
Saab 9000 Turbo nokalla (sähköt?)
Saab 9000 Turbo nokalla (sähköt?)
Onko mahdollista mennä vanhoilla sähköillä vai pitääkös uusia koko paketti ? voiko ite vetää puuttuvat piuhat vai ? 

Harraste:Saab 9000 Turbo 2.0L -89 (talladega)
Käyttis:nissan pickup (d21)2.3L D -89
Eukon hyrrä:vw polo 1.0L -99
Käyttis:nissan pickup (d21)2.3L D -89
Eukon hyrrä:vw polo 1.0L -99
Re: Saab 9000 Turbo nokalla (sähköt?)
Normaalisti vastailen asiallisesti ja avuliaasti jos jaksan jotain vastata, mutta nyt piti ihan logata sisään että voin pyytää seuraavaa:
Voisitko lukea kysymyksesi uudestaan ja kysyä sen uudestaan niin, että me muutkin ymmärrämme, mitä oikein halusit tietää.
Ja pelkän kysymyksen ohella suosittelen myös esittämään muutamia tarkentavia seikkoja autostasi:
- vuosimalli (alustanumerosta käy ilmi)?
- mikä moottori siellä nyt on?
- mitä haluat tehdä autolle?
Voisitko lukea kysymyksesi uudestaan ja kysyä sen uudestaan niin, että me muutkin ymmärrämme, mitä oikein halusit tietää.
Ja pelkän kysymyksen ohella suosittelen myös esittämään muutamia tarkentavia seikkoja autostasi:
- vuosimalli (alustanumerosta käy ilmi)?
- mikä moottori siellä nyt on?
- mitä haluat tehdä autolle?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Saab 9000 Turbo nokalla (sähköt?)
Eikös se yleinen vastaus ole ollut että, helpompi ostaa suoraan ahdettu auto, kuin rueta jälkeenpäin siihen turboa sovittaan.. Ainaskin tässä maassa
Eikai se ahdin siellä nokassa niitä sähköjä tarvi
Ja heti perään pyydän anteeksi, jos vastaukseni on jonkun mielestä ilkeilyä
ps.johtosarjat voit tulla purkamaan -89 2.0T Di



#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Saab 9000 Turbo nokalla (sähköt?)
Eihän se mitään loputtoman vaikeaa ole se moottorin vaihtaminen tonnarista toiseen, mutta jos täytyy kysyä niin se luultavasti jää tekemättä. Jos osaa lukea skemoja, niin oltaisiin jo sovittamassa sitä johtosarjaa eikä täällä foorumilla haaveilemassa.
Saabeissa on moottorinohjauksen sähköt aika mukavasti erillään kaikesta muusta, eli kyllä sen turbokoneen sinne istuttaa aika pienellä vaivalla, jos osaa lukea skemoja. Kulutusmittari saattaa näyttää puutaheinää, mutta siitä ei tässä varmaan kysytty.
Jos luovuttajan ja vastaanottajan malli vuosimalli on sama, niin projekti saattaa olla hyvinkin helppo. Liittimet joilla moottorinohjaus liittyy loppuauton sähköihin muuttuvat muutamaan kertaan mallin elinkaaren aikana, joten jos kovin uutta moottoria sovittelee kovin vanhaan, joutuu tekemään moottorin johtosarjan liittimiin enemmän muutoksia.
Saabeissa on moottorinohjauksen sähköt aika mukavasti erillään kaikesta muusta, eli kyllä sen turbokoneen sinne istuttaa aika pienellä vaivalla, jos osaa lukea skemoja. Kulutusmittari saattaa näyttää puutaheinää, mutta siitä ei tässä varmaan kysytty.
Jos luovuttajan ja vastaanottajan malli vuosimalli on sama, niin projekti saattaa olla hyvinkin helppo. Liittimet joilla moottorinohjaus liittyy loppuauton sähköihin muuttuvat muutamaan kertaan mallin elinkaaren aikana, joten jos kovin uutta moottoria sovittelee kovin vanhaan, joutuu tekemään moottorin johtosarjan liittimiin enemmän muutoksia.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)