
Kesällä olen päässyt ilman cruisea 6.1l lukemaan ja silloin todellinen kulutus oli about 6.5l kun tankilla kävi. Että matka-ajossa mielestäni helvetin taloudellinen peli kyseessä ominaisuuksiin nähden.

2.3t -98
SID-infollakin näkee, että jos käytössä on lukittu/kiinteä vaihde (oikea termi? siis 3.,4., tai 5.), hetkellinen kulutus näyttää 0:aa, mutta jos se luistava versio (niistä 3-5:sta), kulutusarvo ei mene nollaan eli konetta täytyy tietysti pyörittää jottei se sammuisi.9-5T kirjoitti:Tuossa koneessa viri tiputtaa kulutusta reilusti. Automaatin rullailu ei olekkaan helppoa, jollain testerillä oppii näkemään milloin saa kulutuksen nollaksi.KN/Lieto kirjoitti:D-asento normaalisti päällä.
Mistäs hänet löytää, onko pumpussa vai missä?SiK kirjoitti:Bensanpaineensäädin rikki?
No kyllä moottorin vuosimallin huomaaminen vaatii sen verran perehtyneisyyttä etten yhtään ihmettele ettei huolto sitä hoksaa, edes merkkihuolto, ellei satu sitten sellainen huoltomies joka on todella perinpohjaisesti perehtynyt Saabien moottoreihin.benicio kirjoitti:No, viime viikolla kävin vesa67:lla etanolisoftauksessa, ja kun ajoin vesan pihaan, ja avasin konepellin, kului noin 8,78 sekuntia kun hän jo totesi että sulla on tässä vuosimallin -99 autossa vaihtokone vuosimallia -01.Ja hetkeä myöhemmin olikin jo selvillä, että autossa on alkuperäisen vuosimallin ja koneen mukainen softa, vaikka mm suuttimet ovat isommat, uuden moottorin mukaiset.
![]()
Vähän tilanne nauratti (vesaa ei naurattanut), vaikka en tiedä olisiko pitänyt enemmänkin itkeä sitä kaikkea bensaan "turhaan" laitettua rahaa, tai varsinkin merkkiliikkeen lumehoidon tasoa. Mitäköhän siellä merkkiliikkeessä on se viikko touhuttu, kun ei edes tätä ole hoksattu? Auto on toki parissa muussakin merkkihuollossa ollut muissa huolloissa, eikä niissäkään ole tämä asia noussut esiin. Enkä sitä itsekään ole hoksannut, enkä oikein osaa ajatella että olisin voinutkaan (toki Mimmi jo tuolla ketjun ykkössivulla tiesti vian oikein).
R-kioski saattaa tietysti inhimillisen virheen takia antaa niitä lisenssejä vahingossa vaikka lottoriviä jättävälle.vesa67 kirjoitti: Pidän käsittämättömänä sitä ettei noin selviä eroja huomattu merkkihuollossa. Eikö merkkihuollossa pitäisi olla ko. merkin teknistä tietämystä vai saako sen lisenssin ostettua R-kioskilta ?