Jos saa porattua reiän sinne nysään, niin kartiomaisen vastakierretapin asemesta mieluummin käyttäisi vaikka sopivaa torx-kärkeä reikään lyötynä. Kartiotappi voi levittää nysää niin, että nysän pyöriminen ulos ahdistaa entistä enemmän.
Tarkoitukseen tehty rihlatappi voi olla jo hifistelyä. Edellyttää joka tapauksessa porauksen onnistumisen ja juuri tapin speksien mukaan kokoisen reiän:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 27#p742827
Jos nysä sattuisi olemaan löysässä, voi riittää porata nysän päähän vaan pieni reikä epäkeskeisesti, ja pyörittää nysä ulos ottamalla sopivalla piikillä ote.
Jos pinnapultti olisi katkennut omia aikojaan, olisi hyvinkin mahdollista että nysä olisi löysässä, koska pinnapultti voi jumittaa ihan vaan sen takia, että tapin paksumpi kierteetön osuus on ollut kiilautuneena reiän suulle. Kun pinnapultti katkeaa, kiilautuminenkin loppuu. Mutta nyt, kun se katkesi yrittäessä kiristää mutteria, tilanne voi olla mikä vaan.
Kulmaporauslaitteella porailu voi onnistua, tai sitten ei. Jäähdytin, IC ja lauhdutin pois tieltä, niin pääsee paremmin käsiksi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00