Vetari naputtaa.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4073
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Vetari naputtaa.

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Tänään alkoi kuulua naputusta ilmeisesti kuskin puolen vetarista.
Onkos tuon vetarin / nivelen vaihto millainen homma?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
YoC
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

Re: Vetari naputtaa.

Viesti Kirjoittaja YoC »

Ei paha homma. Puol tuntia osaavalta asentajalta, korjaamot velottaa yleensä tunnin verran töistä...

Pyörä pois -> vetarin napamutteri auki -> iskarin tai alapalloon pultit irti että saa kammettua vetarin nivelen pois reiästään -> kumi irti ja vasaralla napauttaa vanhan nivelen pois.
Uusi nivel huulille ja napauttamalla takas. Ei muuta ku kasaan...
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4073
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Vetari naputtaa.

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Kiitos hyvästä ohjeesta.

Onneksi kuitenkin vika olikin löystyneet pyöränpultit!

Joskus näinkin päin.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vetari naputtaa.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Saab.96 kirjoitti:Kiitos hyvästä ohjeesta.

Onneksi kuitenkin vika olikin löystyneet pyöränpultit!

Joskus näinkin päin.
Et ole ainoa, kenelle kävi noin. :oops:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Vetari naputtaa.

Viesti Kirjoittaja nugge »

YoC kirjoitti:Ei paha homma. Puol tuntia osaavalta asentajalta, korjaamot velottaa yleensä tunnin verran töistä...

Pyörä pois -> vetarin napamutteri auki -> iskarin tai alapalloon pultit irti että saa kammettua vetarin nivelen pois reiästään -> kumi irti ja vasaralla napauttaa vanhan nivelen pois.
Uusi nivel huulille ja napauttamalla takas. Ei muuta ku kasaan...
Puoli tuntia on kyl aika optimistinen aika. Kun tän ikäisissä autoissa alkaa olee booritkin melko jumissa, puhumatta alapalloista.

Ja jos vaihtaa vetonivelen nii alapallo siinä samalla...

Mut hyvä että selvis :)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Vetari naputtaa.

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

tää on muuten jännä..itse tykkään aina ottaa selvää viimeseen pultinkannan kokoon ja työkalun avaamisleveyteen asti selvää, ennekuin alan jumppaan...
sen 1000-kertaa on kyllä käynyt niin että netin ja WISin ohjeiden "huumaamana" olen huomannut, että joku on sittenkin jumissa,rikki,ei olekaan ihan niin jnejne...

KAIKKEEN kannattaa varautua, ainut vaan on, että kukaan ei pysty...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
YoC
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

Re: Vetari naputtaa.

Viesti Kirjoittaja YoC »

Puoli tuntia on kyl aika optimistinen aika. Kun tän ikäisissä autoissa alkaa olee booritkin melko jumissa, puhumatta alapalloista.

Ja jos vaihtaa vetonivelen nii alapallo siinä samalla...

Mut hyvä että selvis :)
Joo kyl tohon puoleen tuntiin tarvii nosturin ja paineilman
Vastaa Viestiin