Perillä sitten ihmeteltiin alkupään 99 saabia ja pystäri 900 aeroa josta kyllä löytyi kaikki herkut...molemmat mahtavassa kunnossa. Samoin katseltiin osat läpi ja juteltiin kaikenlaista, mainitsin sitten tuon kannittavan keppilinjaston. Mooritz sitten tuumasi että eipä siinä muuta kun aja auto tuohon talliin niin suoritetaan perussäätö. Hieman harmaita hiuksia aiheutti tuliseinän ja moottorin välinen ahdas väli josta rättinivel piti ruuvailla auki. Perus lenkkiavaimella tai räikälläkään homma ei onnistunut, sillä avain otti hammastankoon. No, rälläkällä uhrattiin yksi kappale lenkkiavaimia lyhyemmäksi ja säätö saatiin suoritettua.
Vaihteenvaihto parani, mutta edelleen takkuili, ja mooritz havaitsi ettei keppi keskitä kunnolla ja diagnoosi löytyi samantien että keppilinjastosta on se perinteinen jousi poikki. Siinä sitten irroteltiin kuskijakkara sekä lattiamatto irttoitettiin tieltä, samalla todettiin pohja täysin ruosteettomaksi. Vanha jousi oli kuolettunut jo aivan kelvottomaksi, ja tilalle tuli alkuperäinen varaosajousi. Ongelma hävisi, keppi keskitti, ja vitonen löytyi. Auto kasaan, vielä juotiin kahvit ja sitten takaisin jyväskylään kohti, peräkontissa etusivuikkunoiden uudenkarheat tuulenohjurit, erittäin hyvät kattotelineet, ja tippalistan päätymuovit.
Eipä siinä sitten ajaessa voinut kuin hymyillä kuin idiootti kun vaihteet shiftasivat kuin uutena. Aurinkokin paistoi ja mahtava fiilis. TODELLA isot kiitokset mooritzille, joka vielä soitti jälkeenpäin että toimiiko auto ja tarjoutui auttamaan jatkossakin. Eli vinkkinä muillekkin, ottakaa ihmeessä asianomaiseen yhteyttä jos tarvitsette teknistä apua tai varaosia. Molempia löytyy ja runsaasti. Ja varmasti tulee jauhettua mukavia samalla.
