9satkuun vetokoukkua

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 9satkuun vetokoukkua

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tää menee kuitenkin offtopic jutteluksi ni ihmettelen jos kerta tinaat pintaliitoskomponentteja ,mut et saa johtoa tinattua ilman tinamöykkyä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 705
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: 9satkuun vetokoukkua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

En tarkoittanut ihan noin kirjaimellisesti. Taisi jäädä muutama hymiö laittamatta niin tulin väärin ymmärretyksi, joten pahoittelut siitä :oops: Ja kuten aikaisemmin jo mainitsin niin minun mielipide ja jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee ja parhaiten osaa. Väkisinhän siihen kutistesukkaan jää kutistuksen jälkeen semmonen "epämuodostunut" kohta ei välttämättä tinauksesta vaan ihan niistä säikeistäkin. Eikä tätä tarvitse ottaa taas niin kirjaimellisesti. Pääasia, että liitokset ovat pitkäikäisiä ja toimivia :wink:
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 9satkuun vetokoukkua

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pieni epämuodostuma vrt rosvoliittimeen nähden on jo nätti asennus.

katsotaan nyt mennäänkö siitä missä aita on matalin.

vielä ratkaistava millä konstilla saa johtoa kuorittua että saa välille liitettyä rinnalle toisen johdon.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
pullasorsa
"Hirsch"
Viestit: 705
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: 9satkuun vetokoukkua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Olen aivan samaa mieltä. Aloitusviestissä kun kirjoittelit näin
nalleolut kirjoitti:sellainen projekti pärähtää lähiviikkoina käyntiin.

ikinä en oo asentanu koukkua ogsatkuun ,mutta nähny ne asennukset jotka tehty rosvoliittimillä. huh huh.

onko parempaa tapaa? kolvi ja tinaa löytyy ja kutistesukkaa.
Niin ajattelin ilmaista oman mielipiteeni miten itse olisin nuo haaroitukset tehnyt. Ei ollut tarkoitus vähätellä toisten ratkaisuja. Molemmat tavat ovat varmasti lopputulokseltaan siistit ja varmatoimisemmat kuin nuo rosvoliittimet :wink:
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1115
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: 9satkuun vetokoukkua

Viesti Kirjoittaja eegas »

nalleolut kirjoitti: millä konstilla saa johtoa kuorittua että saa välille liitettyä rinnalle toisen johdon.
Pohjalainen käyttäisi puukkoa :lol:
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 9satkuun vetokoukkua

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

sitähä mie harkitsin. säikeiden katkeamis vaara suuri. mitä ammattilaiset käyttää.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9satkuun vetokoukkua

Viesti Kirjoittaja aero »

Puukkoa tai kuorintapihtejä. Se ammattilaisuus näkyy mm. siinä, että puukolla saa kuorittua katkomatta niitä säikeitä.

Mitä siihen juottamiseen tulee, niin liitoksena se juotos on autossakin ihan hyvä, se vaan pitää tukea. Juotoksen ongelma on tinan suhteellisen kova olemus yhdistettynä heikkoon murtolujuuteen, eli jos juotoksen eri osapuolet pääsevät heilumaan eri tahdissa, juotos ajan mittaan murtuu. Aika monille lie tuttu efekti, kuinka korvalappustereon/cd-soittimen/mp3-soittimen/läppärin/tms kuuloke-, virta- tai joku muu liitin alkaa pätkimään, kun siihen liitetty johto on onnistuneesti heiluessaan murtanut suoraan piirilevylle juotetun liittimen irti juotoksestaan. Auto kun on luonnostaan varsin tärisevä ympäristö, heiluu piuha erittäin helposti eri tahtiin vastakappaleensa kanssa ja jälleen juotos murtuu irti. Tämän vuoksi autossa käytetään mielellään puristettavia liittimiä, jotka laadukkaina ja oikein asennettuna säilyttävät johdon luontaisen elastisuuden ja vaimentavat värinän liitoskohtaan mennessä hallitusti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin