Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1893
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Kenen tekeleitä nuo bilteman iskarit on ?

Femmassa porsi kuskin puolen takaiskari perinteisesti auton ylösnostossa,
kytkinrempan yhteydessä.. :(
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

^Jos orkkista saa tähän hintaan, niin kannattaako Bilteman osia edes harkita?

http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... art-offer/
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja aero »

Ei taida Saabin kampanja kattaa enää OG900:sta, vaikka se kieltämättä mukavaa nähtävää olisikin.

Rattivaihde, käy kysymässä vähän pienemmästä varaosaliikkeestä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei kata og900:Sta ,mut onneksi aika moni 9000:Sen osa sattuu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja aero »

Mutta iskarit, joita Rattivaihde oli Biltemassa pällistellyt, ei passaa. Enkä tuosta linkistä huomannut tonnarinkaan palikoita ;).

OT: näköjään 9-3 XWD:n takaiskarit enää vain 390e/kpl. Vissiin tullut hinta alas aika messevästi, muistaakseni joku manasi aiemmin että nää on tonnin kappale.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Lähinnä tuohon Fakiirin viestiin vastasin. ;)
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja aero »

Hoksasin, se vaan ymmärtääkseni oli vastaus Rattivaihteelle, joten päätin vielä jatkaa ;). Mut kuitataan OT ja otetaan kesäkelin kunniaksi jäätelöt.

Ihmettelyä: miten ihmeessä mulla on jatkuvasti huono säkä ruohonleikkureiden kanssa? Polttomoottorileikkurit ovat kestäneet max. 2 kesää ja nyt kun ostin sähkövärkin, ei se pirulainen meinaa millään suostua lataamaan akkuaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

^Täh? Mikä niistä muka aina leviää?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mieki ihmettelen miksi ei pallonivel tai raidetangon pää kestä 6kk autossa ehjänä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Kyläukko tiesi Shellin baarissa kertoa, että jos käännellään rattia aina ilman, että auto liikkuu(paikallaan) niin kuluvat pallonivelet ennen aikaisesti.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5429
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Saabinsti kirjoitti:Kyläukko tiesi Shellin baarissa kertoa, että jos käännellään rattia aina ilman, että auto liikkuu(paikallaan) niin kuluvat pallonivelet ennen aikaisesti.
Noinhan minäkin asian haluan ymmärtää, mutta en siltikään voi olla miettimättä sitä vaihtoehtoa, että onko se niveleen kohdistuva voima sitten sen kummempi, kuin esim sataa kaarteeseen ajattessa, kun pyörä menee monttujen pohjia myöten ja tulee teräviä iskuja :roll: Ja kohdistuuhan niihin niveliin iskuja muutenkin kokoajan. Eikös etuvedollakin kun ajetaan, niin pyöräthän pyörkii kokoajan auraamaan, mutta pyöräntuennalla se estetään. Vetoahan on kokoajan, kun ajetaan tasanopeutta.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ke Heinä 03, 2013 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ippe »

Eipä se paikoillaan kääntely taida palloja syödä yhtään niin tehokkaasti kuin leveät ja matalaprofiiliset renkaat jäykän alustasarjan kaverina, pallonivelen kuormitus kun kasvaa renkaan ja alustan jäykistymisen myötä.
Toki alusta jolla ajetaan vaikuttaa yhtälailla, Helsingin tiemuseossa ajellessa kuluu alustan osat kymmenen kertaa nopeammin kuin ehjiä maanteitä körötellessä :lol:
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja aero »

Uitukki kirjoitti:^Täh? Mikä niistä muka aina leviää?
Yleensä joko polttoaineensyöttö tai sytkä*. Molemmat on teoriassa niin yksinkertaisia palikoita, ettei uskoisi miten kummasti ne osaa hajota. Noihin, pörinään, kanisterijumppaan ja manuaaliseen operoimiseen kyllästyneenä ostin sähkörobotin, mutta se tosiaan ei nyt meinaa suostua lataamaan akkuansa. Se on onneksi takuunalainen laite, joten eiköhän tämä myyjän kanssa saada ratkottua.

*) Pl. edellinen tarjouspartner, josta alkoi puolessa välissä nurtsia nousta spontaanisti turhankin paksua savua. Sammutin, hain varalle sammutusvälineistöä ja jatkoin ajoa. Kotvan päästä savutus loppui ja leikkasin nurtsin loppuun. Tuon jälkeen se ei sitten olekaan käynnistynyt...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja jus »

Kalvo leikkurin kaasarissa venyy nykybensojen vaikutuksesta ennenaikaisesti. Eikä ole ihan varma kestääkö kaasarin muovirunkokaan suorana. Menee rikkaalle tai hörii ilmaa kalvon vierestä kaasarin ja tankin välistä. Uusi kalvo kympin -pari, taas menee pari kesää. Jollain pienkonebensalla ehkä useammankin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ruohonleikkuriongelmiin suosittelen 80-90-luvun oranssia Solettia 148cc Briggs'n'Strattonilla, ainakin mummolla oleva yksilö liikkuu kesästä toiseen ilman ensimmäistäkään huoltotoimenpidettä (noh, tulppa vaihdettu joskus 2000-luvun alussa ja hajonnut rengas korvattu vanerisella). Kuukausi sitten käynnistin ensimmäistä kertaa tänä kesänä, vuoden vanhaa bensaa tankissa, kymmenen nykäisyä narusta ja moottori alkoi rykimään täysiä kierroksia kohti. Ohjaustanko yritti tippua kyydistä mutta korjasin rautalangan takaisin oikealle reitille ja taas työnnetään. :mrgreen:

Edit: Niin ja pitänee käydä Järvenpään Autovaraosassa advantageja etsimässä, parin käynnin perusteella on sen oloinen liike että löytyy melkein kaikkea vanhempaan autoon. Hovikorjaajakin kyllä varmaankin tietää mistä lähteä etsimään jos menee sormi suuhun.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Vastaa Viestiin