9000+RE85
Re: 9000+RE85
Mihin asti 630 dekat riittää viinalla olettaen että ne loppuis ensimmäisenä muun
raudan ollessa kunnossa? Olisi helpompi hahmottaa muuta rautaa kun nuo olisi
jo valmiina tuohon sigun Aeroon. Tietenki jos jää alkuunsa jo pieneksi niin nekin
vaihtoon. Vaan lähtökohtaisesti olisi tarkoitus tehdä alhaalta lähtevä käyttöpeli
kuitenkin tehot sais mennä n. 350 hepan huiteille.
raudan ollessa kunnossa? Olisi helpompi hahmottaa muuta rautaa kun nuo olisi
jo valmiina tuohon sigun Aeroon. Tietenki jos jää alkuunsa jo pieneksi niin nekin
vaihtoon. Vaan lähtökohtaisesti olisi tarkoitus tehdä alhaalta lähtevä käyttöpeli
kuitenkin tehot sais mennä n. 350 hepan huiteille.
Mb W211 220cdi wagon aut. -07 // Og900 T16 5d -92 // Triumph Rocket 3 -06 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: 9000+RE85
Kyllä ne 400hv asti riittää, tai sanotaan 350hv sopivalla marginaalilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9000+RE85
Ok. Eli nuo on sopivat. Turbohaave olisi tuo vakio joko 18 tai 19jcarlson kirjoitti:Kyllä ne 400hv asti riittää, tai sanotaan 350hv sopivalla marginaalilla.
kompurakotelolla. Onko seksuaalista merkitystä kumman laittaa?
Liekö vakio bensapumppu riittää tuohon n. 350 heppaan vai tarviiko
parempi tuottoisempaa?
Mb W211 220cdi wagon aut. -07 // Og900 T16 5d -92 // Triumph Rocket 3 -06 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: 9000+RE85
Kyllä se pumppu pitää käytännössä noille tehoille jo vaihtaa. Bensalla se riittää johonkin ~300hp paikkeille (jos on kunnossa), mutta etanoliahan pitää syöttää enemmän joten pumppu vaihtoon.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000+RE85
19T kompura on selvästi parempi kuin 18T.. Molemmat pitäisi sinne likelle 350 kyllä riittää. Pakopesä mielummin #7 kuin #6.Mikki2 kirjoitti:Ok. Eli nuo on sopivat. Turbohaave olisi tuo vakio joko 18 tai 19jcarlson kirjoitti:Kyllä ne 400hv asti riittää, tai sanotaan 350hv sopivalla marginaalilla.
kompurakotelolla. Onko seksuaalista merkitystä kumman laittaa?
Liekö vakio bensapumppu riittää tuohon n. 350 heppaan vai tarviiko
parempi tuottoisempaa?
Pumppu vaihtoon tehokkaampaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9000+RE85
Ja kuitti eli 19T turbiinilla hyrrä hakuun. Kiitokset näistä vinkeistä tähän asti.
Mb W211 220cdi wagon aut. -07 // Og900 T16 5d -92 // Triumph Rocket 3 -06 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: 9000+RE85
Tuli käytettyä suuttimet irti. Edelliseen tankilliseen SI-Alcolla tehopesu. Tollaselta näytti:
Kolmonen https://dl.dropbox.com/u/103827980/jankki_3.jpg
Nelonen https://dl.dropbox.com/u/103827980/jankki_4.jpg
Noi oli ääripäät, muut siltä väliltä. Harmi ettei saanut kunnon kuvaa imupuolesta, oli meinaan lautaset ja kanavien seinämät aivan kirkkaat.
https://dl.dropbox.com/u/103827980/imukanava.jpg
Kolmonen https://dl.dropbox.com/u/103827980/jankki_3.jpg
Nelonen https://dl.dropbox.com/u/103827980/jankki_4.jpg
Noi oli ääripäät, muut siltä väliltä. Harmi ettei saanut kunnon kuvaa imupuolesta, oli meinaan lautaset ja kanavien seinämät aivan kirkkaat.
https://dl.dropbox.com/u/103827980/imukanava.jpg
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: 9000+RE85
Onkos muilla ongelmaa etanolia käytettäessä lambdan kanssa?
Oireet ovat että kun pidempään joutuu käymään tyhjänä esim. ruuhkat tai helsingin keskustassa kun joutuu ajamaan niin hiljaa ettei automaatilla varustettu moottori juuri kierroksilla herkuttele, niin syttyy CE valo ja vika koodina O2-senrori.
Tarkempi syy Torguen ohjaamalta nettisivulta on että ei lämpene riittävästi.
Autossa 3" DP ja mangnaflown 400cel katti.
Oireet ovat että kun pidempään joutuu käymään tyhjänä esim. ruuhkat tai helsingin keskustassa kun joutuu ajamaan niin hiljaa ettei automaatilla varustettu moottori juuri kierroksilla herkuttele, niin syttyy CE valo ja vika koodina O2-senrori.
Tarkempi syy Torguen ohjaamalta nettisivulta on että ei lämpene riittävästi.
Autossa 3" DP ja mangnaflown 400cel katti.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: 9000+RE85
Etanolin pakolämmöt on tosiaan paljon alhaisemmat.Mutta eiköhän se lambda ole tullut tiensä päähän tai sit on reippaasti liikaa rikastusta tyhjäkäynnillä, jolloin viilentyy entisestään, tai näiden yhdistelmä.Omassa tonnarissa on myös 3"dp eikä herjaa moisesta..
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: 9000+RE85
Eipä oo lambdaa vilkutellut vaikka on diskopottu + iso DP ja joku JT:n putkiston mukana tullut sporttikatti.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000+RE85
Kiitosta vastauksista. Kokeilemalla uutta se selvinnee.
Sitten seuraava huomio
Ekaa kertaa syksyn/talven/tän "kevään" aikana puffautti putkessa sammutuksen jälkeen.
Eli tilanne oli sellainen että kylmänä n. 0 astetta hetki käyttöä että kierrokset tippuu, ajo oven eteen 30m ja sammutus. Sen verran että mitä pari metrinen kerkee autosta nousemaan kesti ennenkuin puffautti putkessa.
Sitten seuraava huomio
Ekaa kertaa syksyn/talven/tän "kevään" aikana puffautti putkessa sammutuksen jälkeen.
Eli tilanne oli sellainen että kylmänä n. 0 astetta hetki käyttöä että kierrokset tippuu, ajo oven eteen 30m ja sammutus. Sen verran että mitä pari metrinen kerkee autosta nousemaan kesti ennenkuin puffautti putkessa.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: 9000+RE85
Olisko siinä menny just sen aikaa että tulppien puhdistus alkoi? Ei ole itsellä koskaan sammuttaessa paukkunut, kuumana startatessa aina välillä sitä kyllä tekee.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: 9000+RE85
Sitä kylmäryypytystä on sen verran että jos kylmänä vetää käyntiin ja vaan parikyt sekunttia käyttää niin pyttyihin jää etanolihöyryä sen verran että tulppien puhdistuskipinöinti sytyttää pytyt.
Hyvä muistutus siitä ettei ole nostimille terveellistä käyttää konetta vaan lyhyttä aikaa, paree antaa lämmetä edes minuutin verran.
Hyvä muistutus siitä ettei ole nostimille terveellistä käyttää konetta vaan lyhyttä aikaa, paree antaa lämmetä edes minuutin verran.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9000+RE85
Tällästä itsekkin uumoilin kun on nyt kylmäkäynnistys päivitetty.
Re: 9000+RE85
Nyt pyörii tuo oma pommarinkin E85. Miten tuo efterstart1 ja 2 käytännössä menee? Miten monta sekkaa ovat päällä jne.? Joku puol minsaa menee turhan rikkaalla ja ei oikein reagoinut minu säätöihin nuo. Ajussa tuntui pelaavan ok (trionictuningille laitan softan kunhan testailen vielä WOT).