Tonnari prötää ahdoilla

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Tonnari prötää ahdoilla

Viesti Kirjoittaja j0ne »

oudommaksi menee..tänään laitoin paikalleen vanhan orkkis kasetin,joka aikanaan oireili tekemällä fuelcuttia ja kolmella käyntiä..
jaksaa pyöreästi 1bar ahtaa välillä vähemmän,mutta ei kertaakaan röpöttänyt.."tehottoman" oloinen tuolla kasetilla..
Ettei vain ois taas kasetti rikki... Oisko siellä jollain lainata testiin varmasti toimivaa?
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnari prötää ahdoilla

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

kokeilen alkuun sillä toisella pumpulla..pirun huonoa tuuria et heti ois hajonnut muutaman päivän vanha kassu..ei täällä oikein kellään ole tonnaria..en sit tiedä antaavatko edes kolmatta kertaa takuuseen uutta enää..
Jos ei pumppu humppa tuota tulosta nii pitää joltain yrittää saada lainattua kassua..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Tonnari prötää ahdoilla

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Ootko mitannu pumpun paineet ajossa kaasu pohjassa, vai tyhjäkäynnillä kaasutellen?
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnari prötää ahdoilla

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

DIggItaLLr kirjoitti:Ootko mitannu pumpun paineet ajossa kaasu pohjassa, vai tyhjäkäynnillä kaasutellen?
Tyhjäkäynnillä n.2.7-3.0bar, 0.5bar ahdoilla n.3.5bar ja 1bar ahdoilla 4bar,ei anna enempää ahtaa kun alkaa röpöttämään,softassa on 1.35bar pyynti. Kierroksia on hankala saada yli 5000rpm kun röpöttää.Ahdin herää 2500rpm ja silloin ampuu ahdot,mut heti 0.5bar jälkeen alkaa ongelmat.

Eli paineet ok..mut jospa tuotto ei enää riitä..
aamulla haen uuden(käytetyn) pumpun ja yritän saada asennettua niin nähdään alkaako toimia..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnari prötää ahdoilla

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

No niin..pumppu vaihdettu..ei pelaa..samat oireet..kaasu pohjassa röpöttää,3/4 osa kaasulla saa kierroksia kelattua rajoittimelle,vajaa 1bar ahtoja..
Mitähän seuraavaksi..?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Tonnari prötää ahdoilla

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Vain veikkaamalla voi voittaa:
Kaasuläpän asentoanturi? Ei tunnista WOT-asentoa.

Löytyykö sinulta CANUSB mokkulaa? livedataa tutkimalla voisi vika löytyä.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnari prötää ahdoilla

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

DIggItaLLr kirjoitti:Vain veikkaamalla voi voittaa:
Kaasuläpän asentoanturi? Ei tunnista WOT-asentoa.

Löytyykö sinulta CANUSB mokkulaa? livedataa tutkimalla voisi vika löytyä.
Just tämä kävi tänään mielessä kun kaverin hallilla pohdittiin..ei jätä kuitenkaan vikakoodia..vai kuuluuko kaasuläpän antaakaan? Ei ole itsellä testereitä..kaverilla on kaikki perus obd2 laitteet mut ei ilmeisesti auta asiaa..joskus aikanaan kateltiin niin johonkin abs:n tietoihin pääsi käsiksi..

Eiks sitä kaasuläpän anturia voi mitata ohmeilla? Muistaakseni alfamerin kirjassa oli annettu jotain arvoja..

Itseasiassa kaverilta löytyy canusb vermeet,millä ohjelmalla trioniccia pääsee lukemaan?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnari prötää ahdoilla

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Tuossa töistä lähtiessä kokeilin ottaa mankkuvenan liittimen irti et miten peruspaineilla toimii..outoa et ahtoi vaan 0.4-0.5bar vaikka hukkis on lyhennetty ihan maksimiin..eli pienellä esijännityksellä paikalleen..muistelin vaan et olis kyllä ahtanut enemmän..tai sit muistan vanhan garretin aikaan..

en tiedä onko tuolla nyt merkitystä tähän vikaan..

ei tullut katsottua tuota peruspainetta kun silloin just ennen vian alkamista lyhensin tuon hukkiksen tuohon kohtaan..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Predatori
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

Re: Tonnari prötää ahdoilla

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Ootko kokeillu säätää sen tangon samaan missä oli ennen vikaa? Ei välttämättä toimi jos liikaa lyhennetty tankoa.sellasta huhua kuulin.....
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnari prötää ahdoilla

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

se tanko on just niinkuin se pitää..eli pari milliä esijännitettynä..voihan sen pidentää viisi kierrosta mut mitä iloa siitä on et ahdin herää sit 4000rpm.. :wink:
Tällä säädöllä auto toimi päivän ennenkuin vika alkoi..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnari prötää ahdoilla

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Kaasuläppä oli ok,arvot rajoissaan..Ladattiin kaverin koneelle T5suite 2.0 ohjelma kun löytyy CANUSB vehkeet,mut ei vielä päästy sisään ohjelmaan..tarvitsee ilmeisesti erilaisen välikaapelin..pitää tutustua tarkemmin ja hommata se kaapeli tai rakentaa niin pääsis lukemaan mitä siellä tapahtuu kun röpöttää..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Tonnari prötää ahdoilla

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Ohjeet löytyy T5 dokumentaatiosta.
Nopea kaveri lipastaa ja hakkeroi romutietokone-sälästä D9 liittimen canusbin päähän.
Säästää sen verran johtoa että päihin saa pienent tikku tai latta abikot ja tökkää kiinni SFI pistokkeeseen.

Kytkentä

EDIT:
Yllä kuvatulla viritiyksellä ja "lyhyellä" johdolla lukee varmaan moottoritelemetrian hyvin. Ohjelmointiin ja syvempään kikkailuun sitten kunnon liittimet ja häiriösuojatut kaapelit.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnari prötää ahdoilla

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Aamupäivällä mittasin vielä MAP anturia,ainut mitä en ole mitannut..Alfameri antaa jännitelukemia 0bar 1.90V, 0.5bar 2,80V, -0.75bar 0.48V ja niin edelleen.

Liittimessa on kolme johtoa,harmaa,musta ja sinivalkoinen. Muista yhdistelmistä en saanut lukemia kuin musta ja sinivalkoinen,onko oikea mittaus?

Virrat päällä näyttää 0.5V ja ajossa joka tilanteessa samaa 0.5V..jos otan liittimen irti niin käynnistyy ja sammuu ja sytyttää check enginen,joku varojärjestelmä ilmeisesti..

Voisiko MAP olla viallinen vai pitääkö se mitata jotenkin eritavalla..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Tonnari prötää ahdoilla

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Mittaus onnistuu jos saat kytkettyä mittajohdot pinneihin 1 ja 2 liittime välistä.
Liittimen pitää olla kytketty koska ECU tarjoaa +5V Pinnin 3 kautta MAPille.
Pinni 1, musta johdi on maa
Pinni 2 ,sin/valk on signaalijohdin
Pinni 3, ha on +5V käyttöjännite ECUlta.

Jännitelukema Pinnien 1 ja 2 välistä keroo MAParvon.


Testaus onnistuu toki myös jos löydät/rakennat 5V jännitelähteen.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnari prötää ahdoilla

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Aivan..eli mittaus oli aivan oikein,mittasin niin et kuorin johdot ja tein yleismittariin pitkät johdot jotka vein sisälle että voin ajossa seurata jännite vaihtelua,ja tuosta mustan ja sinivalkoisen yhdistelmästä..tuossa tilailinkin jo toista MAP:pia et katsotaan jos vika paikantuisi tuohon..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin