T7 Ic räjähti. Mitä tilalle?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

T7 Ic räjähti. Mitä tilalle?

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Otsikossa olennainen, vakiota en haluais enää laittaa, mutta kelan sairaspäivärähan puitteissa budjetti on perseestä. Biltemassa olis edullinen, http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... tin-79744/ mutta koko vrt alkuperäiseen ei ole tiedossa (en vielä ehtinyt/jaksanut mitata orkkista). Spedepartsin "sport ic" (51.9521) kiinnostais mutta hinta kaivelee (liki 300+rahtaus?).

Kertokaa omia kokemuksia ja suosituksia, YV saa tarjota jos on jotain mielenkiintoista kaupan.
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T7 Ic räjähti. Mitä tilalle?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kyllähän toi menee helposti sille sijoileen mutta joudut hankkiin vielä 4 kpl 90 asteen mutkia ja pätkän putkea että saat askarreltua tilalle. Loppukustannus = ?
Josko löytyis joltakin "pieneksi" jäänyt bolt-on x-flow cooleri klracing/streetgear/tms valmistajalta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T7 Ic räjähti. Mitä tilalle?

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Toi 550mm taisi olla leveyden puolesta melko maksimi ja 220mm max korkeus jos on ilmastointi. Eihän se kovin iso ole puskurin aukkokaan, joten turha sinne on mitään keulan kokoista laittaakkaan.
Tuollaisen kiina ic:n saa muutamalla uudella 90 mutkalla asennettua aikalailla helposti ja on kuitenkin huomattavasti tehokkaampi, kuin tuo crossflow T7 cooleri paksumman kennon puolesta.

http://www.ahtoja.com/category/15/valijaahdyttimet
Tuolla kans hyviä vaihtoehtoja
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: T7 Ic räjähti. Mitä tilalle?

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Tuolla ahtoja.comissa näkyy olevan sama kenno kuin bilikassa, joskin aikalailla kalliimpana. 56,90€ vrt 95€.

Vesa miks 4kpl 90 mutkia, eikös kahdella pärjää?
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T7 Ic räjähti. Mitä tilalle?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Orkkisxflow coolerin lähdöt ei ole samalla tasolla ja jos hyvä tuuri on niin toisen noista päädyistä voi saada yhdellä 90 asteisella paikalleen mutta toista on pakko shiftata pystysuunnassa, ellei sitten tyydy vinkeesti oikomaan tai vinossa olevaan cooleriin.
Riippuu niin miten noi päätylähdöt sijaitsee ja asentaako kummin päin.
Itellä vielä edessä sovittaa 230 korkea 550 kenno keulille mutkien kanssa. Onneksi kuskin puolen letkun voi kierrättää kauempaa jos niikseen tulee.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: T7 Ic räjähti. Mitä tilalle?

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Aivan joo. Nyt on sikapatentti paikallaan, 2kpl 90 mutkat ja suora 2,5" putki korvaamassa cooleria. Lämmöt kohillaan :lol: ja ahdot nousee aika vikkelästi. Montaa päivää en tolla kombinaatiolla kikkaile, huomenna nyt vain on "pakko" käydä sukuloimassa hesassa. Mieluusti alkuviikosta sais tohon jonkun pysyvämmän ratkasun.
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 877
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: T7 Ic räjähti. Mitä tilalle?

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Onneksi on vielä reilusti pakkasta. Ja luulisin, korjatkaa toki, ettei coolerittomuus hajoita konetta jos nätisti ajaa.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: T7 Ic räjähti. Mitä tilalle?

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Samalla oletuksella itse, eriasia kovilla vedoilla kesäkuumalla. Eihän volvon 240 turboissakaan ole juuri muutakuin "yhdysputki" venakopan yli..
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: T7 Ic räjähti. Mitä tilalle?

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Noniin, tilailin sitten PCS:ltä Spedepartsin "sport" ic:n (51.9521). Kalliiks tulee köyhälle, mutta en haluu alkaa mitään räpellystä rakentelemaan palasista ja sovittelemaan patenttinauhalla paikoilleen. Tulevaisuudensuunnitelmat/haaveet ton auton osalta jossei hirveemmin muutu niin parempi vaan että ei tartte enää jatkossa coolerin kanssa pelata. Toimitusaika perinteiset pari viikkoa, pitää nyt sitten vaan ajella hissuksiin ettei satu mitään kallista enää. :lol:
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Vastaa Viestiin