Saabin tulevaisuus II
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Ongelma on siinä että poikittainen kone, virtalukon tai vaihteenvalitsimen siirto, kakstahtisesta veeneloseen siirtyminen tai turbon mukaanottaminen eivät tee autosta käyttökelvotonta sellaiselle joka ajaa työn puolesta paljon joka päivä ympäri vuoden. Tähän päälle voisin vielä mainita tämänhetkisten arvioiden perusteella puolitoistakertaisen alkaen-hinnan bensakoneiseen verrattuna ja latausmahdollisuuksien rajoittuneisuuden esimerkiksi Suomen maaseudulla. Kyse ei siis ole mistään ideologisesta konservatiivisuudesta tai vanhanaikaisuudesta vaan käytännön faktoista jotka estävät suurta osaa nykyisistä saabisteista ostamasta tuota autoa.
Tähän tietenkin vastaatte ettei NEVS ole kiinnostunutkaan tällaisista asiakkaista, mutta mitäs heidän sitten pitäisi tehdä? Miten käy heidän jotka pitävät Saabia ylivoimaisesti mieluisimpana merkkinä ja jotka eivät halua siirtyä Audiin, Bemariin tai Alfaan vain sen takia että heidän omasta merkistään tehtiin luksusesine Kiinan virkamiehille ja länsimaiden kaupunkien yläluokalle? Mihin autoon minun pitäisi siirtyä aikanaan kun NG9-3 alkaa käydä liian vanhaksi käyttöautona? Tämähän on periaatteessa offtopicia koska kyseessä on saabistin tulevaisuus eikä saabin tulevaisuus, mutta jotenkin en vain osaa iloita Saabin mahdollisesta uudesta kukoistuksesta jos en siitä itse pääse kuitenkaan nauttimaan.
Tähän tietenkin vastaatte ettei NEVS ole kiinnostunutkaan tällaisista asiakkaista, mutta mitäs heidän sitten pitäisi tehdä? Miten käy heidän jotka pitävät Saabia ylivoimaisesti mieluisimpana merkkinä ja jotka eivät halua siirtyä Audiin, Bemariin tai Alfaan vain sen takia että heidän omasta merkistään tehtiin luksusesine Kiinan virkamiehille ja länsimaiden kaupunkien yläluokalle? Mihin autoon minun pitäisi siirtyä aikanaan kun NG9-3 alkaa käydä liian vanhaksi käyttöautona? Tämähän on periaatteessa offtopicia koska kyseessä on saabistin tulevaisuus eikä saabin tulevaisuus, mutta jotenkin en vain osaa iloita Saabin mahdollisesta uudesta kukoistuksesta jos en siitä itse pääse kuitenkaan nauttimaan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Eikös pirssi ole saab jos vaikka keulalla ja perseessä lukee saab?
Nevs:llä on kuitenkin melko suuria ongelmia vielä ennenkuin mikään kulkee niinkuin sen pitää, esimerkiksi heillä ei ole vielä myyntiverkostoa ja tuntuu siltä etteivät entiset saab liikkeet ole kovin innostuneita jatkamaan saabin myyntiä.
Nevs:llä on kuitenkin melko suuria ongelmia vielä ennenkuin mikään kulkee niinkuin sen pitää, esimerkiksi heillä ei ole vielä myyntiverkostoa ja tuntuu siltä etteivät entiset saab liikkeet ole kovin innostuneita jatkamaan saabin myyntiä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus II
Kauheeta mustamaalaamista ja synkistelyä, kyllä se on kuule inttttternetistä ihan itte luettu että syksyllä saa bensa ja diisselisaappia taas kaupasta. Kaikki muu on kateellisten pessimistien synkistelyä.core2 kirjoitti: Nevs:llä on kuitenkin melko suuria ongelmia vielä ennenkuin mikään kulkee niinkuin sen pitää, esimerkiksi heillä ei ole vielä myyntiverkostoa ja tuntuu siltä etteivät entiset saab liikkeet ole kovin innostuneita jatkamaan saabin myyntiä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus II
Mitäs v*tun mustamaalausta se on jos kerron mitä saabin jälleenmyyjien järjestö on sanonut he ovat kovin vastahakoisia aloittaakseen myymään uutta saabia olkoonkin vaikka vanhassa kuosissa. Kyllähän sinä voit netiltä lukea mitä vaan, mutta onko kaikkeen uskottava se menee kyllä sit sun piikkiis jos niin teet.V.J.S kirjoitti:Kauheeta mustamaalaamista ja synkistelyä, kyllä se on kuule inttttternetistä ihan itte luettu että syksyllä saa bensa ja diisselisaappia taas kaupasta. Kaikki muu on kateellisten pessimistien synkistelyä.core2 kirjoitti: Nevs:llä on kuitenkin melko suuria ongelmia vielä ennenkuin mikään kulkee niinkuin sen pitää, esimerkiksi heillä ei ole vielä myyntiverkostoa ja tuntuu siltä etteivät entiset saab liikkeet ole kovin innostuneita jatkamaan saabin myyntiä.
Kun olen yli kahdenkymmenen vuoden ajan nähnyt saabin touhun niin voin aivan varmasti sanoa, että ne ajat eivät palaa vaikka lukisit netiltä mitä hyvään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Mistä tiedät varmaksi, että kaikki jatkossa tulevat Saabit ovat varmasti käyttökelvottomia esim. omaan arkikäyttöösi? Kyllä, uuden sähköauton hinta tulee varmasti olemaan kova ja se rajoittaa myyntimääriä. Kyllä, tämänhetkiset sähköautot arveluttavat vielä minuakin. Sähkörintamalla tapahtuu kuitenkin jatkuvaa edistystä, jonka lisäksi NEVS on väläytellyt pariinkin kertaan mahdollisia polttomoottori-ideoita. Tie ei kivisyydestään huolimatta ole välttämättä pystyssä, vaan aika näyttää mihin se vie.Rattivaihde kirjoitti:Kyse ei siis ole mistään ideologisesta konservatiivisuudesta tai vanhanaikaisuudesta vaan käytännön faktoista jotka estävät suurta osaa nykyisistä saabisteista ostamasta tuota autoa.
Miksi siis odottaa leuka rinnassa varmana siitä, että tää oli nyt sitten tässä, ei varmasti tulee enää mitään muuta kuin sikakallista ja käyttökelvotonta? Miksei iloita siitä, että firmalla on tie, joka mahdollistaa suurenkin tulevaisuuden?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabin tulevaisuus II
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmicore2 kirjoitti:Mitäs v*tun mustamaalausta se on jos kerron mitä saabin jälleenmyyjien järjestö on sanonut he ovat kovin vastahakoisia aloittaakseen myymään uutta saabia olkoonkin vaikka vanhassa kuosissa. Kyllähän sinä voit netiltä lukea mitä vaan, mutta onko kaikkeen uskottava se menee kyllä sit sun piikkiis jos niin teet.V.J.S kirjoitti:Kauheeta mustamaalaamista ja synkistelyä, kyllä se on kuule inttttternetistä ihan itte luettu että syksyllä saa bensa ja diisselisaappia taas kaupasta. Kaikki muu on kateellisten pessimistien synkistelyä.core2 kirjoitti: Nevs:llä on kuitenkin melko suuria ongelmia vielä ennenkuin mikään kulkee niinkuin sen pitää, esimerkiksi heillä ei ole vielä myyntiverkostoa ja tuntuu siltä etteivät entiset saab liikkeet ole kovin innostuneita jatkamaan saabin myyntiä.
Kun olen yli kahdenkymmenen vuoden ajan nähnyt saabin touhun niin voin aivan varmasti sanoa, että ne ajat eivät palaa vaikka lukisit netiltä mitä hyvään.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saabin tulevaisuus II
Saabin suunnitelmana on aloittaa polttomoottorikäyttöisten NG9-3:een perustuvien autojen valmistus vielä tämän vuoden aikana. Phoenix-pohjalevylle perustuvasta uudesta mallista on ilmoitettu markkinoille tulevaksi myös hybridin. Eikö kumpikaan näistä sovellu paljon ajavalle?Rattivaihde kirjoitti:Ongelma on siinä että poikittainen kone, virtalukon tai vaihteenvalitsimen siirto, kakstahtisesta veeneloseen siirtyminen tai turbon mukaanottaminen eivät tee autosta käyttökelvotonta sellaiselle joka ajaa työn puolesta paljon joka päivä ympäri vuoden.
Saab teki näille lukuisille vanhoille saabisteille sopivia autoja, takoen tappiota noin 20 vuotta putkeen. Ei siis ollut yrittämisen väärti. Saabin tehtävä on tehdä autoja voitolla, eikä kuluttaa omistajien rahoja marginaalisen porukan mielihalujen täyttämiseen. Tokihan autoja olisi voinut tehdä voitolla tälle ryhmälle, mutta autot olisikin sitten maksaneet sen verran että seuraavaksi olisi alkanut kitinä siitä.Rattivaihde kirjoitti:Tähän tietenkin vastaatte ettei NEVS ole kiinnostunutkaan tällaisista asiakkaista, mutta mitäs heidän sitten pitäisi tehdä? Miten käy heidän jotka pitävät Saabia ylivoimaisesti mieluisimpana merkkinä ja jotka eivät halua siirtyä Audiin, Bemariin tai Alfaan vain sen takia että heidän omasta merkistään tehtiin luksusesine Kiinan virkamiehille ja länsimaiden kaupunkien yläluokalle?
Vastauksena kysymykseen: Heille käy ihan hyvin. Jos uusi Saab ei kelpaa, he voivat ostaa vaikka Toyotan ja pääsevät sillä paikasta A paikkaan B aivan yhtä tehokkaasti, muttei välttämättä yhtä tyylikkäästi ja hauskasti. Toisin sanoen en pitäisi tätä asiaa ihan sen arvoisena, että kysymyksenasettelu kuuluu "miten meidän käy". Varaisin sen ilmaisun kuvaamaan jotain huomattavasti vakavampaa uhkaa, kuin Saabin tulevien mallien tekniikkaa. Jos oikeasti tuntuu että henki loppuu kun Saab onkin sähköauto, niin oikean koulutuksen omaavaa keskustelukumppania ei ehkä löydy nettifoorumilta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Ehdin jo kirjottaa vastauksen tuohon aeron viestiin, mutta tämä vei kyllä fiilikset:
Syvät pahoitteluni siitä että autot ovat suuri osa elämääni, ja autoharrastajana sekä paljon aikaa tulevaisuuden suunnitteluun käyttävänä ihmisenä kannan huolta siitä etten välttämättä voi enää ajaa arkiajojani Saabilla hieman kaukaisemmassa tulevaisuudessa. Henkilökohtaisesti vain pidän autolla ja nimenomaan Saabilla ajamista erittäin hauskana ja tyydyttävänä touhuna, mutta pitää varmaan sitten vaihtaa golffaamiseen tai osakesijoittamiseen.AZP kirjoitti:Varaisin sen ilmaisun kuvaamaan jotain huomattavasti vakavampaa uhkaa, kuin Saabin tulevien mallien tekniikkaa. Jos oikeasti tuntuu että henki loppuu kun Saab onkin sähköauto, niin oikean koulutuksen omaavaa keskustelukumppania ei ehkä löydy nettifoorumilta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Pientä uutisen poikasta tähän muun paskan sekaan:
Jaa'a nyt on sitten ne viimeiset konkurssipesän autot myyty se oli Sakut ja dutchit jotka iski kyntensä niihin.
Niin Hollannissa kuin saksassakin on melkoinen määrä aktiivisia saab kerhoja.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.2131298- ... a-saabarna
Jaa'a nyt on sitten ne viimeiset konkurssipesän autot myyty se oli Sakut ja dutchit jotka iski kyntensä niihin.
Niin Hollannissa kuin saksassakin on melkoinen määrä aktiivisia saab kerhoja.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.2131298- ... a-saabarna
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Sarkasmia, mutta olen kuullut jonkun kertovan ettei VJS:ä ymmärrä huumoria lainkaan tais olla joku tammiston potkiaisissa viime kesänä kun tän murjas.t.t.j kirjoitti: http://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi

Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Anteeksi, ei ollut kenenkään päivää tarkoitus pilata. Omasta mielestäni jos mieltä painaa päivittäin jokin maailman tapahtuma jolle ei voi mitään, niin ainoa tapa päästä murheesta eroon on kohdistaa oma huomionsa jonnekin muualle ja hyväksyä tapahtunut.Rattivaihde kirjoitti:Ehdin jo kirjottaa vastauksen tuohon aeron viestiin, mutta tämä vei kyllä fiilikset
Kai ne suurin osa Michael Jackson -faneistakin on jo saaneet taas elämästä kiinni?
Viimeksi muokannut AZP, Ma Huhti 29, 2013 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus II
core2 kirjoitti:Sarkasmia, mutta olen kuullut jonkun kertovan ettei VJS:ä ymmärrä huumoria lainkaan tais olla joku tammiston potkiaisissa viime kesänä kun tän murjas.t.t.j kirjoitti: http://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
Juu, eipä mitään. Tällaisen aiheen kohdalla vain tuppaa päässä nousemaan kierrokset sellaista vauhtia että Hondan koneet jäävät toiseksi... Onneksi ne laskevatkin melkein yhtä nopeasti.AZP kirjoitti:Anteeksi, ei ollut kenenkään päivää tarkoitus pilata. Omasta mielestäni jos mieltä painaa päivittäin jokin maailman tapahtuma jolle ei voi mitään, niin ainoa tapa päästä murheesta eroon on kohdistaa oma huomionsa jonnekin muualle ja hyväksyä tapahtunut.

Mua vain pitää niin lujasti kiinni Saabissa se tuntu, että kaikkea on mietitty ja autoa suunniteltaessa on asiat arvotettu oikeaan järjestykseen. Muut automerkit tuntuvat viisveisaavan siitä auttaako mittarivalaistus näkemään yöllä, antaako se rauhallisen vaikutelman tai onko ohjaamo viimeiseen asti ergonomisesti suunniteltu vaikka se vaatisi sijoittamaan ikkunannostimien kytkimet keskikonsoliin ja vaikka näillä asioilla olisi todellisuudessa melko pieni vaikutus. Vastaavasti Saab ei turbomoottorista ja muusta "sporttisuudesta" huolimatta koskaan ole ollut yliaggressiivisen näköinen tai oloinen eikä turvallisuutta ja talviominaisuuksia ole uhrattu millekään alttarille.
Näistä lähtökohdista muut autot tuntuvat vain huonoilta kompromisseilta ja vääristä lähtökohdista suunnitelluilta, vaikka olisivat kuinka teknisesti edistyneitä (saksalaiset), kekseliäitä (ranskalaiset), kauniita ja hyviä ajaa (italialaiset) tai kestäviä (japanilaiset), eikä toisaalta ruotsalaisuutta ole vedetty niin pitkälle että autosta tulee todella tylsä ja arkipäiväinen (Volvo). Lyhyesti ilmaistuna muut autot tuntuvat tuottoa tavoittelevien yritysten eri markkinoille suunnatuilta tuotteilta, Saab tuntuu ruotsalaisen tutkimuslaitoksen yritykseltä tehdä täydellisesti tasapainotettu auto arkikäyttöön. Omien kokemusten perusteella edellisen sukupolven Octavia pääsee harvinaisen lähelle Saabia hyvän ja järkevän suunnittelunsa ja arkikäytön helppouden puolesta, vaikka onkin paljon arkipäiväisempi ja vähemmän sporttinen auto.
[/pitkä offtopic]
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Siitä vaan Ville olepa hyvä, tunnet kaverin joka ton murjas.V.J.S kirjoitti:core2 kirjoitti:Sarkasmia, mutta olen kuullut jonkun kertovan ettei VJS:ä ymmärrä huumoria lainkaan tais olla joku tammiston potkiaisissa viime kesänä kun tän murjas.t.t.j kirjoitti: http://fi.wikipedia.org/wiki/SarkasmiParhaat naurut pitkiin aikoihin. Olen kyllä kieltämättä huumorintajuton murjottaja, nääs

Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja taas kaikki hymyilee





Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K