Tänään alkoi kuulua naputusta ilmeisesti kuskin puolen vetarista.
Onkos tuon vetarin / nivelen vaihto millainen homma?
Vetari naputtaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4073
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Vetari naputtaa.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Vetari naputtaa.
Ei paha homma. Puol tuntia osaavalta asentajalta, korjaamot velottaa yleensä tunnin verran töistä...
Pyörä pois -> vetarin napamutteri auki -> iskarin tai alapalloon pultit irti että saa kammettua vetarin nivelen pois reiästään -> kumi irti ja vasaralla napauttaa vanhan nivelen pois.
Uusi nivel huulille ja napauttamalla takas. Ei muuta ku kasaan...
Pyörä pois -> vetarin napamutteri auki -> iskarin tai alapalloon pultit irti että saa kammettua vetarin nivelen pois reiästään -> kumi irti ja vasaralla napauttaa vanhan nivelen pois.
Uusi nivel huulille ja napauttamalla takas. Ei muuta ku kasaan...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4073
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Vetari naputtaa.
Kiitos hyvästä ohjeesta.
Onneksi kuitenkin vika olikin löystyneet pyöränpultit!
Joskus näinkin päin.
Onneksi kuitenkin vika olikin löystyneet pyöränpultit!
Joskus näinkin päin.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Vetari naputtaa.
Et ole ainoa, kenelle kävi noin.Saab.96 kirjoitti:Kiitos hyvästä ohjeesta.
Onneksi kuitenkin vika olikin löystyneet pyöränpultit!
Joskus näinkin päin.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Vetari naputtaa.
Puoli tuntia on kyl aika optimistinen aika. Kun tän ikäisissä autoissa alkaa olee booritkin melko jumissa, puhumatta alapalloista.YoC kirjoitti:Ei paha homma. Puol tuntia osaavalta asentajalta, korjaamot velottaa yleensä tunnin verran töistä...
Pyörä pois -> vetarin napamutteri auki -> iskarin tai alapalloon pultit irti että saa kammettua vetarin nivelen pois reiästään -> kumi irti ja vasaralla napauttaa vanhan nivelen pois.
Uusi nivel huulille ja napauttamalla takas. Ei muuta ku kasaan...
Ja jos vaihtaa vetonivelen nii alapallo siinä samalla...
Mut hyvä että selvis

9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Vetari naputtaa.
tää on muuten jännä..itse tykkään aina ottaa selvää viimeseen pultinkannan kokoon ja työkalun avaamisleveyteen asti selvää, ennekuin alan jumppaan...
sen 1000-kertaa on kyllä käynyt niin että netin ja WISin ohjeiden "huumaamana" olen huomannut, että joku on sittenkin jumissa,rikki,ei olekaan ihan niin jnejne...
KAIKKEEN kannattaa varautua, ainut vaan on, että kukaan ei pysty...
sen 1000-kertaa on kyllä käynyt niin että netin ja WISin ohjeiden "huumaamana" olen huomannut, että joku on sittenkin jumissa,rikki,ei olekaan ihan niin jnejne...
KAIKKEEN kannattaa varautua, ainut vaan on, että kukaan ei pysty...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Vetari naputtaa.
Joo kyl tohon puoleen tuntiin tarvii nosturin ja paineilmanPuoli tuntia on kyl aika optimistinen aika. Kun tän ikäisissä autoissa alkaa olee booritkin melko jumissa, puhumatta alapalloista.
Ja jos vaihtaa vetonivelen nii alapallo siinä samalla...
Mut hyvä että selvis