900i ja käyntiongelma

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

900i ja käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Auto lähtee kyllä käyntiin, mutta jos ei paina kaasupoljinta niin sammuu ja sen jälkeen kun yrität käynnistää niin ei sitten millään käyntiin, aivan kuin ei saisi bensaa?
Tämän pystyy "korjaamaan" sillä tavoin että laittaa virrat päälle, pari kertaa polkaisee kaasupoljinta ja sitten käynnistää, kun lähtee käyntiin niin painaa vielä kerran kaasua niin pysyy, mutta jos ei muista painaa niin tukehtuu ja alkaa taas se sahaaminen.. mikähän olisi vikana? kuningas-jetti taitaa tämänkin aiheuttaa :)
Viimeksi muokannut marg3, To Maalis 09, 2017 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Esiintyykö ongelma moottorin ollessa kylmä tai lämmin? Vai riippumatta tilanteesta?
900C -86
jpt
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Joulu 11, 2004 09:28
Paikkakunta: Jyväskylä

ettei vaan olis

Viesti Kirjoittaja jpt »

kuitenkin se yleisin vika eli "tyhjäkäyntipumppu" tai millä nimellä sitä virallisesti kutsutaan? siis se lucaksen tai boschin motukka siinä venttiilikopan vieressä etupäässä. kun se pikeentyy niin alkaa tyhjäkäynti
katoamaan. itse olen puhdistellut sitä lähes vuosittain erilaisilla cleanereilla. irti vaan ja pesuun.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Kyse taitaa olla 8-venttiilisestä k-jet koneesta?
Tässä siis ei ole tuota "tyhjäkäyntimoottoria"
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

K-jetissä on lisäilmaluisti. Jos sen avautuma on liian pieni, niin tyhjäkäyntikierrokset on kylmänä liian matalalla ja käynnistyminen voi olla vähän hankalaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Viesti Kirjoittaja marg3 »

ASTech kirjoitti:Esiintyykö ongelma moottorin ollessa kylmä tai lämmin? Vai riippumatta tilanteesta?
Kylmänä.

Tuota kuningas-jetin lisäilmaluistia on veikkailtu. Muuten kyllä toimii hyvin mutta kylmänä tälläistä, pitää joku ehtoo kattella.
Vastaa Viestiin