t8 ei konerempan jälkeen toimi.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

t8 ei konerempan jälkeen toimi.

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Eli ongelma on seuraava:

Konerempan jälkeen ei kone oikein tahdo käydä. Olen mielestäni kaikki asiat nyt käynyt läpi ja oireet ovat seuraavat:
- starttaa 3 sekunniksi heikosti. Ihan kuin kävisi vain kolmella
- sammuu siihen kun pamauttaa imusarjassa

Seuraavat asiat on mielestäni tarkastettu
-Jako kohdillaan. yläkuolokohdassa nokka-akseli rattaan mukaan oikeassa asennossa
-Puristuksia on n. 11bar joka pytyssä
-venat ei vuoda
-sytkä kohdallaan
-tulpat uudet

Mikä voisi mättää? Olen mielestäni oikein tuon nyt rakentanut. Yläkuolokohdassa vauhtipyörä on 0-asennossa, ja nokka-akseli on kohdillaan sen nuolen mukaan, mikä on 1 akselipukissa.

Kaikki pitäisi olla kirjan mukaan kohdallaan. Joskus heti konerempan jälkeen kävi nätisti hetken aikaa kun sain imuvuodot tilkittyä, mutta sitten se katosi. Luulin että kansipahvi vuosi vettä pyttyihin, ja vaihdon siihen nyt plaanatun ja muutenkin kunnostetun kannen.

Kaikki ideat otetaan kiitollisena vastaan.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Siellä vois olla sytkä nelosella kun pitäis olla ykkösellä, eli jakaja on 180 astetta metässä.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

hmm.. miten tuo pitäisi tarkastaa? Ainkin yläkuolokohdassa (vauhtipyörä 0-asteessa) virranjakajan pyörijä sojottaa kovasti kohti ykköspytyn piuhaa.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Varmasti turhaa, mutta kuitenkin..

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Ex-projektissa (-83 T8) olivat tulpanjohdot väärin asennettu ( :oops: ), kävi mutta huonosti. Lisäksi jakajan alipainesäädin oli rikki, ei ottanut kierroksia. Ja lisäksi oli kiertokangen laakeri ilmeisesti vaurioitunut, joka ilmeisesti vain oli pahentunut joka käyntikokeilulla.

Tätä lukiessa tulee ottaa huomioon, että allekirjoittanut ei ole avannut koskaan yhtään moottoria. Siitä aukirikottua B & S:n ruohonleikkurinmoottoria ei lasketa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

tuomas kirjoitti:hmm.. miten tuo pitäisi tarkastaa? Ainkin yläkuolokohdassa (vauhtipyörä 0-asteessa) virranjakajan pyörijä sojottaa kovasti kohti ykköspytyn piuhaa.

-tuomas-
No, sun pitää joko venttiilikoneistosta, tai muulla jipolla tarkastaa, että ykköspytyn venttiilit on kiinni silloin, kun ykköseen tarjotaan kipinää. yks jippo on tsekata moottoria pyörittämällä ja sormea tulpanreiässä pitämällä, että ykkösessä on puristustahti (eli venttiilit kiinni).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Ainakin nokka-akselista päätellen puristustahti on. 1. mäntä ylhäällä, ja venat kiinni, samalla kun virranjakajan pyörijä sojottaa kohti 1. pytyn tulpanjohtoa.



-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Juha_A.
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 21:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juha_A. »

Muistathan, että virranjakaja pyörii jakopäästä katsottuna myötäpäivää, eikä virranjakajasta. Itse kerran jonkun pirun ajatushäiriön takia laitoin johdot virranjakajasta päin katsottuna. :oops: Silloinhan 2 ja 3 menee väärinpäin.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Juha_A. kirjoitti:Muistathan, että virranjakaja pyörii jakopäästä katsottuna myötäpäivää, eikä virranjakajasta. Itse kerran jonkun pirun ajatushäiriön takia laitoin johdot virranjakajasta päin katsottuna. :oops: Silloinhan 2 ja 3 menee väärinpäin.
Tulpanjohtojärjestys on tosiaan tärkeä. Isä laittoi kerran uudet Bougicordit mun 99:iin väärässä järjestyksessä, 2 ja 3 väärinpäin. Siinä sitten tovi ihmeteltiin miksi äänet onko kuin ralliautossa, kun paukkuu putkessa ja ties missä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Onhan ne venttiili välykset varmasti oikein...?
( ettei joku imuventtiili nyt kanna..??? )
Ei se polta imusarjassa jos venttiilit ei vuoda ja kipinä tulee oikeaan aikaan pytylle.
Joku venttiili TÄYTYY olla auki että se noin käyttäytyy...!!!!!
Tai sitten kipinä on väärässä paikassa väärään aikaan...!!!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Kyllä siellä välyksiä oli kun kansi oli pöydällä ja ne mittasin. Ja tinnerillä vielä kävin kaikki läpi, ettei venat vaan vuotaneet.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Käykö se pyörijän akseli paikalleen kovinkin monessa asennossa..?
Tarkoitan siihen nokka akselin päähän.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

En usko että se menee, ja se ei ollut missään vaiheessa irti. Se pyörijä siis.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

9000CD23T kirjoitti:Käykö se pyörijän akseli paikalleen kovinkin monessa asennossa..?
Tarkoitan siihen nokka akselin päähän.
tuomas kirjoitti:En usko että se menee, ja se ei ollut missään vaiheessa irti. Se pyörijä siis.

-tuomas-
Pyörijästä ei varmaan ollut kyse, vaan virranjakajasta. Senhän voi laittaa paikalleen kahdessa asennossa nokka-akseliin nähden. Onko sulla muuten Kjetti vai megaruutta paikallaan, ettei vika siinä olisi.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

hewidero kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Käykö se pyörijän akseli paikalleen kovinkin monessa asennossa..?
Tarkoitan siihen nokka akselin päähän.
tuomas kirjoitti:En usko että se menee, ja se ei ollut missään vaiheessa irti. Se pyörijä siis.

-tuomas-
Pyörijästä ei varmaan ollut kyse, vaan virranjakajasta. Senhän voi laittaa paikalleen kahdessa asennossa nokka-akseliin nähden. Onko sulla muuten Kjetti vai megaruutta paikallaan, ettei vika siinä olisi.
Saako sen tosiaan 8v:ssä laitettua väärinpäin? 16v ei ainakaan sovi runnomatta, enkä muistaakseni i8:nkaan jakajaa meinannut saada väärinpäin kiinni nokka-akseliin.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

hewidero kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Käykö se pyörijän akseli paikalleen kovinkin monessa asennossa..?
Tarkoitan siihen nokka akselin päähän.
tuomas kirjoitti:En usko että se menee, ja se ei ollut missään vaiheessa irti. Se pyörijä siis.

-tuomas-
Pyörijästä ei varmaan ollut kyse, vaan virranjakajasta. Senhän voi laittaa paikalleen kahdessa asennossa nokka-akseliin nähden. Onko sulla muuten Kjetti vai megaruutta paikallaan, ettei vika siinä olisi.
En siis tarkoittanut pyörijää...!
Vaan koko virranjakajaa ja sen akselin päässä olevia uria tai lovia että meneekö akseli nokkaakselin päähän esim...kahdessa eri asennossa..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin