, nyt näkee tietäkin)
Nyt meni näytössä 03.12.2012 läpi.
Antoivat vain vuodeksi ajoaikaa, ennen seuraavaa katsastusta/rahastusta
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Katsastus
Itte törmäsin omassa cd:ssä samaan vikaan ja syynä oli vasemman takavalon pohjaan tulevan johtonipun liitos joka ei ollu kunnolla paikoillaan.Firges9000 kirjoitti: Peruutuusvalo ei palanut aina kun oli pakki päällä.( ei jummarra,kytkin sijaitsee vaihdelooran päällä )
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Katsastus
Kiitos "muppelo" hyvästä vinkistämuppelo kirjoitti:Itte törmäsin omassa cd:ssä samaan vikaan ja syynä oli vasemman takavalon pohjaan tulevan johtonipun liitos joka ei ollu kunnolla paikoillaan.Firges9000 kirjoitti: Peruutuusvalo ei palanut aina kun oli pakki päällä.( ei jummarra,kytkin sijaitsee vaihdelooran päällä )
HYVÄÄ JOULUA
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Katsastus
Tonnarin käytin perjantaina leimalla,kattelin vaan et valot pelaa ja viivalle..
Inssillä olikin samanlainen pommari itsellään..
siinähän meni enemmän aikaa kertomuksissa kuin itse katsastuksessa..
Luulin et jarrut olis ollut epätasaiset tuollaisella kevyellä kaupunkiajolla mut arvot oli:
etu: 2,6/2.6 taka: 2.0/2.0 käsijarru: 1.6/1.4
Päästöt: co: 0.02
hc: 0.06
o2: 1.3/0.6
lambda: 1.013
Eikä mitään huomautettavaa..seuraavan kerran sit tammikuussa 2014..
Inssillä olikin samanlainen pommari itsellään..
siinähän meni enemmän aikaa kertomuksissa kuin itse katsastuksessa..
Luulin et jarrut olis ollut epätasaiset tuollaisella kevyellä kaupunkiajolla mut arvot oli:
etu: 2,6/2.6 taka: 2.0/2.0 käsijarru: 1.6/1.4
Päästöt: co: 0.02
hc: 0.06
o2: 1.3/0.6
lambda: 1.013
Eikä mitään huomautettavaa..seuraavan kerran sit tammikuussa 2014..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Katsastus
Oman ajattelin katsastaa tässä vuoden alussa alta pois, kun tammikuun alussa saisi jo katsastaa. Käytetty elokuussa katsastusmiehellä, joten voisi olla aika hyvä tapa saada piiiiiitkä ajoaika
Ainut pieni kysymysmerkki on etujarrulevyt, jotka oli kuulemma aika finaalissa viimeksi, ja pyyhkijöiden tihkuasento, joka alkaa toimia vasta ajettua auto kunnolla lämpimäksi. Samoin nuo gislavedit mietityttää, joista jokainen nasta poikki...
Ainut pieni kysymysmerkki on etujarrulevyt, jotka oli kuulemma aika finaalissa viimeksi, ja pyyhkijöiden tihkuasento, joka alkaa toimia vasta ajettua auto kunnolla lämpimäksi. Samoin nuo gislavedit mietityttää, joista jokainen nasta poikki...
Re: Katsastus
CSE katsastettu. Ainoa korjauskehotus tuli tutusta paikasta eli takakallistuksenvaimentimen koriheloista, jotka juuri kolme vuotta sitten vaihdoin.
Eipä noita varmaan järkeä ole uusiin vaihtaa, paremmin tiukkuutta saa laittamalla jonkun pienen prikan tai pellinpalan sinne pannan ja helan väliin.
Eipä noita varmaan järkeä ole uusiin vaihtaa, paremmin tiukkuutta saa laittamalla jonkun pienen prikan tai pellinpalan sinne pannan ja helan väliin.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm