nykimistä
nykimistä
Juu elikkäs tommosta pehmeää nytkähtelyä pitää maantieajossa, yhden hieman kovemman nykäyksen jälkeen syttyi check engine.Valon on sytyttänyt muutamaan otteeseen ja auto on pari kertaa sammunut hetki käynnistyksen jälkeen.Auto on 9000cd-97 ja vapari.
Re: nykimistä
Sytytyspuoli, eli DI?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: nykimistä
Samaa itekkin aatellu, mut sytyttääkö ce valon, isäukon 94 cd; ssä ei sytyttäny vaikka meni yks pytty pelistä pois ku kassu hajos.
Re: nykimistä
Omassa saabissa nykimistä aiheutti huonot tulpanjohdot, erityisesti kun lumi pöllysi ja kostutti ne. CE valoa ei kuitenkaan polttanut. Virranjakajaan päässyt vesi voi myös tehdä pahuuksia? Ilmamassa anturi voisi varmaan aiheuttaa tälläistä? Onko kosteudella merkitystä tapahtumiin vai onko sama juttu kuivalla tielläkin?
Re: nykimistä
eimutta noin uudessahan ei tälläisiä ongelmia enää tietysti ole.....arska93 kirjoitti:Omassa saabissa nykimistä aiheutti huonot tulpanjohdot, erityisesti kun lumi pöllysi ja kostutti ne. CE valoa ei kuitenkaan polttanut. Virranjakajaan päässyt vesi voi myös tehdä pahuuksia? Ilmamassa anturi voisi varmaan aiheuttaa tälläistä? Onko kosteudella merkitystä tapahtumiin vai onko sama juttu kuivalla tielläkin?

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: nykimistä
Lue ensin ne vikakoodit kun check engine palaa,tietoa milloin kassu vaihdettu? Kyllähän nuo yleensä 200-300tkm alkuperäiset kestää..voi olla myös bensa pumppu tiensä päässä..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: nykimistä
Mielestäni hieman optimistinen kestoarviojannevillepetteri kirjoitti:Kyllähän nuo yleensä 200-300tkm alkuperäiset kestää..
SAAB 9-5 Aero -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: nykimistä
No joo..jäänyt mieleen vaan noista topiceista et parin sadan tonnin kohdalla aikas monella olis eka kassu antautunut..voin olla kyllä väärässä..oma tosin kesti 340tkm..
seuraavat sit ihan asia erikseen..

Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: nykimistä
Mittarissa 229tkm.Kattelin noita alipaineletkuja,näyttäs olevan osa aika huonossa hapessa,ainakin venttiilikopassa oleva tulppa ja siitä imusarjalle haarottuva pieni letku ei itse asiassa edes pysy imusarjassa kunnolla kiinni.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: nykimistä
Suosittelen vaihtamaan kaikki huonolta näyttävät alipaineletkut uusiin ennenkuin alat isommin tutkia vikaa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: nykimistä
Seuraavana sit lainakasetilla testaamaan jos ei letkuista löytynyt syyllistä
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: nykimistä
Ilmotti viaksi imuilman lämpötila-anturi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: nykimistä
Ei mulla ihan noin rajuja oireita tehnyt tuon imuilman anturin rikkoutuessa..mut kyllä se varmaan mahdollista on..katso ensin onko liittimessa hapettumaa,voi olla että johto on murtunut liittimen juuresta..myös voit mitata ohmit eri anturista..
imuilman lämpötunnistimen ohmit:
-30c 4.50V
-10c 3.90V
20c 2.40V
40c 1.50V
60c 0.90V
80c 0.54V
90c 0.41V
Jos anturi viallinen niin esim. ostopalstalta käytettyä tai sit PCS Jyväskylä..
Niin se anturi on siinä imuputkessa mikä menee kaasuläpälle.
imuilman lämpötunnistimen ohmit:
-30c 4.50V
-10c 3.90V
20c 2.40V
40c 1.50V
60c 0.90V
80c 0.54V
90c 0.41V
Jos anturi viallinen niin esim. ostopalstalta käytettyä tai sit PCS Jyväskylä..
Niin se anturi on siinä imuputkessa mikä menee kaasuläpälle.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: nykimistä
Anturi uusittu,johdot ok mutta ei auttanu asiaa joten lisää tutkimuksia.
Re: nykimistä
Se DI-kasettihan se sitten oli.