Ei kierrä ei
Ei kierrä ei
Tänään on vaihdettu autoon ilmamassamittari, sytkäboksi, tarkistettu muutama muukin kohta, kaksi rikkonaista osaa vaihdettu uusiin. Alavääntö OK mutta kone ei vain ota kierroksia yli 4000....
Onko mahdollista kun talvella paloi moottorin häiriö valo (tosin sammui releitä irti käyttämällä) että olisi joku esto päällä?
Kaverilla on Android-käyttikseen sopiva vikakoodinlukija, ei saanut sillä mitään tietoa.
Autoon vaihdettu uusi akku 3 vkoa sitten, kuulema kaikki koodit eivät nollaannu.
Autolla ajettu 273 000 ja turbo vaihdettu 150 000 kohdalla. Huohotin päivitykset tehty, kansi kiristetty...
Enää taitaa olla mahdollisia syitä: Katalysaattori tukossa, bensapumppu ei jaksa kierroksilla pumpata, vikakoodi taikka turbo. Mutta eikö rikkinäisestä turbosta huolimatta pitäisi ottaa kierrokset rajoittajaan?
Paikallaan en ole kokeillut, siis vaihde vapaalla. Autossa automaattilaatikko
Kiitokset Antille osista ja vaihdoista
Tälle aamulle korjaamolla käyty, moottorin vikakoodit 0 ilmastoinnista 2. Vaihteistoon ei päässyt sillä testerillä.
Ammattilaisen korvakuulon mukaan bensapumppu on sen kuuloinen kuin pitääkin, samoin minun mielestä....
Onko kenelläkään lisää ideoita, ajatuksia mistä vielä etsiä vikaa?
Onko mahdollista kun talvella paloi moottorin häiriö valo (tosin sammui releitä irti käyttämällä) että olisi joku esto päällä?
Kaverilla on Android-käyttikseen sopiva vikakoodinlukija, ei saanut sillä mitään tietoa.
Autoon vaihdettu uusi akku 3 vkoa sitten, kuulema kaikki koodit eivät nollaannu.
Autolla ajettu 273 000 ja turbo vaihdettu 150 000 kohdalla. Huohotin päivitykset tehty, kansi kiristetty...
Enää taitaa olla mahdollisia syitä: Katalysaattori tukossa, bensapumppu ei jaksa kierroksilla pumpata, vikakoodi taikka turbo. Mutta eikö rikkinäisestä turbosta huolimatta pitäisi ottaa kierrokset rajoittajaan?
Paikallaan en ole kokeillut, siis vaihde vapaalla. Autossa automaattilaatikko
Kiitokset Antille osista ja vaihdoista
Tälle aamulle korjaamolla käyty, moottorin vikakoodit 0 ilmastoinnista 2. Vaihteistoon ei päässyt sillä testerillä.
Ammattilaisen korvakuulon mukaan bensapumppu on sen kuuloinen kuin pitääkin, samoin minun mielestä....
Onko kenelläkään lisää ideoita, ajatuksia mistä vielä etsiä vikaa?
Kauneus on katoavaista vain kaksi asiaa kasvaa iän myötä: Rumuus ja Läski
Re: Ei kierrä ei
Bensasuodatin tukossa?
Niin ja akun kenkä irti, ja odota ainakin 20min.
Niin ja akun kenkä irti, ja odota ainakin 20min.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Ei kierrä ei
Eipäs edes moinen käväissyt mielessä ennenkuin päivällä ja nyt sitten oikein kahdesta "suusta"vahvistus.....
Kysymys kuuluu: Orkkis vai tarvike ja missä kohtaa saabia moinen suodatin sijaitsee???
Kysymys kuuluu: Orkkis vai tarvike ja missä kohtaa saabia moinen suodatin sijaitsee???
Kauneus on katoavaista vain kaksi asiaa kasvaa iän myötä: Rumuus ja Läski
Re: Ei kierrä ei
Oikean takarenkaan edessä, ja varmaan ihan sama minkä merkkinen. Bosch on se mitä hyvin monet ostaa. Minä ostin muun merkkisen, ja olikin 2 kertaa halvempi. En usko että on dramaattisia eroja. Saabin originaali turha ostos, sillä Boschilta ainakin löytyy ihan yhtähyvä vastaava.wepetus kirjoitti:Eipäs edes moinen käväissyt mielessä ennenkuin päivällä ja nyt sitten oikein kahdesta "suusta"vahvistus.....
Kysymys kuuluu: Orkkis vai tarvike ja missä kohtaa saabia moinen suodatin sijaitsee???
Kannattaa tutustua, minkä mallinen suodatin sulla on. Banjoilla, vai pikaliittimillä.
http://saabworld.net/f29/fuel-filter-ch ... 5-a-26457/
http://www.serioussaab.co.uk/Procs_page ... lterf.html
http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/fue ... filter.asp
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Ei kierrä ei
Bensansuodatin vaihdettu. Oli varmaan vaihdon tarpeessa mutta kulkuun ei vaikutusta. Pakoputkisto päällepäin katsottuna ehjä, ei lommoja tms ja sen mitä alapuolelta näki, kaikki letkutkin kiinni ja ehjät...
Kauneus on katoavaista vain kaksi asiaa kasvaa iän myötä: Rumuus ja Läski
Re: Ei kierrä ei
Bypass venttiili ok?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Ei kierrä ei
Katti tukossa ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Ei kierrä ei
Bypass vaihdettu. Koeajolla Kajaani-Sotkamo-Kajaani auto toimi ok. Korholanmäen nousussa meinasi hyytyä. Taitaa uuden turbon katselu alkaa olla ajankohtaista
Kauneus on katoavaista vain kaksi asiaa kasvaa iän myötä: Rumuus ja Läski