93 aero porsi apua
93 aero porsi apua
Elikkäs kävi niinkin hauskasti että omasta -00 93 aerosta lykkäs veivit lohkosta läpi ja nyt uuden koneen tarviis ja kaverilla ois tarjolla 95 aero 2.3 kone vm. 01-03 tarkka vuosiluku ei ole tiedossa mutta saattaisi tuo mylly istua meikäläisen peliin ja mitä muutoksia mahtaa kaivata? Vai sattusiko kenelläkään foorumistillä yhtä myllyä kaupan?
Re: 93 aero porsi apua
Käy, kunhan muuttaa autoosi 2,3 litrasen koneen softan.
Vanhasta johtosarja ja jostain jytkympi (vähintään viggen) kytkin.
Vanhasta johtosarja ja jostain jytkympi (vähintään viggen) kytkin.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 93 aero porsi apua
Tai niinkuin Hookkikin toisessa topicissa mainitsi..
Uusi kone:
http://saabpartners.com/index.php?main_ ... cts_id=369
Uusi kone:
http://saabpartners.com/index.php?main_ ... cts_id=369
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 93 aero porsi apua
eikös koneen päätylevyissä ole mitään eroa? ohjaustehostimen kiinnitykset etc?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: 93 aero porsi apua
Ei T7 koneissa. T5 jakopään kopasta puuttuu T7 ohjaustehostimen apurungon kiinnityspiste jos aikoo T7 kokoonpanoon laittaa.
Vauhtipyörän pään päätylevyt on aina samat T5 ja T7 moottoriversiosta riippumatta.
Vauhtipyörän pään päätylevyt on aina samat T5 ja T7 moottoriversiosta riippumatta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 93 aero porsi apua
Mielestäni ei voida puhua yleisesti t5 kopasta, kun t5 autoissa on kolmea erilaista päätykoppaa automallista ja vuosimallista riippuen..
9000 on oma päätykoppa, ja ng900 on 94-97 "vanhempi malli", jossa mm. Vanhemmat öljypumpun rattaat.
Sekä 97-00 "uudempi malli", joka sama kuin t7. (Korjatkaa, jos tämä poikkeaa jotenkin vielä t7 kpasta.)
9000 on oma päätykoppa, ja ng900 on 94-97 "vanhempi malli", jossa mm. Vanhemmat öljypumpun rattaat.
Sekä 97-00 "uudempi malli", joka sama kuin t7. (Korjatkaa, jos tämä poikkeaa jotenkin vielä t7 kpasta.)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 93 aero porsi apua
Elikkäs jos mää meen ja tilaan tämän linkin koneen http://saabpartners.com/index.php?main_ ... cts_id=369
Niin miten paljon ite aerossa ja viggenissä on samaa? Uus softa ja kytkin nyt ainakin ja mitäs muuta?
Niin miten paljon ite aerossa ja viggenissä on samaa? Uus softa ja kytkin nyt ainakin ja mitäs muuta?
Re: 93 aero porsi apua
Tuo tai Neobrossilta tilattu kone menee heittämällä paikalleen, tarvit softapäivityksen jotta tilavuusero tulee hanskattua.
Kytkintä ei ole pakko päivittää mutta tyhmää olis jättää laittamatta sinne samalla viggenin kestävämpi kytkinpaketti ja uusi työsylinteri.
Kytkintä ei ole pakko päivittää mutta tyhmää olis jättää laittamatta sinne samalla viggenin kestävämpi kytkinpaketti ja uusi työsylinteri.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 93 aero porsi apua
juup just laitoin 2.3 ineen sama patahan se t7 ja mukavampi ajaa ku 2.0...
9-3.1972
Re: 93 aero porsi apua
mites tota kuinka paljon eroa ite B205 ja tossa mun B205R on? eli onko toi B205 perus kone lähelläkään samaa kuin B205R?
Re: 93 aero porsi apua
Pakoventtiilit eri materiaalia jos B205E koneen vuosimalli on riittävän vanha.
Eikä se airo ole vieläkään ajossa ?
Eikä se airo ole vieläkään ajossa ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 93 aero porsi apua
Pakovenat eri kuten tässä jo Vesa totesi ja sitten imunokka kireempi ärrä koneessa niin vaihtaa sen siitä vanhasta ellei pasq....
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 93 aero porsi apua
R-koneen imunokat on muuten samalla koodilla kuin matalapaineisenkin. Sekoititko siihen että pakonokat on erit 2 litraisilla vs. 2,3 litraiset ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 93 aero porsi apua
Niinhän se olikin.vesa67 kirjoitti:R-koneen imunokat on muuten samalla koodilla kuin matalapaineisenkin. Sekoititko siihen että pakonokat on erit 2 litraisilla vs. 2,3 litraiset ?
http://genuinesaab.com/temp/cams.htm
Muistin väärin, toivottavasti ei tuu bännejä väärän tiedon levittämisestä...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 93 aero porsi apua
Niin ja turhasta lainauksesta edellisestä vastauksesta.
Mutta asiaan: heitä se B205E sinne paikoilleen jos et sen isompaa suunnittele autolle tekeväsi. Vihjeenä vaan että kaikki käytetyt koneet poikkeuksetta kannattais jakopään osalta laittaa samalla kuntoon ja öljypohja puhdistaa. Kansiremppa & rengastus on sitten hankalampi juttu jos ei konetta ole käynnissä nähnyt ja tiedä öljynkulutuksen määrää.
Mutta asiaan: heitä se B205E sinne paikoilleen jos et sen isompaa suunnittele autolle tekeväsi. Vihjeenä vaan että kaikki käytetyt koneet poikkeuksetta kannattais jakopään osalta laittaa samalla kuntoon ja öljypohja puhdistaa. Kansiremppa & rengastus on sitten hankalampi juttu jos ei konetta ole käynnissä nähnyt ja tiedä öljynkulutuksen määrää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit