.
Re: vaihdelaatikon tyypin muuttaminen softaan
Ei tarvitse muuttaa ECU softasta mitään, 4-vaihteisen automaatin vääntörajoitin on matalampi kuin 5-vaihteisen joten sekään ei haittaa. Toisinpäin vaihdettuna rajoittaisi vääntöjä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: vaihdelaatikon tyypin muuttaminen softaan
Hetkinen, 2,3t softa 2.0t koneelle ??
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: vaihdelaatikon tyypin muuttaminen softaan
Itse ainakin ymmärsin niin, että tarkoitus on siirtää 2,0t + 5v tomaatti kombinaation moottorin tilalle vanhempi 2,3t moottori ecuineen päivineen (mutta ei vaihteistoa). 4-vaihteiselle automaatille parametroitu softa toimii ihan hyvin 5-vaihteisessakin.
Mutta se mikä unohtui sanoa on että ajonestohan ei tietenkään toimi, vaan se pitäisi muuttaa joko ecu ohjelmoimalla tai TECH2 naittamalla.
Mutta se mikä unohtui sanoa on että ajonestohan ei tietenkään toimi, vaan se pitäisi muuttaa joko ecu ohjelmoimalla tai TECH2 naittamalla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: vaihdelaatikon tyypin muuttaminen softaan
Kyllä joutuu.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: vaihdelaatikon tyypin muuttaminen softaan
Koko softa siis vaihdettava "normiversioon", ei NOTCS versioon joka vanhassa oli.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: vaihdelaatikon tyypin muuttaminen softaan
Kannattais pitää rungon puolella johtosarja tallessa ja vaihtaa vaan itse konelohko ja tarvittavat anturisovitykset (kuten imusarjan paineanturi) sitten tarvittaessa.
Johtosarjat muuttuilee pitkin vuosia, kato vaikka WISsin kytkentäkaaviot.
Jos rungon puolella on vanha ecu ja pelkkä kone vaihdettu vaikka väärä tilavuus niin kyllä se käyntiin jotenkin lähtee. Suuttimetkin on eri ominaisuuksilla joten oikeesti pitää skaalata sellainen softa joka on tilavuuden, suuttimien, tcs:n ja ahtimen osalta oikea.
Johtosarjat muuttuilee pitkin vuosia, kato vaikka WISsin kytkentäkaaviot.
Jos rungon puolella on vanha ecu ja pelkkä kone vaihdettu vaikka väärä tilavuus niin kyllä se käyntiin jotenkin lähtee. Suuttimetkin on eri ominaisuuksilla joten oikeesti pitää skaalata sellainen softa joka on tilavuuden, suuttimien, tcs:n ja ahtimen osalta oikea.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko