nykimistä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
tuplis 84
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: La Kesä 18, 2011 22:57

nykimistä

Viesti Kirjoittaja tuplis 84 »

Juu elikkäs tommosta pehmeää nytkähtelyä pitää maantieajossa, yhden hieman kovemman nykäyksen jälkeen syttyi check engine.Valon on sytyttänyt muutamaan otteeseen ja auto on pari kertaa sammunut hetki käynnistyksen jälkeen.Auto on 9000cd-97 ja vapari.
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: nykimistä

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Sytytyspuoli, eli DI?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
tuplis 84
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: La Kesä 18, 2011 22:57

Re: nykimistä

Viesti Kirjoittaja tuplis 84 »

Samaa itekkin aatellu, mut sytyttääkö ce valon, isäukon 94 cd; ssä ei sytyttäny vaikka meni yks pytty pelistä pois ku kassu hajos.
arska93
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesä 24, 2012 00:49

Re: nykimistä

Viesti Kirjoittaja arska93 »

Omassa saabissa nykimistä aiheutti huonot tulpanjohdot, erityisesti kun lumi pöllysi ja kostutti ne. CE valoa ei kuitenkaan polttanut. Virranjakajaan päässyt vesi voi myös tehdä pahuuksia? Ilmamassa anturi voisi varmaan aiheuttaa tälläistä? Onko kosteudella merkitystä tapahtumiin vai onko sama juttu kuivalla tielläkin?
arska93
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesä 24, 2012 00:49

Re: nykimistä

Viesti Kirjoittaja arska93 »

arska93 kirjoitti:Omassa saabissa nykimistä aiheutti huonot tulpanjohdot, erityisesti kun lumi pöllysi ja kostutti ne. CE valoa ei kuitenkaan polttanut. Virranjakajaan päässyt vesi voi myös tehdä pahuuksia? Ilmamassa anturi voisi varmaan aiheuttaa tälläistä? Onko kosteudella merkitystä tapahtumiin vai onko sama juttu kuivalla tielläkin?
eimutta noin uudessahan ei tälläisiä ongelmia enää tietysti ole..... :roll:
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: nykimistä

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Lue ensin ne vikakoodit kun check engine palaa,tietoa milloin kassu vaihdettu? Kyllähän nuo yleensä 200-300tkm alkuperäiset kestää..voi olla myös bensa pumppu tiensä päässä..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: nykimistä

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

jannevillepetteri kirjoitti:Kyllähän nuo yleensä 200-300tkm alkuperäiset kestää..
Mielestäni hieman optimistinen kestoarvio
SAAB 9-5 Aero -05
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: nykimistä

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

No joo..jäänyt mieleen vaan noista topiceista et parin sadan tonnin kohdalla aikas monella olis eka kassu antautunut..voin olla kyllä väärässä..oma tosin kesti 340tkm.. :roll: seuraavat sit ihan asia erikseen..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
tuplis 84
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: La Kesä 18, 2011 22:57

Re: nykimistä

Viesti Kirjoittaja tuplis 84 »

Mittarissa 229tkm.Kattelin noita alipaineletkuja,näyttäs olevan osa aika huonossa hapessa,ainakin venttiilikopassa oleva tulppa ja siitä imusarjalle haarottuva pieni letku ei itse asiassa edes pysy imusarjassa kunnolla kiinni.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: nykimistä

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Suosittelen vaihtamaan kaikki huonolta näyttävät alipaineletkut uusiin ennenkuin alat isommin tutkia vikaa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: nykimistä

Viesti Kirjoittaja sarka »

Seuraavana sit lainakasetilla testaamaan jos ei letkuista löytynyt syyllistä
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
tuplis 84
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: La Kesä 18, 2011 22:57

Re: nykimistä

Viesti Kirjoittaja tuplis 84 »

Ilmotti viaksi imuilman lämpötila-anturi.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: nykimistä

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ei mulla ihan noin rajuja oireita tehnyt tuon imuilman anturin rikkoutuessa..mut kyllä se varmaan mahdollista on..katso ensin onko liittimessa hapettumaa,voi olla että johto on murtunut liittimen juuresta..myös voit mitata ohmit eri anturista..

imuilman lämpötunnistimen ohmit:
-30c 4.50V
-10c 3.90V
20c 2.40V
40c 1.50V
60c 0.90V
80c 0.54V
90c 0.41V

Jos anturi viallinen niin esim. ostopalstalta käytettyä tai sit PCS Jyväskylä..

Niin se anturi on siinä imuputkessa mikä menee kaasuläpälle.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
tuplis 84
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: La Kesä 18, 2011 22:57

Re: nykimistä

Viesti Kirjoittaja tuplis 84 »

Anturi uusittu,johdot ok mutta ei auttanu asiaa joten lisää tutkimuksia.
tuplis 84
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: La Kesä 18, 2011 22:57

Re: nykimistä

Viesti Kirjoittaja tuplis 84 »

Se DI-kasettihan se sitten oli.
Vastaa Viestiin