t8 ei konerempan jälkeen toimi.
t8 ei konerempan jälkeen toimi.
Eli ongelma on seuraava:
Konerempan jälkeen ei kone oikein tahdo käydä. Olen mielestäni kaikki asiat nyt käynyt läpi ja oireet ovat seuraavat:
- starttaa 3 sekunniksi heikosti. Ihan kuin kävisi vain kolmella
- sammuu siihen kun pamauttaa imusarjassa
Seuraavat asiat on mielestäni tarkastettu
-Jako kohdillaan. yläkuolokohdassa nokka-akseli rattaan mukaan oikeassa asennossa
-Puristuksia on n. 11bar joka pytyssä
-venat ei vuoda
-sytkä kohdallaan
-tulpat uudet
Mikä voisi mättää? Olen mielestäni oikein tuon nyt rakentanut. Yläkuolokohdassa vauhtipyörä on 0-asennossa, ja nokka-akseli on kohdillaan sen nuolen mukaan, mikä on 1 akselipukissa.
Kaikki pitäisi olla kirjan mukaan kohdallaan. Joskus heti konerempan jälkeen kävi nätisti hetken aikaa kun sain imuvuodot tilkittyä, mutta sitten se katosi. Luulin että kansipahvi vuosi vettä pyttyihin, ja vaihdon siihen nyt plaanatun ja muutenkin kunnostetun kannen.
Kaikki ideat otetaan kiitollisena vastaan.
-tuomas-
Konerempan jälkeen ei kone oikein tahdo käydä. Olen mielestäni kaikki asiat nyt käynyt läpi ja oireet ovat seuraavat:
- starttaa 3 sekunniksi heikosti. Ihan kuin kävisi vain kolmella
- sammuu siihen kun pamauttaa imusarjassa
Seuraavat asiat on mielestäni tarkastettu
-Jako kohdillaan. yläkuolokohdassa nokka-akseli rattaan mukaan oikeassa asennossa
-Puristuksia on n. 11bar joka pytyssä
-venat ei vuoda
-sytkä kohdallaan
-tulpat uudet
Mikä voisi mättää? Olen mielestäni oikein tuon nyt rakentanut. Yläkuolokohdassa vauhtipyörä on 0-asennossa, ja nokka-akseli on kohdillaan sen nuolen mukaan, mikä on 1 akselipukissa.
Kaikki pitäisi olla kirjan mukaan kohdallaan. Joskus heti konerempan jälkeen kävi nätisti hetken aikaa kun sain imuvuodot tilkittyä, mutta sitten se katosi. Luulin että kansipahvi vuosi vettä pyttyihin, ja vaihdon siihen nyt plaanatun ja muutenkin kunnostetun kannen.
Kaikki ideat otetaan kiitollisena vastaan.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Varmasti turhaa, mutta kuitenkin..
Ex-projektissa (-83 T8) olivat tulpanjohdot väärin asennettu (
), kävi mutta huonosti. Lisäksi jakajan alipainesäädin oli rikki, ei ottanut kierroksia. Ja lisäksi oli kiertokangen laakeri ilmeisesti vaurioitunut, joka ilmeisesti vain oli pahentunut joka käyntikokeilulla.
Tätä lukiessa tulee ottaa huomioon, että allekirjoittanut ei ole avannut koskaan yhtään moottoria. Siitä aukirikottua B & S:n ruohonleikkurinmoottoria ei lasketa.

Tätä lukiessa tulee ottaa huomioon, että allekirjoittanut ei ole avannut koskaan yhtään moottoria. Siitä aukirikottua B & S:n ruohonleikkurinmoottoria ei lasketa.
No, sun pitää joko venttiilikoneistosta, tai muulla jipolla tarkastaa, että ykköspytyn venttiilit on kiinni silloin, kun ykköseen tarjotaan kipinää. yks jippo on tsekata moottoria pyörittämällä ja sormea tulpanreiässä pitämällä, että ykkösessä on puristustahti (eli venttiilit kiinni).tuomas kirjoitti:hmm.. miten tuo pitäisi tarkastaa? Ainkin yläkuolokohdassa (vauhtipyörä 0-asteessa) virranjakajan pyörijä sojottaa kovasti kohti ykköspytyn piuhaa.
-tuomas-
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ainakin nokka-akselista päätellen puristustahti on. 1. mäntä ylhäällä, ja venat kiinni, samalla kun virranjakajan pyörijä sojottaa kohti 1. pytyn tulpanjohtoa.
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Tulpanjohtojärjestys on tosiaan tärkeä. Isä laittoi kerran uudet Bougicordit mun 99:iin väärässä järjestyksessä, 2 ja 3 väärinpäin. Siinä sitten tovi ihmeteltiin miksi äänet onko kuin ralliautossa, kun paukkuu putkessa ja ties missä.Juha_A. kirjoitti:Muistathan, että virranjakaja pyörii jakopäästä katsottuna myötäpäivää, eikä virranjakajasta. Itse kerran jonkun pirun ajatushäiriön takia laitoin johdot virranjakajasta päin katsottuna.Silloinhan 2 ja 3 menee väärinpäin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7777
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Onhan ne venttiili välykset varmasti oikein...?
( ettei joku imuventtiili nyt kanna..??? )
Ei se polta imusarjassa jos venttiilit ei vuoda ja kipinä tulee oikeaan aikaan pytylle.
Joku venttiili TÄYTYY olla auki että se noin käyttäytyy...!!!!!
Tai sitten kipinä on väärässä paikassa väärään aikaan...!!!!
( ettei joku imuventtiili nyt kanna..??? )
Ei se polta imusarjassa jos venttiilit ei vuoda ja kipinä tulee oikeaan aikaan pytylle.
Joku venttiili TÄYTYY olla auki että se noin käyttäytyy...!!!!!
Tai sitten kipinä on väärässä paikassa väärään aikaan...!!!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
9000CD23T kirjoitti:Käykö se pyörijän akseli paikalleen kovinkin monessa asennossa..?
Tarkoitan siihen nokka akselin päähän.
Pyörijästä ei varmaan ollut kyse, vaan virranjakajasta. Senhän voi laittaa paikalleen kahdessa asennossa nokka-akseliin nähden. Onko sulla muuten Kjetti vai megaruutta paikallaan, ettei vika siinä olisi.tuomas kirjoitti:En usko että se menee, ja se ei ollut missään vaiheessa irti. Se pyörijä siis.
-tuomas-
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Saako sen tosiaan 8v:ssä laitettua väärinpäin? 16v ei ainakaan sovi runnomatta, enkä muistaakseni i8:nkaan jakajaa meinannut saada väärinpäin kiinni nokka-akseliin.hewidero kirjoitti:9000CD23T kirjoitti:Käykö se pyörijän akseli paikalleen kovinkin monessa asennossa..?
Tarkoitan siihen nokka akselin päähän.Pyörijästä ei varmaan ollut kyse, vaan virranjakajasta. Senhän voi laittaa paikalleen kahdessa asennossa nokka-akseliin nähden. Onko sulla muuten Kjetti vai megaruutta paikallaan, ettei vika siinä olisi.tuomas kirjoitti:En usko että se menee, ja se ei ollut missään vaiheessa irti. Se pyörijä siis.
-tuomas-
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7777
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
En siis tarkoittanut pyörijää...!hewidero kirjoitti:9000CD23T kirjoitti:Käykö se pyörijän akseli paikalleen kovinkin monessa asennossa..?
Tarkoitan siihen nokka akselin päähän.Pyörijästä ei varmaan ollut kyse, vaan virranjakajasta. Senhän voi laittaa paikalleen kahdessa asennossa nokka-akseliin nähden. Onko sulla muuten Kjetti vai megaruutta paikallaan, ettei vika siinä olisi.tuomas kirjoitti:En usko että se menee, ja se ei ollut missään vaiheessa irti. Se pyörijä siis.
-tuomas-
Vaan koko virranjakajaa ja sen akselin päässä olevia uria tai lovia että meneekö akseli nokkaakselin päähän esim...kahdessa eri asennossa..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#