jcarlson kirjoitti:Käytetyksi autoksi hintaansa nähden OG9-5 on toki hyvä. Vanhentunut se tosin oli jo 2007 ja tänään vielä enemmän sitä.
Tätä aloin oikein miettimään, kun jossakin vaiheessa joutunee uutta ajoneuvoa hommaamaan ainakin rinnalle, ja uusia Saabeja ei enää tehdä. Että millä tavalla vanhentunut? Vector/Aero penkit on edelleen parasta mitä olen itse saanut kokea, sopivasti jämäkkyyttä ja tukea mutta silti kuin nahkasohvalla istuisi. Ratin säätövara on rajallinen, mutta jos itselle löytyy hyvä asento siltikin, niin lisäliikkumavaralla ei tee mitään. Ilmastointi joka toimii automaattiasennolla läpi kaikki Suomen vuodenajat pohjoisessakin, tuohon voisi muutkin valmistajat edes pyrkiä. Okei, kulutus on maantieajossa ehkä litran per satanen enemmän kuin uusissa autoissa, pitää muistaa verrata saman kokoisiin ja saman tehoisiin. Euro tai kaksi siis lisää per 100km, ei aiheuta mitään merkittävää vaikutusta muihin autoilun kustannuksiin verrattuna. Tasapainoinen ajettavakin vielä, ihan ilman ajonvakautusta. Siinäkin ollaan menty hieman takapakkia ja luotetaan että vakautus korjaa kaiken. No torque steering nyt pienenä miinuksena siinä. Korin kallistelukin hyvin hallinnassa sporttialustalla. Designmielessä on myös kestänyt ihan hyvin aikaa, mielipideasioita tosin, toki ikkunalinja on hieman ylempänä nykyään, mutta esim. clamshell konepeltikin taitaa tehdä paluun, tosin parilla vekillä varustettuna. Rengasmelu tuntui olevan paremmin hallussa tuossa välillä, mutta nyt aletaan mennä taas takapakkia, siltä ainakin tuntuu että rengasmelu on tulossa takaisin.
Kovasti pistää miettimään

-lasit päässä, että mitä oikeasti merkittävää uudemmassa autossa on paremmin?