Neljä kertaa olen nollannut vikakoodit, ajanut jokusen päivän ilman ongelmia, jonka jälkeen taas sama juttu. Ei ole ollut vaikutusta onko Eber ollut päällä, ehkä hiukan huonommin jopa lähtenyt.
Ongelmat alkoivat termostaatin vaihdon jälkeen (sattumaa?), kun huoltomies ei ollut laittanut imusarjan letkua (en ole varma, kumminkin joku paksumpi letku siinä öljyn täyttökorkin vieressä) kunnolla kiinni, irtosi ajossa ja käytännössä keskeytti matkan. Tällöin ilmestyi myös ensimmäistä kertaa tämä vikakoodi. Nollaus ja seuraavana aamuna ei ekalla starttauksella lähtenyt käyntiin, tokalla lähti ja sammui, kolmannella kun antoi vähän kaasua niin jäi käyntiin ja toimi sen jälkeen ok.
Tänään esimerkkinä -14c pakkasessa käynnistys, starttasi vähän normaalia pidempään (ei esilämmitetty), SIDistä huomasin vikakoodin ilmaantuneen, ei kuitenkaan moottorin vikavaloa. Kaupassa käynti, auto lämpimässä parkkihallissa n. 20min, lähti jälleen vähän heikosti käyntiin. Ajoa noin 2km ja moottorin vikavalo syttyi. Parkkiin ja nollasin vikakoodit, lähti hyvin käyntiin ja toimi taas ok. Ideoita?

Joku puhui myös huohotinpäivityksestä ja/tai huonoista tulpista (ajettu n. 30tkm), voisiko sillä olla osaa tähän?
Edit: kylmäkäynnistyksessä savuttaa aika kovasti, ensimmäinen talvi kyllä auton kanssa, että voipi olla normaaliakin. Jopa tuo meidän diesel V70 kyllä savuttaa vielä vähemmän...
