Häh? Eikö sulla sit oo pellin alla klapikonetta?

...nojoo en jaksanu siirtää sitä kuvaushetkellä pois, siitäkin huolimatta että tiesin jonkun huomauttavan tästä.
Häh? Eikö sulla sit oo pellin alla klapikonetta?
Lisävaruste. Pitäähän sitä klapit saada tehtyä jos auto porsii matkalle.
Eihän nää kanget väljät ollu (kai?), vein ne nyt varmuuden vuoks mitattavaks et onko ne standardimitoissa. Oon vaan kuullu et joillain on ollu jotain ongelmia kyseisten veivien kanssa, mutta ei kaikilla. Ilmeiseti aivan tuurista kiinni mitä sieltä sattuu tulemaan.f-19 kirjoitti:Nii ja oisko siitä hiomattomasta/koneistamattomasta kuitenkaan niin paljon apua kun nää kangethan oli jo lähtiä päälle "väljät" eli jokatapauksessa pitää jotain koneistaa jollekin osalle sopivaksi. Vai löytyisikö suoraan jostain sopivat laakerit noiden kankien ja kampuran väliin?
Onko niin jos termeistä puhutaan että jos hiotaan niin koko säilyy yleensä vakiona (vrt. hoonaus ja uudet männänrenkaat) ja sitten kun koneistetaan niin pitää hankkia jo ALIkoon laakerit (vrt. poraus ja YLIkoon männät renkaineen)?
Kyl tästä kova paketti tulee. Ens viikolla tulee osat koneistamosta niin sitte ei muutaku nippuun ja takas rullille!G-mies kirjoitti:Jaha, siellä on ollut vaikka ja mitä säätöä jo entisekin kanssa. No, tuosta nyt entistä ehompi paketti ja paineet ylös.
Matti
HAHAHAHAHAHAHA!!!TuPe kirjoitti:Musta tuntuu että olet vieraillut paikallisessa koneistamossa ennenkin:
-Koneistamon äijät hierovat hymyillen mustia käsiään kun kävelet sisään.
-Saat osat koneistukseen viikkojen jonon ohi.
-Hain joskus jotain sun osia sieltä ja pyysin vaan tp:n osia heti tuli hymyä ja lavallinen osia jostain. Laskusta ei taidettu edes puhua.
-Olin joskus perjantaina sulkemisajan jälkeen mukana kaljapullon kanssa jossain koneistamon takahuoneessa, kun haettiin jotain kiireisiä osia.
-Olitko se sinä joka sait sen lippalakin joskus?
Eipä mulla muuta.
Mutta eihän se ole sama eikä nyt asia ensin tosiaan tullut selväksi, siksi G-Mieskin asiasta kai kyseli?TeePee kirjoitti:Eihän nää kanget väljät ollu (kai?), vein ne nyt varmuuden vuoks mitattavaks et onko ne standardimitoissa. Oon vaan kuullu et joillain on ollu jotain ongelmia kyseisten veivien kanssa, mutta ei kaikilla. Ilmeiseti aivan tuurista kiinni mitä sieltä sattuu tulemaan.f-19 kirjoitti:Nii ja oisko siitä hiomattomasta/koneistamattomasta kuitenkaan niin paljon apua kun nää kangethan oli jo lähtiä päälle "väljät" eli jokatapauksessa pitää jotain koneistaa jollekin osalle sopivaksi. Vai löytyisikö suoraan jostain sopivat laakerit noiden kankien ja kampuran väliin?
Onko niin jos termeistä puhutaan että jos hiotaan niin koko säilyy yleensä vakiona (vrt. hoonaus ja uudet männänrenkaat) ja sitten kun koneistetaan niin pitää hankkia jo ALIkoon laakerit (vrt. poraus ja YLIkoon männät renkaineen)?
Mulle ainaki on ihan se ja sama puhutaanko hiomisesta vai koneistuksesta tai poraus vs. hoonaus tai äiti vs. tytär.. oikeesti, ***** ihan sama!kuhan asia tulee selväks.
No jos ei tullu selväks niin saa mun puolesta olla tulematta sitte. Aivan samaf-19 kirjoitti:Mutta eihän se ole sama eikä nyt asia ensin tosiaan tullut selväksi, siksi G-Mieskin asiasta kai kyseli?Luultiin että riittää pelkkää hiominen ja uudet alikoonlaakerit mutta nyt pitää siis ilmeisesti koneistaa ja laittaa alikoonlaakerit?
Kirjoittelin aiemmin:f-19 kirjoitti: Ja siis sanoit tuolla aiemmin että kankien välyksissä oli jotain häikkää nyt ollut? Kun olit koneen niputtanut niin et ollut tarkastanut välyksiä ja silloin jo saattoi olla välykset pielessä? liikaa? Eli pitää koneistaa sopivaan kokoon ja valita laakerit sen mukaan?
En siis sanonut veivien olleen väljät vaan epäilin tätä yhdeksi vaihtoehdoksi."Paras arvaus tähän mennessä on nuo SPM:n veivit vakiolaakerien kanssa, kun ei sillon 2007 tajunnu tarkistaa laakerivälyksiä... liika väjyys nyt ainaki selittäis tuon miksei ollu tarpeeks öljynpainetta."
Tämä jo selittäisi öljynpaineen puuttumisen, mikäli koneen sisältä löytyisi tulppaamattomia kanavia."en oo enää ollenkaa varma tuliko kaikki öljykanavat varmasti tukittua."
Eli löydettiin tulppaamattomat kanavat ja syyllinen öljynpaineen puuttumiseen oli paikallistettu."Katteltiin myös, että ei tosiaan oltu aivan oikeella tavalla tehty sitä tasapainoakselien poistoa. Oli parikin öljykanavaa jääny tulppaamatta ja siinä ainaki osasyyllinen siihen ettei tuu painetta."