Apuja tampereelta
Apuja tampereelta
Nyt olis pikainen apu tarpeen tonnari jätti keskelle
Tampereen kaupunkia kytkinpoljin painui pohjaan
ja näkyi läntti auton alla
Olisiko kellään mahdollisuutta auttaa miestä mäessä?
Jos pystyt jelppimään soita 0440347411
Tampereen kaupunkia kytkinpoljin painui pohjaan
ja näkyi läntti auton alla
Olisiko kellään mahdollisuutta auttaa miestä mäessä?
Jos pystyt jelppimään soita 0440347411
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: Apuja tampereelta
Itse en pysty auttamaan, mutta ainakin käyttäjät Coltti ja vesa67 ovat sieltäpäin ja pystyvät remppaakin tekemään.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Apuja tampereelta
Puuttuu vain ne yhteystiedot eli
tarviisin esim kavereiden puh numeron
tarviisin esim kavereiden puh numeron
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: Apuja tampereelta
Niin... menihän siihen kaikki kolme minuuttia kun herrojen puhelinnumerot löytyivät foorumilta
No, toivottavasti olet saanut jo apuja.

No, toivottavasti olet saanut jo apuja.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Apuja tampereelta
Matka jatkuu näillänäkymin ilman
kytkintä eli kakkosta silmään ja
kohti Juankoskea
kytkintä eli kakkosta silmään ja
kohti Juankoskea
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: Apuja tampereelta
No niin Juankoskella ollaan ja yllättävän hyvinhän se menikin
vaikka tuo kytkin oli poissa pelistä.
Eli kakkonen silmään ja starttaus vauhdin lisäys
ja yllättävän hyvin meni nelonen silmään ilman
mitään ylimääräisiä rusahteluja matkaa helpotti
myös se että oli yllättävän vähän liikennettä.
Toki Jyväskylässä oli paha paikka kun joutui
pudottamaan vauhtia ja pienempää pykälää
silmään, mutta onneksi ei tarvittu pysähtyä
liikennevaloihin kun sattui soppelisti
"vihreä linja"
vaikka tuo kytkin oli poissa pelistä.
Eli kakkonen silmään ja starttaus vauhdin lisäys
ja yllättävän hyvin meni nelonen silmään ilman
mitään ylimääräisiä rusahteluja matkaa helpotti
myös se että oli yllättävän vähän liikennettä.
Toki Jyväskylässä oli paha paikka kun joutui
pudottamaan vauhtia ja pienempää pykälää
silmään, mutta onneksi ei tarvittu pysähtyä
liikennevaloihin kun sattui soppelisti
"vihreä linja"

9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: Apuja tampereelta
Nyt helpotti
Ei tarviikkaan sitten irrotella vaihdelaatikkoa
Ei ollutkaan vuoto työsylinterillä, vaan oli se pääsylinterille
menevä letku rispaantunut sieltähän se vuoti nesteet pihalle.
Mietinkin jotta jos laittaisi teräspunosletkun, niin kestäise
ehkä se pidempään

Ei ollutkaan vuoto työsylinterillä, vaan oli se pääsylinterille
menevä letku rispaantunut sieltähän se vuoti nesteet pihalle.
Mietinkin jotta jos laittaisi teräspunosletkun, niin kestäise
ehkä se pidempään

9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: Apuja tampereelta
Siihen väliin ei teräspunosletkua kyllä oikein saa laitettua (se on niin jäykkää, ettet saa sitä tiivistettyä siihen muoviseen jarrunestesäiliöön), eikä noilla oo tapana hajoillakaan.
Hydrauliikkaliikkeestä jarrunesteenkestävää kumiletkua, kytkimen ilmaus ja matka jatkuu
Hydrauliikkaliikkeestä jarrunesteenkestävää kumiletkua, kytkimen ilmaus ja matka jatkuu

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Apuja tampereelta
Niin siis tuo letku joka hajosi ei mene siihen jarrunestesäiliöön
eli kirjoittelin tuossa aiemmin väärin
Tuo letku menee vaihdelaatikolle.
Tarvikkeena en saanut tuota letkua liittimineen
vaan jouduin tilaamaan sen merkkiliikkeestä
ja hinta on 50€
eli kirjoittelin tuossa aiemmin väärin

Tuo letku menee vaihdelaatikolle.
Tarvikkeena en saanut tuota letkua liittimineen
vaan jouduin tilaamaan sen merkkiliikkeestä
ja hinta on 50€
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: Apuja tampereelta
Niin eli kyseessä oli se surullisen kuuluisa työ- ja pääsylinterin välinen letku 
Letku muuttuu jo alle kahdessakymmenessä vuodessa laktritsaksi sisäpuolelta jarrunesteen vaikutuksesta. Uuteen, merkkiliikkeen myymään osaan tuo ominaisuus on käsittääkseni (täältä foorumilta saatujen tietojen perusteella) korjattu joten uudelle letkulle on odotettvissa eliaikaa yli 20 vuotta. Edullisin ostopaikka olisi tuolle letkulle ollut käsittääkseni hydraulliikkaliike.

Letku muuttuu jo alle kahdessakymmenessä vuodessa laktritsaksi sisäpuolelta jarrunesteen vaikutuksesta. Uuteen, merkkiliikkeen myymään osaan tuo ominaisuus on käsittääkseni (täältä foorumilta saatujen tietojen perusteella) korjattu joten uudelle letkulle on odotettvissa eliaikaa yli 20 vuotta. Edullisin ostopaikka olisi tuolle letkulle ollut käsittääkseni hydraulliikkaliike.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Apuja tampereelta
Ei ollut ollenkaan pahan hintainen tuokaan
.

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Apuja tampereelta
Eihän se kytkin ole mikään välttämätön varuste edes manuaalivaihteisessa autossa. Minä ajoin kerran kuukauden putkeen ilman kytkintä vasen jalka kipsissä, eikä se isommalta pienemmälle vaihteelle vaihtokaan ole ongelma, kun polkasee sopivasti välikaasua.Neukku kirjoitti:No niin Juankoskella ollaan ja yllättävän hyvinhän se menikin
vaikka tuo kytkin oli poissa pelistä.
Eli kakkonen silmään ja starttaus vauhdin lisäys
ja yllättävän hyvin meni nelonen silmään ilman
mitään ylimääräisiä rusahteluja matkaa helpotti
myös se että oli yllättävän vähän liikennettä.
Toki Jyväskylässä oli paha paikka kun joutui
pudottamaan vauhtia ja pienempää pykälää
silmään, mutta onneksi ei tarvittu pysähtyä
liikennevaloihin kun sattui soppelisti
"vihreä linja"
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008