Eli venttiilikoppaa avatessa onnistuin rikkomaan kuvassa näkyvän ilmaa johtavan putken (sill on varmaan joku nimi mut ei oo toi terminilogia ihan hanskassa).


Miten toi olisi pitänyt irroittaa oikeaoppisesti? Olisiko se lähtenyt suoralla vedolla ylöspäin?
Nyt kun putki menee vaihtoon niin kysyn samalla että millä tekniikalla sen toisen pään saan irti ehjänä sieltä moottorin takaa helpoiten? Nyt putki on tilapäisesti "korjattu" pikaliimalla ja J****steipillä.

Edellinen omistaja on vetäny Piiiiitkillä öljynvaihtoväleillä ja päätin ensiks tarkistaa karstat venttiilinkopasta. Öljyt on vaihdettu 28tkm, 62tkm ja 101tkm



Mielestäni näyttää vaihtoihin nähden hyvältä! ?? Jakopäässä mustempaa mutta ei paksua kerrosta, muuten tuoretta tavaraa. Meinaan vetää pari tiuhaa öljyn- + suodattimenvaihtoa. Mitä muuta kannattais tehdä?? En meinannu ruveta öljypohjan avaukseen kun koppa näyttää näinkin siistiltä.