Jos mankkuvenan ja läppäkotelon välistä irroitetaan molemmista päistä letku, niin minkä takia se irtonainen letku pitää tulpata?mienkoiv kirjoitti:eikö tossa(kin) pidä tulpata myös läppäkotelon taakse jäävä tumppi ja pitkän letkun alku?!
ne yhtyy toisiinsa klemmarilla siinä läppäkotelon takana...
Olisiko kenelläkään energiaa laittaa kuvia mitkä letkut irroitetaan ja mistä ja tulpataanko letkujen päät vai esimerkiksi läppäkotelon tyhjäksi jäänyt liitin vai esimerkiksi mankkuvenan tyhjäksi jäänyt liitin?
Tästä evap-järjestelmästä pitäisi saada täsmällisempää tietoa miten se toimii ja mitä osia letkuineen siihen liittyy. Mieluiten ottaisin sen pois käytöstä kuin alkaisin paikkailla uusilla takaiskuventtiileillä ja joillakin letkunpätkillä, saatika että ostaisin jotain kolmen sadan euron korjauspakettia merkkivaraosamyymälästä.
Kyseessähän minulla on vuosimallin 2006 "viirusilmä" 9-5 aero bensiini manuaali. Tuo muissa ketjuissa etsi-toiminnolla löytävä evap-järjestelmäpiirros ei oikein kerro "mitään" (for dummies), koska siitä piirustuksesta puuttuu osien nimet ja niiden merkitys järjestelmään, sekä tulevien tulppausten paikat mikäli systeemin haluaa ottaa pois käytöstä.

Yritin epätoivoisena jopa tuunata saabista premium saksalaista, että luotettavuus paranisi...
