Ostinpa femma-aeron.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja Hook »

Siemenssin 870cc suuttimet ovat olleet melko suosittuja. Esim. tuolta:
http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=57

Yhtenä vaihtoehtona myös bensanpaineen nosto 3.5 tai 3.8bar, joilla saa myös kutiteltua tehoa lisää.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Hook kirjoitti:Siemenssin 870cc suuttimet ovat olleet melko suosittuja. Esim. tuolta:
http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=57

Yhtenä vaihtoehtona myös bensanpaineen nosto 3.5 tai 3.8bar, joilla saa myös kutiteltua tehoa lisää.
Uusi viinapumppukin taisi nostaa paineita kun kulkua tuli vaihdon myötä hitusen lisää. :) Kuinka simppeli homma paineiden nosto on? Taidan googlata aiheesta.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Hook kirjoitti:Siemenssin 870cc suuttimet ovat olleet melko suosittuja. Esim. tuolta:
http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=57

Yhtenä vaihtoehtona myös bensanpaineen nosto 3.5 tai 3.8bar, joilla saa myös kutiteltua tehoa lisää.
Oliko näin ettei suuttimia ollut välttämättä tarpeen vaihtaa tuohon ~270-alueelle pääsemiseksi jos bensapaineensäätimen vaihtaa neljän barin malliin?
SAAB 9-5 Aero -05
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Jyrchi kirjoitti:
Hook kirjoitti:Siemenssin 870cc suuttimet ovat olleet melko suosittuja. Esim. tuolta:
http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=57

Yhtenä vaihtoehtona myös bensanpaineen nosto 3.5 tai 3.8bar, joilla saa myös kutiteltua tehoa lisää.
Oliko näin ettei suuttimia ollut välttämättä tarpeen vaihtaa tuohon ~270-alueelle pääsemiseksi jos bensapaineensäätimen vaihtaa neljän barin malliin?
Mitä tuossa foorumia pläräsin niin tuohon riittää 3.5bar. 3.8bar niin pääsee 290hp tms.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja Tero »

Tuolta ostin ite http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 49413-187/

muutaman euron huokeemmat.. itseasiassa pari kuukautta sitten oli 59e/kpl
Saab 9-5 Aero -00
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Jyrchi kirjoitti: Oliko näin ettei suuttimia ollut välttämättä tarpeen vaihtaa tuohon ~270-alueelle pääsemiseksi jos bensapaineensäätimen vaihtaa neljän barin malliin?
4bar säädin riittää tuohon hyvin. Itselläni on juuri kyseinen viritys.
T7 vm. 2001 9-3
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

dj_pirtu kirjoitti: Mitä tuossa foorumia pläräsin niin tuohon riittää 3.5bar. 3.8bar niin pääsee 290hp tms.
3,5bar = 8% lisää tuottoa suuttimille = ~259hp
3,8bar = 12,5% = ~270hp
4bar = 15,5% = ~277hp

Eli tämä sen mukaan että vakio 3bar ruskeilla suuttimilla riittää n. 240hp asti.
T7 vm. 2001 9-3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

5 bar paine riittää about samaan mihin vakio 15T taipuu vakioputkella jne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Sellainen kysymys että millä tempulla bensalinjat lähtee tukista irti? Koitin joskus ihmetellä mutta en keksinyt...
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja Hook »

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Ja taas porsii:

ACCstä vikakoodeja ja syyllinen kuskinpuolen läppä, tulee haaleaa kun muista jäätävän kylmää. Pitänee purkaa tänään ja tutkia, haulla löytyikin hyvin ohjeita. Kestäisi nyt edes kesäloman ilman kettuilua ettei tarvi avokin Micralla lähteä reissuun.

Vaihtaisko joku tonnariin? :evil:
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Saab ei petä koskaan :D
SAAB 9-5 Aero -05
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Jyrchi kirjoitti:Saab ei petä koskaan :D
Ei petä tosiaan, voit olla varma että kun yhden paikan fiksaat niin toinen jo porsii. :P

Noo, positiivista ajattelua kehiin. Aika vähän tähän on paalua mennyt ja viatkin olleet pieniä näpräyskohteita...
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Mielenkiintoista, purin tuota mekanismia mutta eihän siellä ole koko vipua, mitä hittoa?!? http://db.tt/hdi4QY7i

Eli tuo ei ole koskaan edes toiminut? Kuumaa tulee ja viileää tulee mutta ei niin hyvin kuin muista tötteröistä, plus vikakoodit 13 ja 08.

Olisipa kellään nurkissa ehjää vipstaakia tuohon?

EDIT: Löytyi.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Oliko akseli ehjä? Omassa putosi tuo vipu paloina kuskin lattialle ja moottori survoi akselin poikki, kun stopparia ei enää ollut...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin