Käy 3:lla kylmäkäynnistyksen jälkeen..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Käy 3:lla kylmäkäynnistyksen jälkeen..

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei käy. Tuo on jäähdytysnesteen lämpötila-anturi. Jos siis on vikakoodi 3 välkkyä

Nelonen viittaa nesteen lämpötila-ongelmaan joka voi olla myös termostaatista lähtöisin oleva ongelma
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Käy 3:lla kylmäkäynnistyksen jälkeen..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

juu,kerran antoi 3 vilkutuksen vikakoodin,hävisi sit ajossa pois..taas kovilla pakkasilla käy 1-2min kolmella kylmäkäynnistysken jälkeen..olisko tämä sit oikea?
http://shop.speedparts.se/en/prod/900-9 ... sor-1.html

Löytyi tuolta hakua etsimällä..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käy 3:lla kylmäkäynnistyksen jälkeen..

Viesti Kirjoittaja jus »

Kolme vilkahdusta tarkoittaa siis imuilman lämpöanturin vikaa, ei minkään jäähdytysnesteanturin vikaa.

Mittaa, että johdot on ahtoputkessa olevan anturin liittimeltä boksille asti ehjät. Tai mittaa, ja totea että anturi on söko.

http://www.skandix.de/a/1019765/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Käy 3:lla kylmäkäynnistyksen jälkeen..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Mites kuitenkin tälläinen lista löytyi haulla? 8O


2 Manifold absolute pressure sensor
3 Temperature sensor, manifold
4 Temperature sensor, coolant
5 Throttle position sensor
6 Oxygen sensor
7 Adaptation
8 Purge valve (EVAP valve)
9 ECM, internal fault

Ilmeisesti tämä lista on oikea trionicciin?
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... tcodes.php

se imuilman lämpötila-anturi on vaihdettu viime elokuussa uuteen käytettyyn,ja sen liittimen korvasin pienillä abikoilla..oisko sit jotain kosteutta ollut kun kerran teki viime viikolla tuon vikakoodin,mut hävisi pois..ei se vanhalla anturilla mitään oiretta tehnyt kuin vaan poltti CE:ä.

Sitä just muistelin et eikös se kolmonen ollut sama koodi kuin aikaisemmin,mut hämäsi tuo toinen lista minkä löysin tuolta haulla..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Käy 3:lla kylmäkäynnistyksen jälkeen..

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Lista on ihan oikein ja tuo jusin linkkaama vajaa satasen anturi on imuilman lämpötila-anturi. Eli löytyy siitä ahtoputkesta ja tekee sen kolme vikavalovilkkua.

Jos siellä on jotain omia liitinvirityksiä niin voisit keskittyä niihin hetkeksi ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Käy 3:lla kylmäkäynnistyksen jälkeen..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

juu,katellaan liitokset läpi huomenna..tuntuu vaan niin oudolta et tuon takia kävisi kolmella..kuiteskin viime kesänä rikkinäisellä anturilla ajelin kuukauden päivät CE palaen eikä oikeastaan mitään oiretta antanut..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Käy 3:lla kylmäkäynnistyksen jälkeen..

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Tätä on liikkeellä.
Tänä aamuna oma 2.3T5 tonnari teki saman tempun.
Kylmänä käyntiin, lähti haparoiden kahdella, josta kolmas heti mukaan.
Pieni tyhjäkäynti tai rynttäyttäminen ei tuonut viimeistä sylinteriä mukaan.

Iltapäivällä kokeilin uudelleen, 2h lohkolämmityksen jälkeen ja lähti laakista kaikilla sekä kävi normaalisti.
Nestettä ei häviä/paisarissa ei kupli.

Onko tämä nyt joku DI-kassujen kylmävittuilu ennen totaalilaukeamista.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Käy 3:lla kylmäkäynnistyksen jälkeen..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

niin..orkkis kassu teki tuota vajaalla käyntiä ennenkuin rupesi yliahtamaan..omalta kohdalta voin sulkea pois kun takuuseen vaihdettu muutama viikko sitten kassu eikä vaikutusta..
Aamulla kävi taas kolmella,oli sunnuntain käyttämättä auto,maanantai aamuna -24astetta,töistä lähtiessä -10astetta,8tuntia käyttämättä,kävi kaikilla.. :roll:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Käy 3:lla kylmäkäynnistyksen jälkeen..

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Onkos Moton ja Biliksen kassuilla muuta eroa kun hinta?
Biliksen 119€ vrt Moton 219€
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Käy 3:lla kylmäkäynnistyksen jälkeen..

Viesti Kirjoittaja sarka »

SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Käy 3:lla kylmäkäynnistyksen jälkeen..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

omani tuli Tammerin kautta Parts For Saabilta,uusi oli parannettu,"utareet" oli vulganoitu kiinni joten ei aina jää kiinni tulppien päähän jos irroittaa kassun..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
cossucola
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ke Helmi 15, 2012 08:09

Re: Käy 3:lla kylmäkäynnistyksen jälkeen..

Viesti Kirjoittaja cossucola »

Päivitystä tuohon omaan tilanteeseen.
Eli toista kassua testattu, puristukset mitattu, molemmat kunnossa. Männät nokiset, eli sekin "kunnossa".
Lohkolämppäri meni Helmikuussa paskaksi, korvattu uudella. Ei hävitä nesteitä enää juuresta ja korjauksen jälkeen ei nesteitä ole enää tarvinnu lisätä.

Eilen aamulla -2c pakkasta ja kone käyntiin, starttaa nopeasti mutta käy 3:lla, ei ota kunnolla kierroksia ja röpöttää, noin 30sek pidän kierroksia 1500rpm jonka jälkeen alkaa käydä kunnolla. Pientä kuplaa näkyy paisarissa kun auto on käynnissä, kierrokset ei vaikuta kuplintaan , onko normaalia ?

Tänään kun vaihdoin termostaatin niin meni imuilmanlämpötila anturin liitin paskaksi. Kävin ajamassa liitin irti ja tuntuu että auto kulkee paremmin, ahdot nousee nopeammin, toimi muuten ihan normaalisti, ei nykiny tms. Miten on mahdollista että auto toimii paremmin ilman tuota anturia ?
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Vastaa Viestiin