eli siis alkupään NG900:ssa(94-96) on pienemmät etujarrut kun loppupään Ng900:ssa ja Og9-3:ssa...
erona satulan kiinnitys paikat navassa,ovat eri kohdassa joten satula jää lähemmäksi napaa, myös eri satulat ja niiden rungot. ja levyn halkaisija tietty.
ok.
levyillähän on eroa 4mm halkaisijassa, eli 2mm ulkoreunalta. Ng900 284mm ja Og9-3 288mm
joten Og9-3:sen levyt mahtuvat pyörimään Ng900 pikkujarrujen kanssa.
mitäs eroa nyt sit oikeasti on missäkin mitoissa ja paljonko?
eli mitäs jos laittaa Og9-3:sen satulat runkoineen ja levyineen Ng900:sen napaan?
paljonko hirttää levyn ulkoreuna satulaan kiinni ja ja paljonko tarvii snurrata pois? vai tarviiko edes snurrata?
tarkoituksena siis saada tämä kitti kiinni Ng900:seen-->> http://shop.speedparts.se/en/prod/900-9 ... 1-ebc.html
...jossa ainoa tarvittava muutos osa Og9-3:seen on tuo satulan kiinnitys rauta.
kun ilmoittavat ettei käy(94-96)...niin miksi ei käy? mikä mitta heittää?
onko ainoa ero toi 4mm eli 2mm ulkoreunalla josta voisi selvitä myöskin satulaa snurraamalla?
Upgrade etujarrujen eroavaisuudet/istuvuudet? Ng900/Og9-3
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Upgrade etujarrujen eroavaisuudet/istuvuudet? Ng900/Og9-3
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Upgrade etujarrujen eroavaisuudet/istuvuudet? Ng900/Og9-3
Pyörännapa on pienemmillä jarruilla olevassa n. 3-4mm isompi halkaisijaltaan. Siihen päälle ei sovi uudemmat jarrulevyt.
Nimim. Kokemusta on
.
Jos ei löydy valmiiksi sopivia tolppia, niin pyörännavan saanee vaihdettua kolkin tai -97 ng900 tolpasta prässäämällä sen irti ja kasaamalla uudella laakerilla.
Nimim. Kokemusta on

Jos ei löydy valmiiksi sopivia tolppia, niin pyörännavan saanee vaihdettua kolkin tai -97 ng900 tolpasta prässäämällä sen irti ja kasaamalla uudella laakerilla.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Upgrade etujarrujen eroavaisuudet/istuvuudet? Ng900/Og9-3
Tutkimusta tehny kaveri tuosta asiasta koska se kiinnostaa aika paljon, minuakin.
Ensikseen ainakin satula on eri sekä se "jarrusatula kelkka" mikä oikealta nimeltään onkaan, se kyllä tuleekin tuossa sarjassa mukana. Etupyörän laakeri ainakin sama, tosiaan jos se tuossa navassa mättää niin ei muutaku levylle tarjoaa sorvia.
Voisin melkeen ottaa aerosta vkl yhen kulman auki ja sovitella satkuun mikä eroa.
Ensikseen ainakin satula on eri sekä se "jarrusatula kelkka" mikä oikealta nimeltään onkaan, se kyllä tuleekin tuossa sarjassa mukana. Etupyörän laakeri ainakin sama, tosiaan jos se tuossa navassa mättää niin ei muutaku levylle tarjoaa sorvia.
Voisin melkeen ottaa aerosta vkl yhen kulman auki ja sovitella satkuun mikä eroa.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Upgrade etujarrujen eroavaisuudet/istuvuudet? Ng900/Og9-3
katos joo...sullahan ois kaikki tarpeet..
paa ihmeessä postia miten kävi.
paa ihmeessä postia miten kävi.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Upgrade etujarrujen eroavaisuudet/istuvuudet? Ng900/Og9-3
päivitystä...
vm00 9-5 2.0t etujarrusatulat ja kiinnikeraudat kiinni ng:ssä nyt.(samat kuin Og9-3)
tuli tilaa sen pari milliä enemmän mitä 9-3 levyt vaatii...
tohon coltin postiin...voiskos siitä navasta ottaa tavaraa pois? pulttijako kun on sama niin eikös se tavara ole siinä silloin "ylimääräistä"? vai parempi ottaa levystä?
vm00 9-5 2.0t etujarrusatulat ja kiinnikeraudat kiinni ng:ssä nyt.(samat kuin Og9-3)
tuli tilaa sen pari milliä enemmän mitä 9-3 levyt vaatii...
tohon coltin postiin...voiskos siitä navasta ottaa tavaraa pois? pulttijako kun on sama niin eikös se tavara ole siinä silloin "ylimääräistä"? vai parempi ottaa levystä?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Upgrade etujarrujen eroavaisuudet/istuvuudet? Ng900/Og9-3
lisää päivitystä...
eli ei voi ottaa levystä pois. navasta voi ottaa.
pikku jarrujen napa on halkasijaltaan 14.2cm, kun taas isompi jarruisten 13.7cm...eli n.2,5mm per reuna. Edit/mitat korjattu
eli ei voi ottaa levystä pois. navasta voi ottaa.
pikku jarrujen napa on halkasijaltaan 14.2cm, kun taas isompi jarruisten 13.7cm...eli n.2,5mm per reuna. Edit/mitat korjattu
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.