Re 85 Softa

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mitenkäs vanha softa kyseessä ja kenelle tehty aikoinaan? Voin tarkistaa mistä on kyse.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Hesus
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:08

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Hesus »

Viime kesänä on päivitys tehty. Laitan vaikka mailia.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pavelmod rajoitin on mulla kyllä poistettu kaikista .55P/.46T. Mutta vaikuttaisi siltä että manuaaleissakin kiusaa tuo "enabe85air" ja nominal torque map. Ratkaisuna käyttää "automaatin softaa" kaikissa, eipä ongelmaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jees, asia selvä. 55P nominalmap homma pätee myös manuaaleissa, tämä onkin jo uudemmissa tuotteissa korjattu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Autona vm. 2003 2,3t automaatti. Etanolisofta ollut nyt muutaman kuukauden ja rupesin seuraaman arvoja (virhe? :D ) mReq pyörii suurimmillaan 1140 paikkeilla täyskiihdytyksessä, mutta mAir ei nouse yli 900. Pinl oli samaisessa kiihdytyksessä 1570 luokkaa. Olisiko perinteinen ilmavuoto vai muuta ideaa? Kait tuo jo näkyy kiihtyvyydessäkin, jos on saanti 20% alakantissa. Tosin ollut jo softan asennuksesta lähtien sama vaiva, mutta nyt vasta katsoin arvoja tarkemmin.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Hook »

Joko evap takaisku vialla tai bypass venttiili..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Ok, kiitos. Pitääpä tutkia tuo evap.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Tulppaus tehty ja vääntöä tuli kummasti lisää. Ahdot nousi 0,4 baria. Nyt on taas hetken mukava ajaa :D Kiitos Hookille vinkistä!
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Tuolta Fcod 4864 topicista voi lukea mun ongelmia hieman lisää mut tänään heitin bensaa tankkiin jotain 25 litraa kun ajattelin että sillä toimii varmimmin vehe kun meni sekasi etanolin tankkauksen jälkeen. Adaptaatiota ei tapahdu ollenkaan ja lambda vetää nupit kaakkoon ja ilmenee tuo koodi. Autelkaas vähän miestä mäjessä ei mikään mee nyt kohtuuella ton paskan kanssa.

Etanolia oli ennen tankkausta n. 10 litraa
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
jokkaitse
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Elo 20, 2012 12:47

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jokkaitse »

Laiska kun olen niin en viittiny ruveta hakua käyttämään ja selvittämään ja kuitenki tähän aiheeseen vähän liittyy nii onko näillä abc:n e85 ja st1:n RE85 keitoilla mitään eroja? aina oon tunnollisesti vaan tuota RE85:ttä tankkaillu mut vissiin voi huoletta nuita apsin litkuja kans tankkiin laittaa?
9-5 2,0t -98
99 GL 5-speed -84
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1748
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Samaa ainetta lienevät (ABC hommaa liemensä St1:ltä).
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hyvin paloi femmassa abc:n ekoflex.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 813
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Olen ajellut 9-5:sen tankkia bensasta tyhjäksi että pääsee etanolilla liikkuvien joukkoon liittymään. Mittailinpa sitten päästöjä katsastusta varten valmiiksi, mutta CO-arvo pyörii niukasti rajan yläpuolella: kierroksilla 0,32-0,38 -seudulla (sallittu <0,3). 8O Muut arvot sallituissa rajoissa (HC 50:n molemmin puolin; lambda n. 1,01; O2 0,5%). Mistähän tuo korkeahko CO vois johtua vai onko etanolivirisoftissa yleistäkin? :roll: Nuo siis bensaa tankissa.

Autossa siis etanolisofta (stage2?) mutta bensalla ajeltu viimeiset noin 1500 kilsaa. nyt opiskelijavalon syttyessä tankkasin kuitenkin 50e:lla RE:tä tankkiin. Pitänee sillä käyttää uudelleen mittauksessa...? :roll: Sid:in MISS näyttää nollaa joka tilanteessa, tulpanvaihdosta ei ole tietoa, pitäisikö tulpat vaihtaa jokatapauksessa taas etanolin käyttöön siirryttäessä? Öljyt vaihdettu 2000 km sitten. Mitkä tulpat kannattaa etanolille laittaa?

Mitäs tuo "Second Adapt" tarkoittaa, näkyy sillointällöin ajotietokoneessa. Jotakin sopeutumaprosentteja taitaa mittailla? 8O


Aloittajalle apua kiitos ;)
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Tero »

Vaihda tulpiksi NGK BCPR7ES-11. Korkea co:t voi viitata esim. porsineeseen katalysaattoriin.

Second adapt tulee yleensä tankkauksen yhteydessä, eli softa kertoo polttoaineen etanolipitoisuuden. Optimaalisinta on ajaa joko bensalla tai etanolilla. Kannattaa siis välttää 50/50 seosta.
Saab 9-5 Aero -00
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 813
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Tankkauksen jälkeen tulee kyllä "refueled (litramäärä ja laatu)", second adapt tulee sillointällöin ajonaikana...? Mitä prosentteja ne ovat?

Ihan siinä hilkulla pyörivät CO-arvot ja HC kuitekin reilusti rajoissa... :| Pitänee seuraavalla kerralla ajaa katti varmasti tarpeeksi kuumaksi... :roll:
Vastaa Viestiin