Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ei hajuakaan että meneekö kolkissa noi varoitusvalot jonku boxin kautta mutta og-satkussa valo jätti syttymättä kun laturin päästä oli herätepiuha hapettunut.

Jännitemittarilla voi tietty kattoo että jos jännite pomppaa vasta kun kone saa vähän kierroksia niin toi heräte puuttuu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

AZP kirjoitti:Vakiolla tarkoitin 195/60R15-kumeja. Edelleenkin eron huomaa joka kevät kun talvirenkaat (185/65R15) vaihtuu nohin 16-tuumaisiin kesärenkaisiin. Joka kevät vaimo valittaa, että auto haluaa mennä ojaan :mrgreen:

Merkittävä tekijä tosin on myös se, että 16-tuumaisissa vanteissa et poikkeaa muistaakseni 4mm alkuperäisestä.
Ettei vaa ois alapallot,puslat,koiranluut,raidetangonpäät, taka-akselinpuslat loppu/jumissa/väljät/paskana?

4mm ETssä noin pienes vantees ei kyl kauheesti pitäs huomata.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1748
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

AZP kirjoitti:Vakiolla tarkoitin 195/60R15-kumeja. Edelleenkin eron huomaa joka kevät kun talvirenkaat (185/65R15) vaihtuu nohin 16-tuumaisiin kesärenkaisiin. Joka kevät vaimo valittaa, että auto haluaa mennä ojaan :mrgreen:

Merkittävä tekijä tosin on myös se, että 16-tuumaisissa vanteissa et poikkeaa muistaakseni 4mm alkuperäisestä.
Ai älä? 185/65/15 -> 225/45/17 ja samalla ET49 -> ET41. Kulutuskin pomppasi litralla ylöspäin. Mutta näyttää kivalta! :roll:
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

Mikä vois olla vikana, kun tiputtelee vakkaria pois päältä, kun tulee alamäkeä, ja höllää kaasua? Pitäs huomenna lähteä reissuun, ja olis mukava, jos ton sais toimimaan oikein.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

Olisikos joku poljinkytkin, joka temppuilee?
Kokeile pitää polkimia ylhäällä (varpaan kärjellä), josko silloin ei putoisi cruise pois päältä..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

Hook kirjoitti:Olisikos joku poljinkytkin, joka temppuilee?
Kokeile pitää polkimia ylhäällä (varpaan kärjellä), josko silloin ei putoisi cruise pois päältä..
Kiitos vastauksesta! Täytyypä kokeilla tuota!
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13462
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

nugge kirjoitti: Ettei vaa ois alapallot,puslat,koiranluut,raidetangonpäät, taka-akselinpuslat loppu/jumissa/väljät/paskana?

4mm ETssä noin pienes vantees ei kyl kauheesti pitäs huomata.
Varmaan kaikki ihan väljänä, mutta joka tapauksessa 185/65R15-kumeilla alkuperäisillä peltikiekoilla ei väännä mihinkään suuntaan, mutta 205/55R16-kumeilla ja tarvikealuilla vääntää. Sama muutos ominaisuuksissa joka syksy ja kevät.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

AZP kirjoitti:
nugge kirjoitti: Ettei vaa ois alapallot,puslat,koiranluut,raidetangonpäät, taka-akselinpuslat loppu/jumissa/väljät/paskana?

4mm ETssä noin pienes vantees ei kyl kauheesti pitäs huomata.
Varmaan kaikki ihan väljänä, mutta joka tapauksessa 185/65R15-kumeilla alkuperäisillä peltikiekoilla ei väännä mihinkään suuntaan, mutta 205/55R16-kumeilla ja tarvikealuilla vääntää. Sama muutos ominaisuuksissa joka syksy ja kevät.
Avainsanat Tarvikealut ja Kaikki Väljää.

Leveempi rengas rasittaa väljää alustaa luonnollisesti enemmän
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

Mikko.92 kirjoitti:
Hook kirjoitti:Olisikos joku poljinkytkin, joka temppuilee?
Kokeile pitää polkimia ylhäällä (varpaan kärjellä), josko silloin ei putoisi cruise pois päältä..
Kiitos vastauksesta! Täytyypä kokeilla tuota!
Ei ollut vaikutusta tällä kokeilulla. Jännää on että tekee tuota vaan jos kierrokset on alle 2000rpm. Jos alamäki tulee, niin vakkari höllää kaasua, ja tiputtaa vedon pois päältä, ja nopeus alkaa laskemaan. Joillakin kerroilla tuntuu nykäisyjä, ihankuin rumppaisi moottorijarrun ja vedon välillä. Tasaisella, ja ylämäessä kaikki ok. Oireet alkoivat sen jälkeen kun vaihdoin 4bar bensanpaineensäätimen ja uuden moottorinohjausboksin.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Etsippä SID Infosta (en muista nyt ulkoa mikä Mode mutta käy läpi 1-4) sellainen arvo kuin Gear, ja katso tapahtuuko sille jotain kun vakkari tippuu pois tai ei suostu kytkeytymään. Vaihdevälityskartta softassa on kylläkin OG9-3 Aeron mukainen joten ei pitäisi tuosta olla kiinni. Minkälainen rengastus?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

jcarlson kirjoitti:Etsippä SID Infosta (en muista nyt ulkoa mikä Mode mutta käy läpi 1-4) sellainen arvo kuin Gear, ja katso tapahtuuko sille jotain kun vakkari tippuu pois tai ei suostu kytkeytymään. Vaihdevälityskartta softassa on kylläkin OG9-3 Aeron mukainen joten ei pitäisi tuosta olla kiinni. Minkälainen rengastus?
Ok pitää kattoo tuo. 225/45R17 rengastus on.
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Mikä turbo uudenmalliseen ysisatkuun, kun tavoite noin 300hp?
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

Viinalla pitäisi päästä vakiolla hyvin lähelle.

Bensalla sitten garrettin 28RS tai Mitsun 18t.. 19t.. Tietty mikä tahansa muukin käy, jos pakosarjan istuvuudella ei niin väliä..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Joo vakiopakosarjaan olis tulossa, ja bensalla ajelen. Onko 19t muuten bolt-on paitsi vesi ja öljyletkujen osalta?
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kyllä siinä saa myös turbon imuputken askarrella. T25:ssa on 2 pultilla kiinni ahtimessa, kun taas Mitsussa on pantakiinnitys alumiiniseen imukobraan.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin