9000 tai Amazon konevaihto
9000 tai Amazon konevaihto
Onko kellään kokemuksia meneekö 900:n/C:n kone helposti 9000 tai Volvo Amazoniin.
Onko jotain muita automalleja tiedossa johon olisi hienoa laittaa saabin kone?
Saabien hinnat tuntuvat olevan niin mukavia, että voisi olla hauskaa pistää esim. johonkin vanhaan rungolla varustettuun autoon saabin kone.
Onko jotain muita automalleja tiedossa johon olisi hienoa laittaa saabin kone?
Saabien hinnat tuntuvat olevan niin mukavia, että voisi olla hauskaa pistää esim. johonkin vanhaan rungolla varustettuun autoon saabin kone.
Tosin kun sillä maantielle lähtisi niin voisi tulla turboa tai vähintään 16v-ruiskua äkkiä ikäväMimmi kirjoitti:Olisihan se hienoa (ja ennenkaikkea ERIKOISTA) omistaa tiettävästi ainoa kaasaritonttu

Mutta kyllä se niin taitaa olla, että 900:n kone ei mene 9000:n keulalle millään ilveellä kun sen pitäisi olla pitkittäin. Ja amazoni pitäisi muuttaa etuvedoksi.
Vanhempi tonnarin 2.0lohkohan on täysin sama kuin 900 lohkokin. Eli kyllä onnistuu. Jos meinaa 8v-tonnarin rakentaa niin joutuu kikkailla jakopään kopan kanssa.Mutta kyllä se niin taitaa olla, että 900:n kone ei mene 9000:n keulalle millään ilveellä kun sen pitäisi olla pitkittäin.
Laittaa siihen satkun mottiin oikean öljypohjan, sitten sovitelaipalla ja sopivalla kytkimellä liitetään se matsonin omaan laatikkoon. Moottorikoodikaan ei paljoa muutu, b20 -> b202LJa amazoni pitäisi muuttaa etuvedoksi.

Kyllähän minkä tahansa moottorin saa mihin tahansa vehkeeseen.
Aki Peltola #1132
Kyllähän takavetoon voi etuvetoisen moottorin virittää. Onhan täällä netin syövereissä sekin 9000T16 koneella varustettu Porshe.
http://project911.luminasweden.com
tässä vielä topic, jossa on ihan meidän foorumissakin tästä jutusta tarinoitu:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5068&
http://project911.luminasweden.com
tässä vielä topic, jossa on ihan meidän foorumissakin tästä jutusta tarinoitu:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5068&
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Eipäs olekaan tuo porsche sattunut silmään...Täytyy sanoa, että jotkut viitsii.
Miksei sitä tietysti saa tehtyä vaikka mitä kun on aikaa, paikka ja rahaa.
Mutta en minä kyllä kaasaritonttua rupeaisi tekemään, vaikka se olisi varmaan aika ainutlaatuinen, miksi siirtyä tehottomampaan varsinkin jos sillä aikoisi ajaa
Miksei sitä tietysti saa tehtyä vaikka mitä kun on aikaa, paikka ja rahaa.
Mutta en minä kyllä kaasaritonttua rupeaisi tekemään, vaikka se olisi varmaan aika ainutlaatuinen, miksi siirtyä tehottomampaan varsinkin jos sillä aikoisi ajaa

Eikö tonnarin koneessa ole vähemmän kallistusta? 900:sen H-koneessa on 45 astetta ja tonnarin koneessa muistaakseni 20 astetta.Aksu900 kirjoitti:Vanhempi tonnarin 2.0lohkohan on täysin sama kuin 900 lohkokin. Eli kyllä onnistuu. Jos meinaa 8v-tonnarin rakentaa niin joutuu kikkailla jakopään kopan kanssa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
1989 900c Sedan painaa 1170kg (73kW)
1989 900i Sedan painaa 1210kg
1986 9000i 16 painaa 1320kg
Johtuuko 900c-sedanin ja 900i-sedanin painoero koneesta?
eli 1320kg - 40kg (eli 9000i painaisi C:n koneella 1280kg)
Minä ja vaimo painamme yhdessä 110kg joku toinen pariskunta saattaa painaa yhteensä 140kg eli me painamme -30kg
Se toinen pariskunta 900c:ssä ja kokonaispaino on 1310kg/73kW
Me "9000C:ssä" ja kokonaispaino on 1390kg/73kW
Eli erotus on 80kg henkilön massa. Joten 9000C:n teho-paino suhde olisi sen verran huonompi, kuin minkä verran 900C:ssä vaikuttaa jos kyydissä on kolme "normaalipainoista" henkilöä kahden sijaan.
Jos 900C:n ja 900i:n painoero ei johdu koneesta niin erotus on 120kg, eli sen verran mitä on jos autossa istuisi 4 henkeä kahden sijaan.
Lopputulos olisi varmaan jotain sitä luokkaa, että kyllä 9000 C-koneella varustettunakin vanhan Diesel-mersun voittaisi, mutta teoreettinen kiihtyvyys laskisi tuosta nykyisen 900C:n 14sekunnista jonnekin lähemmäs 17-18 sekuntia.
Toisaalta 9000:n alusta on ilmeisesti kuitenkin mukavampi pitkällä matkalla?
Ei tuolla paljon ohittelisi, mutta voisi nautiskella kyydistä. (jos ensin löytyisi jostain sellainen 9000, jossa olisi moottori täysin rikki, mutta muuten kunnossa). Käsittääkseni turvallisuus paranisi myös.
Olisi ainakin ajatusleikkinä ihan hauska.
1989 900i Sedan painaa 1210kg
1986 9000i 16 painaa 1320kg
Johtuuko 900c-sedanin ja 900i-sedanin painoero koneesta?
eli 1320kg - 40kg (eli 9000i painaisi C:n koneella 1280kg)
Minä ja vaimo painamme yhdessä 110kg joku toinen pariskunta saattaa painaa yhteensä 140kg eli me painamme -30kg
Se toinen pariskunta 900c:ssä ja kokonaispaino on 1310kg/73kW
Me "9000C:ssä" ja kokonaispaino on 1390kg/73kW
Eli erotus on 80kg henkilön massa. Joten 9000C:n teho-paino suhde olisi sen verran huonompi, kuin minkä verran 900C:ssä vaikuttaa jos kyydissä on kolme "normaalipainoista" henkilöä kahden sijaan.
Jos 900C:n ja 900i:n painoero ei johdu koneesta niin erotus on 120kg, eli sen verran mitä on jos autossa istuisi 4 henkeä kahden sijaan.
Lopputulos olisi varmaan jotain sitä luokkaa, että kyllä 9000 C-koneella varustettunakin vanhan Diesel-mersun voittaisi, mutta teoreettinen kiihtyvyys laskisi tuosta nykyisen 900C:n 14sekunnista jonnekin lähemmäs 17-18 sekuntia.
Toisaalta 9000:n alusta on ilmeisesti kuitenkin mukavampi pitkällä matkalla?
Ei tuolla paljon ohittelisi, mutta voisi nautiskella kyydistä. (jos ensin löytyisi jostain sellainen 9000, jossa olisi moottori täysin rikki, mutta muuten kunnossa). Käsittääkseni turvallisuus paranisi myös.
Olisi ainakin ajatusleikkinä ihan hauska.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tuossapa onkin ajatusleikkisi suurin dilemma, valitettavastisaab900c kirjoitti:Ei tuolla paljon ohittelisi, mutta voisi nautiskella kyydistä. (jos ensin löytyisi jostain sellainen 9000, jossa olisi moottori täysin rikki, mutta muuten kunnossa). Käsittääkseni turvallisuus paranisi myös.
Olisi ainakin ajatusleikkinä ihan hauska.


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84