Ostinpa femma-aeron.
Re: Ostinpa femma-aeron.
No tsekkaampa tuon asennon kun töistä pääsen. Neula on näyttänyt täysin samaa kaikenaikaa, kuin liimattuna.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Ämpäri on ehkä sentin sivussa siitä merkistä. Otin renkaan auki ja käänsin just kohilleen niin neula nousi jo melkein tappiin, pitäisi olla ihan tapissa koska tankki on piripintaan täynnä nyt. Lähteekö ne letkut siitä stoppareiden alta ihan vetämällä? Taidan googlata että miten tuo puretaan...
edit: jaa löytyikin ketju: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=123694
edit: jaa löytyikin ketju: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=123694
Viimeksi muokannut dj_pirtu, Pe Touko 17, 2013 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Mikäli femmassa on samanlainen tuo tunnistin kuin tonnarissa niin käsittääkseni se on myös aika helppo runnoa paskaksi?
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Ostinpa femma-aeron.
Aika heppoiseltahan tuo näyttää...Jyrchi kirjoitti:Mikäli femmassa on samanlainen tuo tunnistin kuin tonnarissa niin käsittääkseni se on myös aika helppo runnoa paskaksi?
edit:
Noniin, nyt näyttää mittari oikein. Mutta runnomista on kyllä ollut: kohonpuoleinen pellinpalanen on jäänyt ilmeisesti väliin ja systeemi on ollut sen verran kenossa tankissa että tankki täynnä mittari näytti pieleen, oioin pihdeillä sitä samanmuotoiseksi kuin toisella puolella. Painepuolen letkun stoppari murtui kun hipasin sitä, ihankuin olisi ollut jo murtunut ja aseteltu vaan takasin paikalleen muka ehjänä. Vaan pysyyköhän se bensaputki siinä nyt paikallaan omin voimin.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
og satkusta nappasin omaan femmaan sen bensaputkien paikallaan pitimen, vähän joutui puukkoa antamaan mutta nyt on tulevaisuudessakin helppo irrottaa kun ei ole mitään pikaliittimiä.dj_pirtu kirjoitti:Aika heppoiseltahan tuo näyttää...Jyrchi kirjoitti:Mikäli femmassa on samanlainen tuo tunnistin kuin tonnarissa niin käsittääkseni se on myös aika helppo runnoa paskaksi?
edit:
Noniin, nyt näyttää mittari oikein. Mutta runnomista on kyllä ollut: kohonpuoleinen pellinpalanen on jäänyt ilmeisesti väliin ja systeemi on ollut sen verran kenossa tankissa että tankki täynnä mittari näytti pieleen, oioin pihdeillä sitä samanmuotoiseksi kuin toisella puolella. Painepuolen letkun stoppari murtui kun hipasin sitä, ihankuin olisi ollut jo murtunut ja aseteltu vaan takasin paikalleen muka ehjänä. Vaan pysyyköhän se bensaputki siinä nyt paikallaan omin voimin.
se on siis semmoinen että otetaan se koko keltainen pikakiinnike pois ja sen tilalle ruuvataan murkula joka painaa letkut alas.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Ostinpa femma-aeron.
Ookoo, kerkesin liimata epoksilla sen stopparin sihen paikalleen kun oli pinta-alaa aika reilusti mihin sai liimaa laitettua. Täytyy seurata että pysyykö ja jos ei niin sitten pidike vaihtoon.mikkoimp kirjoitti:og satkusta nappasin omaan femmaan sen bensaputkien paikallaan pitimen, vähän joutui puukkoa antamaan mutta nyt on tulevaisuudessakin helppo irrottaa kun ei ole mitään pikaliittimiä.dj_pirtu kirjoitti:Aika heppoiseltahan tuo näyttää...Jyrchi kirjoitti:Mikäli femmassa on samanlainen tuo tunnistin kuin tonnarissa niin käsittääkseni se on myös aika helppo runnoa paskaksi?
edit:
Noniin, nyt näyttää mittari oikein. Mutta runnomista on kyllä ollut: kohonpuoleinen pellinpalanen on jäänyt ilmeisesti väliin ja systeemi on ollut sen verran kenossa tankissa että tankki täynnä mittari näytti pieleen, oioin pihdeillä sitä samanmuotoiseksi kuin toisella puolella. Painepuolen letkun stoppari murtui kun hipasin sitä, ihankuin olisi ollut jo murtunut ja aseteltu vaan takasin paikalleen muka ehjänä. Vaan pysyyköhän se bensaputki siinä nyt paikallaan omin voimin.
se on siis semmoinen että otetaan se koko keltainen pikakiinnike pois ja sen tilalle ruuvataan murkula joka painaa letkut alas.
Mutta kyllä vituttaa kyseinen korjaamo, ei tarvi tosiaan viedä mitään kulkinetta enää sinnekään.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Nuo L liittimet ja stoppari kynnet murtuvat erittäin helposti. Stoppari kynsiä ei pidä käsin mennä vääntelemään, vaan hallitusti ruuvari kiilaksi. Samoin L liittimiä ei pidä vaan nostaa leuan alta. Murtuu erittäin herkästi.
Mielestäni korjaamo on suoriutunut jo melko hyvin pumpun vaihdosta, jos ei ole L liittimiä tai kynsiä rikkonut.
Mielestäni korjaamo on suoriutunut jo melko hyvin pumpun vaihdosta, jos ei ole L liittimiä tai kynsiä rikkonut.

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Ostinpa femma-aeron.
Ups, en L-liittimiä mitenkään erityisesti varonut, kovaa olivat kiinni..
Liimaus toimii, stoppari pysyy paikallaan. Bensamittarikin toimii normaalisti. Peruutustutka alkoi toimimaan kuin taikaiskusta termisen kesän koittaessa. Ilmeisesti joku antureista lakkaa toimimasta riittävän viileässä.
Liimaus toimii, stoppari pysyy paikallaan. Bensamittarikin toimii normaalisti. Peruutustutka alkoi toimimaan kuin taikaiskusta termisen kesän koittaessa. Ilmeisesti joku antureista lakkaa toimimasta riittävän viileässä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
...ja kylmästartti mifittelyt loppui viinalla tuon pumpunvaihdon jälkeen.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Tuossa alkuviikosta auto hyytyi tienposkeen, FCOD 4864. Hinattiin kaverille ja parin tunnin ihmettelyn jälkeen selvisi että letku oli irti ämpärissä. Letkunpään laajentumasta ja painaumasta näki ettei letkua oltu kovinkaan pitkälle työnnetty T-haaraan ja klemmarikin oli aivan letkun päässä... Kiitos tästäkin Autohuolto M. Taponen Nummelan Veikkoinkorvessa.
Tuo laatikkohan ääntää 1-vaihteella joka taisi olla ominaisuus. Eilen ajelin aika reippaasti Turunmotarilla kun joku Audi yritti pärjätä kiihdytyksessä. Kotiin kun pääsin niin huomasin että pieni ääntely kuuluu 2-vaihteellakin kun öljyt olivat ilmeisen kuumat.
Tuo laatikkohan ääntää 1-vaihteella joka taisi olla ominaisuus. Eilen ajelin aika reippaasti Turunmotarilla kun joku Audi yritti pärjätä kiihdytyksessä. Kotiin kun pääsin niin huomasin että pieni ääntely kuuluu 2-vaihteellakin kun öljyt olivat ilmeisen kuumat.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Ykkösvaihteella tosiaan ominaisuus tuo ulina
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Ostinpa femma-aeron.
Kylmänä tosiaan vaan ykkönen ääntää ja loppuu kun menee kakkoselle. Ripeän ajon päätteeksi on samantapainen ääni tosiaan kuulunut myös kakkosella. Ominaisuuksia...
Uusilla lootaöljyillä loppui kolmosen hidas kytkeytyminen ja vaihdot pehmeni.
Sellainenkin huomio vielä että ihankuin bensapumpun vaihdolla kulkisi viinalla paremmin yläkierroksilla, aiemmin tuntui että veto oheni jossainvaiheessa.
Uusilla lootaöljyillä loppui kolmosen hidas kytkeytyminen ja vaihdot pehmeni.
Sellainenkin huomio vielä että ihankuin bensapumpun vaihdolla kulkisi viinalla paremmin yläkierroksilla, aiemmin tuntui että veto oheni jossainvaiheessa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Jos tahtoo lisää potkua pirssiin niin onko seuraava päivityksen kohde suuttimet? Ja softa sen mukaan. Onko ylipäätään järkeä automaattia enempää kiusata? Väännöt jos pitää siinä max. 400nm.
Nyt siis ainoastaan softaa rukattu.
Nyt siis ainoastaan softaa rukattu.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Vakio suuttimet rajaa tehot viinalla siihen 230..240hp. Muuten vakio raudasta irtoaisi 270..280, kuten bensallakin melkein irtoaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Ostinpa femma-aeron.
Ookoo, minkäskokosta suutinta ois hyvä laittaa? En ajatellut mitään muuta päivittää, putkea tms.Hook kirjoitti:Vakio suuttimet rajaa tehot viinalla siihen 230..240hp. Muuten vakio raudasta irtoaisi 270..280, kuten bensallakin melkein irtoaa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT