Kaasuläppäkotelo

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
kaku9-5
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Helmi 04, 2011 22:13
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja kaku9-5 »

Käsittääkseni sopeutus tapahtuu ihan normaalisti "ajamalla" !?
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

Onkos V6 koneisessa sabassa tuon kaasuläpän irroitus mimmonen homma?
Samalla tartteis vinkkejä puhdistuksen,nakkas pari päivää sitten limbbiin ja resetoin sen sekä käytin akunkenkiä irti eikä vika vielä ole palannut.

Tarviiko ottaa kokonaan irti vai riittääkö että vähän raottaa ja suihkii bräkliiniä sinne?

Kiitos ja anteeksi.
Joku kipotin.
ylepola
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 08:36
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja ylepola »

Lainaus tuolta ylempää: "Onko kenelläkään tietoa toimisiko edes V6:n läppäkotelo 4 sylinterisissä?"

V6:n läppäkotelo on muuten sama kuin nelikon mutta sen asennusasento on aivan toinen joten se on koottu kaasuläpän käytön osalta peilikuvaksi. Et voi mitenkään laittaa V6:n läppäkoteloa huomaamatta nelikkoon.

Ja tuohon kysymykseen vaihtotyöstä: Se on V6:n kotelolla todella helppo, vain asennuksen yhteydessä on alin ruuvi hieman hankalassa paikassa. Onnistuu hyvin kun ottaa "halausotteen" oikealla kädellä ruuvista tulipellin puolelta ja vasurilla ruuvarista (siis torx -sellaisesta) syylärin puolelta.

Jos joutuu tilaamaan uutta läppäkoteloa V6:een niin harkitsisin hyvin tarkkaan tuota vaihtoehtoa http://www.eeuroparts.com/Parts/9243/Th ... y-9175217/ se on nimittäin toimitus ja tullit maksettuna selvästi alle puolet siitä mitä täällä päin maailmaa huudellaan vastaavasta uudesta osasta.
Saab 9-5 3.0t V6. 45000 km konerempan jälkeen... Kerrassaan mukava peli!
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Vastaa Viestiin