9000+RE85

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Mikki2
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: To Elo 12, 2010 21:26
Paikkakunta: Oulu

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Mikki2 »

Mihin asti 630 dekat riittää viinalla olettaen että ne loppuis ensimmäisenä muun
raudan ollessa kunnossa? Olisi helpompi hahmottaa muuta rautaa kun nuo olisi
jo valmiina tuohon sigun Aeroon. Tietenki jos jää alkuunsa jo pieneksi niin nekin
vaihtoon. Vaan lähtökohtaisesti olisi tarkoitus tehdä alhaalta lähtevä käyttöpeli
kuitenkin tehot sais mennä n. 350 hepan huiteille.
Mb W211 220cdi wagon aut. -07 // Og900 T16 5d -92 // Triumph Rocket 3 -06 // Tech2 // Timppa #5363#
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä ne 400hv asti riittää, tai sanotaan 350hv sopivalla marginaalilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Mikki2
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: To Elo 12, 2010 21:26
Paikkakunta: Oulu

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Mikki2 »

jcarlson kirjoitti:Kyllä ne 400hv asti riittää, tai sanotaan 350hv sopivalla marginaalilla.
Ok. Eli nuo on sopivat. Turbohaave olisi tuo vakio joko 18 tai 19
kompurakotelolla. Onko seksuaalista merkitystä kumman laittaa?

Liekö vakio bensapumppu riittää tuohon n. 350 heppaan vai tarviiko
parempi tuottoisempaa?
Mb W211 220cdi wagon aut. -07 // Og900 T16 5d -92 // Triumph Rocket 3 -06 // Tech2 // Timppa #5363#
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Kyllä se pumppu pitää käytännössä noille tehoille jo vaihtaa. Bensalla se riittää johonkin ~300hp paikkeille (jos on kunnossa), mutta etanoliahan pitää syöttää enemmän joten pumppu vaihtoon.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mikki2 kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Kyllä ne 400hv asti riittää, tai sanotaan 350hv sopivalla marginaalilla.
Ok. Eli nuo on sopivat. Turbohaave olisi tuo vakio joko 18 tai 19
kompurakotelolla. Onko seksuaalista merkitystä kumman laittaa?

Liekö vakio bensapumppu riittää tuohon n. 350 heppaan vai tarviiko
parempi tuottoisempaa?
19T kompura on selvästi parempi kuin 18T.. Molemmat pitäisi sinne likelle 350 kyllä riittää. Pakopesä mielummin #7 kuin #6.

Pumppu vaihtoon tehokkaampaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Mikki2
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: To Elo 12, 2010 21:26
Paikkakunta: Oulu

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Mikki2 »

Ja kuitti eli 19T turbiinilla hyrrä hakuun. Kiitokset näistä vinkeistä tähän asti.
Mb W211 220cdi wagon aut. -07 // Og900 T16 5d -92 // Triumph Rocket 3 -06 // Tech2 // Timppa #5363#
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Tuli käytettyä suuttimet irti. Edelliseen tankilliseen SI-Alcolla tehopesu. Tollaselta näytti:

Kolmonen https://dl.dropbox.com/u/103827980/jankki_3.jpg

Nelonen https://dl.dropbox.com/u/103827980/jankki_4.jpg

Noi oli ääripäät, muut siltä väliltä. Harmi ettei saanut kunnon kuvaa imupuolesta, oli meinaan lautaset ja kanavien seinämät aivan kirkkaat.

https://dl.dropbox.com/u/103827980/imukanava.jpg
M97CSB234EFM57001 RE85
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Onkos muilla ongelmaa etanolia käytettäessä lambdan kanssa?

Oireet ovat että kun pidempään joutuu käymään tyhjänä esim. ruuhkat tai helsingin keskustassa kun joutuu ajamaan niin hiljaa ettei automaatilla varustettu moottori juuri kierroksilla herkuttele, niin syttyy CE valo ja vika koodina O2-senrori.
Tarkempi syy Torguen ohjaamalta nettisivulta on että ei lämpene riittävästi.

Autossa 3" DP ja mangnaflown 400cel katti.
Saabiton saabisti
#1470
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Etanolin pakolämmöt on tosiaan paljon alhaisemmat.Mutta eiköhän se lambda ole tullut tiensä päähän tai sit on reippaasti liikaa rikastusta tyhjäkäynnillä, jolloin viilentyy entisestään, tai näiden yhdistelmä.Omassa tonnarissa on myös 3"dp eikä herjaa moisesta..
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Eipä oo lambdaa vilkutellut vaikka on diskopottu + iso DP ja joku JT:n putkiston mukana tullut sporttikatti.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Kiitosta vastauksista. Kokeilemalla uutta se selvinnee.

Sitten seuraava huomio
Ekaa kertaa syksyn/talven/tän "kevään" aikana puffautti putkessa sammutuksen jälkeen.

Eli tilanne oli sellainen että kylmänä n. 0 astetta hetki käyttöä että kierrokset tippuu, ajo oven eteen 30m ja sammutus. Sen verran että mitä pari metrinen kerkee autosta nousemaan kesti ennenkuin puffautti putkessa.
Saabiton saabisti
#1470
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Olisko siinä menny just sen aikaa että tulppien puhdistus alkoi? Ei ole itsellä koskaan sammuttaessa paukkunut, kuumana startatessa aina välillä sitä kyllä tekee.
M97CSB234EFM57001 RE85
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Sitä kylmäryypytystä on sen verran että jos kylmänä vetää käyntiin ja vaan parikyt sekunttia käyttää niin pyttyihin jää etanolihöyryä sen verran että tulppien puhdistuskipinöinti sytyttää pytyt.

Hyvä muistutus siitä ettei ole nostimille terveellistä käyttää konetta vaan lyhyttä aikaa, paree antaa lämmetä edes minuutin verran.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Tällästä itsekkin uumoilin kun on nyt kylmäkäynnistys päivitetty.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Nyt pyörii tuo oma pommarinkin E85. Miten tuo efterstart1 ja 2 käytännössä menee? Miten monta sekkaa ovat päällä jne.? Joku puol minsaa menee turhan rikkaalla ja ei oikein reagoinut minu säätöihin nuo. Ajussa tuntui pelaavan ok (trionictuningille laitan softan kunhan testailen vielä WOT).
Vastaa Viestiin