mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
TTH
"Hirsch"
Viestit: 853
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja TTH »

Lentokentällä luultavasti nuo latauspisteet on hyvin järjestetty joten autoja ei enää tarvitse tankata lentokentällä. Näin pystytään vähentämään ylimääräistä liikennettä lentokentällä kun ei tarvitse raahata lentopetroolin lisäksi myös bensaa/dieseliä aitojen sisäpuolelle. Toki siellä varmasti on vielä polttoaineella kulkevia kulkuvälineitä, mutta sähköiset autot voivat todellakin olla lentokenttien/pienten infrastruktuurien tulevaisuus..

Tiekäytössä olen itse biopolttoaineiden kannalla mutta tosiaan, lentokentän tapaisissa laitoksissa nuo sähköautot kyllä puolustavat paikkaansa.

Jos päästöistä alkaisin tässä vouhottamaan niin kyllä itse kiihkoiasin enemmän näistä isoista firmoista jotka teettävät kaikki romunsa Kiinassa, Intiassa, Bangladeshissä jne. halpamaissa, välittämättä päästöistä tai ihmisoikeuksista. Lentoliikenne on omasta mielestäni huomattavasti pienempi paha, hiilidioksidi on metaaniin ja muihin, varsinkin teollisuuden päästämiin pitkiin hiiliyhdisterimpsuihin verrattuna kevyttä kamaa..
Hiilidioksidista vaan saadaan kaikista isoimmat numerot joilla Al Goren olisi pitänyt voittaa vaalit.. :lol:
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

TTH kirjoitti:Lentokentällä luultavasti nuo latauspisteet on hyvin järjestetty joten autoja ei enää tarvitse tankata lentokentällä. Näin pystytään vähentämään ylimääräistä liikennettä lentokentällä kun ei tarvitse raahata lentopetroolin lisäksi myös bensaa/dieseliä aitojen sisäpuolelle. Toki siellä varmasti on vielä polttoaineella kulkevia kulkuvälineitä, mutta sähköiset autot voivat todellakin olla lentokenttien/pienten infrastruktuurien tulevaisuus..
Tämä voi tosiaan pitää paikkaansa, tuo Leaf vain ajoi ohitse kun nimenomaan seisoin keskellä lentokentän hevosenkenkää St1:n pihassa joten polttoaineensaannin ei luulisi olevan suuri ongelma... :D
TTH kirjoitti:Jos päästöistä alkaisin tässä vouhottamaan niin kyllä itse kiihkoiasin enemmän näistä isoista firmoista jotka teettävät kaikki romunsa Kiinassa, Intiassa, Bangladeshissä jne. halpamaissa, välittämättä päästöistä tai ihmisoikeuksista. Lentoliikenne on omasta mielestäni huomattavasti pienempi paha, hiilidioksidi on metaaniin ja muihin, varsinkin teollisuuden päästämiin pitkiin hiiliyhdisterimpsuihin verrattuna kevyttä kamaa..
Tämä on vielä enemmän totta, oma näkökanta ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen on että se on hyvällä mahdollisuudella valetta ottaen huomioon miten paljon tietyt tahot päästökaupasta ym. hyötyvät ja kuinka tieteellinen keskustelu asiasta on vaiettu, ja jos se kaikesta huolimatta on totta niin meille täällä Suomessa siitä on vähintään saman verran hyötyä kuin haittaa pidentyneiden viljelyskausien ym. ansiosta, enkä kerta kaikkiaan osaa pistää ylikansoitettuja etelänmeren saaria oman näkökulmani edelle. Eniten huolettaa se että kaikki oikeat ihmisille ja luonnolle vaaralliset saasteet jäävät vähemmälle huomiolle elämälle välttämättömästä ja sinällään erittäin vaarattomasta hiilidioksidista vouhotettaessa...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2238
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

"Ja saisinko nähdä paperit kiitos" Et saa! "Aih miks en?". No kun hukkasin ne vklp ja pankkikortit kans. "No en mä sit voi myydä" Kyllähän voit, näet varmaan että olen yli 18! "No muttako laki sanoo...." MIKÄ v*tun LAKI, etkö oikeasti tiedä mitä LAKI asiasta sanoo!? Myyt ny ne oluet vaan ja päivä etenee! "Muttaku kaikilta alle 30 vuotiailta pitäs.." Mitä VITTUA, ootsä tyhymä vai!? :arrow: tässä vaiheessa pyydän nuorempaa kaveriani ostamaan mulle ne oluet, joka myös näin tekee :? Jos ei ois kassaneiti myyny, lukisitte jutun tämänpäivän otsikoista :) Jonossa oli myös joku v*tun kukkahattutäti, joka ois halunnu elämästään hetkessä helvetin, joka sekin hoki jotain paskaa laeista, joita se mongoloidi ei edes ymmärrä.. "ku se laki..." VITTUUN LAKI, EI SEMMOSTA OLEKKAAN JA TURPA KII!!! TEKI MIELI KURISTAA SE TEINARI KASSANEITI. Tatuoikaa ny vaan se viivakoodi nahkaan kaikille :x Haistakaa pitkät paskat kaikki kontrollifriikit, vetäkää naru kaulaanne ja hypätkää kaivoon. Kotimaamme ompi suomi... trallalalalalaaa.. Henkilökortti on kohta pakollinen ulkona liikkuessa :wink:
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Rattivaihde kirjoitti: Ai niin kuin esimerkiksi jättää lentämättä? Usein toistellun, muistaakseni jostain ajankohtaisohjelmasta alunperin poimitun totuuden mukaanhan keskimääräisellä autolla ajetaan 30 tkm yhden Thaimaan-matkan päästöillä. Mutta lentämiseenhän ei vihreät tai muutkaan todellisuudesta irtaantuneet puutu kun sillä on lentskarilla pääsee niin kivasti ilmastokokoukseen Goalle.
Vaikka olenkin asiasta lähtökohtaisesti samaa mieltä kanssasi, niin tällaisten vertausten esittäminen on melkoista älyllistä epärehellisyyttä itseään ja muita kohtaan. Tulee ihan eräs kovasti viime vuosina suosiotaan nostanut puolue mieleen, kun yritetään liikaa yksinkertaistaa ja kansantajuistaa asioita.
Mutta ei siitä sen enempää; ollaan asiasta edelleen samaa mieltä, mutta mahdollisesti eri syistä. :D
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

9000 automaatilla kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:Mutta kun pitää pakkomielteisesti esittää ympäristöystävällistä vaikkei kukaan valitse varsinkaan lentokenttää sen mukaan montako koivunlehteä on seinälle maalattu.
Ootko varma? Tulevaisuudessa näillä asiolla saattaa olla nykyistä suurempi merkitys.
Aika pitkälti joo. Se vähä mitä itse olen lentänyt, on kenttävalinnat tullut tehtyä aika lailla matkakohteen ja lentojen aikataulujen sekä hinnan perusteella. Yllättäen pääosa tuttujen kenttävalinnoista ja muistakin kuulemistani on tehty samoin perustein. Ne loput onkin sitten valittu puhtaasti hinnan vuoksi, kun pitää päästä vaan jonnekin eikä määränpäällä ole niin väliä.

Toki molemmissa tapauksissa voi löytyä vaihtoehtoinen, vihreämpi kenttä jonka joku valitsee jopa luistaen hieman muista valintaperusteista, mutta luulen että lentokentän vihreys ei kovin korkealla prioriteetilla yleensä valintaperusteena ole.
TTH kirjoitti:Näin pystytään vähentämään ylimääräistä liikennettä lentokentällä kun ei tarvitse raahata lentopetroolin lisäksi myös bensaa/dieseliä aitojen sisäpuolelle. Toki siellä varmasti on vielä polttoaineella kulkevia kulkuvälineitä, mutta sähköiset autot voivat todellakin olla lentokenttien/pienten infrastruktuurien tulevaisuus..
Puhumattakaan siitä, että sähköautoille ja -työkoneille voi rakentaa latauksen automaattisesti omaan parkkiruutuunsa, jolloin kallista työaikaa ei kulu tankkaustouhuihin vaan akut latautuvat kun duunari vuoronsa päätteeksi pistää työkoneensa parkkiin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Azanovix kirjoitti:Vaikka olenkin asiasta lähtökohtaisesti samaa mieltä kanssasi, niin tällaisten vertausten esittäminen on melkoista älyllistä epärehellisyyttä itseään ja muita kohtaan. Tulee ihan eräs kovasti viime vuosina suosiotaan nostanut puolue mieleen, kun yritetään liikaa yksinkertaistaa ja kansantajuistaa asioita.
Mutta ei siitä sen enempää; ollaan asiasta edelleen samaa mieltä, mutta mahdollisesti eri syistä. :D
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/04/16 ... saastuttaa
Tätä juttua nimenomaan muistelin.
Hiilidioksidipäästöjä voi verrata autoiluun: jos jättäisi lomalla lentämättä Australiaan, voisi hyvällä omallatunnolla autoilla töihin 20 kilometrin päähän, päivittäin - seitsemän vuoden ajan! Bangkokin tai New Yorkin lento taas vastaa lähes kolmen vuoden työmatka-autoilua. Las Palmasin meno-paluu-lipuilla autoilisi vuoden päivät.
Matkatoimiston johtaja toki oli sitä mieltä että päästömäärät on laskettu väärin mutta hänkin toi perusteluksi konetyypin ja teknologiat ym., joten voisi kuvitella että jollakin halpalentoyhtiön koneella pitkää matkaa tehdessä ei varsinaisesti syleillä luontoäitiä, ainakaan niiden kerrassaan kamalien hiilidioksidipäästöjen puolesta.

Niin ja itsehän olen tässä aiheessa puhdas kuin pulmunen kun en ole ikinä jalallani lentokoneeseen astunut. :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Savuttomuus junissa. En muutein kestäis mut reissut ilmaisia.hih
nipponkippo
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nipponkippo »

Voi v**tu mikä veneen ostaja oli taas. Ei ilmeisesti ollukkaa rahaa saatana. Lupasin maksuaikaaki kun kerran oli paikkakuntalainen. Toissa viikon pe tehtiin kaupat... Vene ei mahtunu pojan kärryyn. haki seuraavana päivänä koneen ja lupas hakea veneen myöhemmin. No viikko meni ja vene oli vielä pihassa aloin kyseleen koska hakee..Tänää sanoi ettei ostakkaa... v**tu mikä PELLE. Sai kivat naarmut veneen pohjaan kun yritti sitä kärryyn.. Ihme touhua.. Kalliskaa se ei olisi ollu 350e koneen kanssa....
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Itseasiassa näin tuossa helmikuulla Roomasta laskeuduttessa hkivantaan kentällä valkosen pystykeula-og satkun finavian teipeillä, että ei tässä vielä kaikkea toivoa kannata heittää... 8)
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2091
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Julle »

Pitkät päällä ajavat " motoristit " tekisi mieli nakata kivi lamppuun tai kuskin nuljuun.
9-5 Aero - 00
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja pönttö »

aero kirjoitti: Puhumattakaan siitä, että sähköautoille ja -työkoneille voi rakentaa latauksen automaattisesti omaan parkkiruutuunsa, jolloin kallista työaikaa ei kulu tankkaustouhuihin vaan akut latautuvat kun duunari vuoronsa päätteeksi pistää työkoneensa parkkiin.
Samalla koneellahan ei tietenkään kukaan muu tee töitä?

Kollega toimitti joskus, kun alkoivat viedä polttoaineita tuohon naapuritaajaman varuskuntaan, että oli tullut ohjeet toimittaa kuljettajien tiedot esikuntaan tarkistusta varten. Lisäohjeena oli ollut, että pitäisi olla aina sama kuljettaja. Kollega oli vastannut, että mitäs siinä sitten kulkulupiakaan tarvitaan, tunteehan se teidän porttivahti sen meidän kuskin. 'Mutta eihän siinä portilla ole aina sama mies, pitäähän sen joskus vapaalla ja lomillakin olla', oli kapitulantti tuumannut. Kollega oli sit kysynyt, että eikös sillä autokuskilla sitten sun mielestä ole lomia. Ei saanut vastausta...
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2091
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Julle »

:D
9-5 Aero - 00
Jurkkis
"Hirsch"
Viestit: 943
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Jurkkis »

Steamin kesäloma-ale :evil: Rahaa palaa...
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

pönttö kirjoitti: Samalla koneellahan ei tietenkään kukaan muu tee töitä?
Toki tekee, mutta järkevästi rytmitetyssä työympäristössä ei ole käytännössä koskaan kaikki koneet käytössä kerralla. Lisäksi nykyisistä akkutekniikoista löytyy keinoja operoida latausta nopeasti ja skenaariosta saa toimivan. Olen ihan omin silmin nähnyt, kun sähkölaitteilla pusketaan vuorotyötä (ei tosin lentokentällä) niin ettei latausajoista synny ongelmaa, vaikkei kaikilla omia koneita olekaan. Koneen vaihto on usein nopeampaa kuin tankkaaminen (riippuu melko puhtaasti siitä, paljonko tarvii tavaraa siirtää kopista toiseen) ja automaattilataus yhdessä latausasteindikaattorin kanssa varmistaa melko hyvin, että liikkeelle lähtevässä koneessa on potkua pitkäksi aikaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Voi jeesus tuota torissa myynnissä olevaa 99 EMS:ää...jos olisi yhtään minkäänlaista mahdollisuutta tuollaista pidemmässä juoksussa säilytellä niin olisin huomenaamulla kuudelta myyjän pihassa...enkä edes ole mikään ysiysifani. :?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Vastaa Viestiin