Tonnari ostettu, ja myyty
Re: Tonnaria mahdollisesti ostamassa, OSTETTU
Viunalla täälläkin ajettaisiin, jos omasta kylästä ainetta saisi. Hienosti kyllä palattu takaisin tonnarikantaan. Ja onhan nämä jo sen ikäisiä, että kaikenlaista pientä näpräämistä on siellä sun täällä. Omankin tonnarin kohdilla on to-do lista pitkä kuin nälkävuosi. Löytyy niin roikkuvaa lämpötilamittaria kuin sulakettaan polttavaa keskuslukitusta. Myös ajovalon kuljettajan puoleinen pesurin moottori jumittelee. Pusliakin tarvitsisi vaihtaa niin konehuoneeseen kuin alustaan, mutta muutoinhan tää tonnari on kyllä ihan uskomattoman mukava ajella.
Itse ajattelin tehdä moiset hifiasennukset, että hanttarin jakkaran alle aktiivisubi ja kuskin penkin alle sitten 4-kanavainen vaffistin, joka ohjaa orggispaikoille tulevia, mutta orggiksia parempia musavehkeitä.
Itse ajattelin tehdä moiset hifiasennukset, että hanttarin jakkaran alle aktiivisubi ja kuskin penkin alle sitten 4-kanavainen vaffistin, joka ohjaa orggispaikoille tulevia, mutta orggiksia parempia musavehkeitä.
Re: Tonnaria mahdollisesti ostamassa, OSTETTU
Tuossa äskettäin töihin ajaessa teki pientä nypytystä siinä 2000rpm kierrosalueella kun kolmosella kiipesin mäkeä ylös. Tyhjäkäyntikin on vähän vaivalloista, ei kuitenkaan lähelläkään sammumista. Koneen lämmettyä pelitti normaalisti. Taidan nyt tulpat vaihtaa enstöikseen.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnaria mahdollisesti ostamassa, OSTETTU
Onnea ja mukavia kilometrejä tonnarihankinnalle! Itse luovuin hiljan omastani 11,5 tonnarointivuoden jälkeen (2 eri autoa tuona aikana), toivottavasti ei tarvitse katua tahi kaipuu ei käy ylitsepääsemättömäksi. Mahtavia pelejä ne on!
Ilmastoinnista/flektistä: ongelma kuulostaa kovin tutulta. Sen pidemmittä johdannoitta; lukaisepa läpi nuo kolme threadia, sitä kautta päässee jo pitkälle:
"Vanhan tonnarin ilmastointilaite kuntoon"
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=40665
"Ilmastointi Suhauttaa aineet pihalle! Ideoita kaivataan!
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=137821
"ac cooling fan rele"
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=136470
Vielä kaino toive: Kerrothan tänne, mikä viaksi lopulta paljastui; noista yllämainituista kun ei oikein mistään taida selvitä, kuinka mikäkin homma lopulta päättyi vai päättyikö.
Ilmastoinnista/flektistä: ongelma kuulostaa kovin tutulta. Sen pidemmittä johdannoitta; lukaisepa läpi nuo kolme threadia, sitä kautta päässee jo pitkälle:
"Vanhan tonnarin ilmastointilaite kuntoon"
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=40665
"Ilmastointi Suhauttaa aineet pihalle! Ideoita kaivataan!
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=137821
"ac cooling fan rele"
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=136470
Vielä kaino toive: Kerrothan tänne, mikä viaksi lopulta paljastui; noista yllämainituista kun ei oikein mistään taida selvitä, kuinka mikäkin homma lopulta päättyi vai päättyikö.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Tonnaria mahdollisesti ostamassa, OSTETTU
Pitäisköhän innostua tutkimaan tuota tänään. Olen käytellyt ilmastointia ajossa ja jos joutuu pysähtelemään tai muuten paikallaan käyttämään niin heitän econille ettei räkäse aineita ulos. Ropelli tosiaan moottorin lämmöistä herää että painekytkimen ohjaustahan se on ruvettava ihmettelemään.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnaria mahdollisesti ostamassa, OSTETTU
Siltä varalta että innostut: kannattaa hankalasta sijainnista huolimatta yrittää testata piiriä ensinnä sieltä painekytkimen liittimestä maadoittamalla, ts. niin että kaikki matkan varrelle kuuluvat releet ovat paikoillaan. Näin toimien olisin itse välttynyt turhalta painekytkimen vaihdolta kun olisin huomannut ettei kuso kulje vaikka painekytkin oikein toimisikin.
(Älkää tehkö kuten minä teen vaan kuten minä sanon...)


(Älkää tehkö kuten minä teen vaan kuten minä sanon...)


Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Tonnaria mahdollisesti ostamassa, OSTETTU
Viitsitkö vielä tyhmälle kertoa tarkalleen missä painekytkimen liitin sijaitsee? Jäi vieläkin epäselväksi vaikka noita ketjuja luin.
Kompuran päälle/pois kytkentäkin taitaa toimia kun ajossa tuntuu hyvin pieni nytkäys kun kompura käynnistyy.
Täälläkin juttua: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 52&start=0
Kompuran päälle/pois kytkentäkin taitaa toimia kun ajossa tuntuu hyvin pieni nytkäys kun kompura käynnistyy.
Täälläkin juttua: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 52&start=0
Viimeksi muokannut dj_pirtu, Ma Elo 26, 2013 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnaria mahdollisesti ostamassa, OSTETTU
Höm höm...
Nytpäs ei ihan tarkkaa ohjetta ole antaa, mutta ei siinä kytkimen perässä kovin pitkää piuhaa tainnut olla ennen ekaa liitintä. Eli siis sieltä pelkurin ajovaloumpion takaa/alta, kuivaimen kyljestä kun kiikaroi niin löytyvät sekä kytkin että siitä lähistöltä kohta liitin. Umpion irroitus auttanee asiaa huomattavasti, varsinkin jos on tarkoitus tehdäkin jotain eikä vain kaukaa katsella. Näillä konsteilla mielestäni olivat onnistuneet vaihtamaan koko kytkimen paikallisella pajalla, tosin kommentti autoa noutaessa oli, että "olipas sitten melko mielenkiintoisessa paikassa!".
Muistaakseni tuon liittimenkin kyllä näki suunnilleen ylhäältä päin mitään purkamatta, mutta kun ennakoin sen olevan aika napakasti kiinni kuten Saabin liittimet yleensäkin, olisi sen avaaminen vaatinut lisää tilaa käsille. Siinä vaiheessa valitsin sen helpomman ja väärän tien jä päädyin testaamaan piiriä vain releiden osalta, luomalla kuvitteellisen tilanteen että "jos painekytkin maadoittaa niin silloin tämän pitäisi vetää ja tuon kytkeä jne. jne..
Nytpäs ei ihan tarkkaa ohjetta ole antaa, mutta ei siinä kytkimen perässä kovin pitkää piuhaa tainnut olla ennen ekaa liitintä. Eli siis sieltä pelkurin ajovaloumpion takaa/alta, kuivaimen kyljestä kun kiikaroi niin löytyvät sekä kytkin että siitä lähistöltä kohta liitin. Umpion irroitus auttanee asiaa huomattavasti, varsinkin jos on tarkoitus tehdäkin jotain eikä vain kaukaa katsella. Näillä konsteilla mielestäni olivat onnistuneet vaihtamaan koko kytkimen paikallisella pajalla, tosin kommentti autoa noutaessa oli, että "olipas sitten melko mielenkiintoisessa paikassa!".
Muistaakseni tuon liittimenkin kyllä näki suunnilleen ylhäältä päin mitään purkamatta, mutta kun ennakoin sen olevan aika napakasti kiinni kuten Saabin liittimet yleensäkin, olisi sen avaaminen vaatinut lisää tilaa käsille. Siinä vaiheessa valitsin sen helpomman ja väärän tien jä päädyin testaamaan piiriä vain releiden osalta, luomalla kuvitteellisen tilanteen että "jos painekytkin maadoittaa niin silloin tämän pitäisi vetää ja tuon kytkeä jne. jne..
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Tonnaria mahdollisesti ostamassa, OSTETTU
Käväsin leimalla tähän väliin, eihän se nyt läpi menny. Toinen takajarrulevy mätä (jarrujen arvot kuitenkin täydelliset) ja etualatukivarren laakerointi.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnaria mahdollisesti ostamassa, OSTETTU
olipas sitten paskamainen duuni saada tuo paineanturin liitin auki, tuhannen jumissa.
tuo musta piuha oli ainakin ehjä eli maissa niinkuin pitää. sitten on sininen joka ei ainakaan releboksille näy kun mittarilla katsoo.
paineanturi irti niin kompura ei lähde pyörimään ollenkaan, anturi kiinni käynnistyy ja sammuilee. vaan mikä karva käskee ropellin relettä...
äh, tietotaito loppui. nippuun ja pajalle joku päivä. rivitalokämpän pihassa ropaaminen on niin perseestä.
tuo musta piuha oli ainakin ehjä eli maissa niinkuin pitää. sitten on sininen joka ei ainakaan releboksille näy kun mittarilla katsoo.
paineanturi irti niin kompura ei lähde pyörimään ollenkaan, anturi kiinni käynnistyy ja sammuilee. vaan mikä karva käskee ropellin relettä...
äh, tietotaito loppui. nippuun ja pajalle joku päivä. rivitalokämpän pihassa ropaaminen on niin perseestä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu, vikaavikaavikaa ilmastoinnissa
Yön yli kun nukkuu niin hermotkin lepää... Eli osaisiko joku valottaa että miten selvitän vikapaikan? Käytössä on tämä dokumentti: http://db.tt/vFPJWrqf
Eilinen tutkimus selvitti että painekytkin ilmeisesti toimii (käynnistää ja sammuttaa kompuraa paineen mukaan) mutta tieto ei mene flektille/flektin releelle.
Tosiaan se sininen ohut piuha mikä painekytkimen liittimestä lähtee ja tulee releboksiin flektin pikkureleelle ei ainakaan mittarin mukaan ollut kunnossa. Mutta kun en ole ihan varma tulkitsenko kuvia oikein.
Eilinen tutkimus selvitti että painekytkin ilmeisesti toimii (käynnistää ja sammuttaa kompuraa paineen mukaan) mutta tieto ei mene flektille/flektin releelle.
Tosiaan se sininen ohut piuha mikä painekytkimen liittimestä lähtee ja tulee releboksiin flektin pikkureleelle ei ainakaan mittarin mukaan ollut kunnossa. Mutta kun en ole ihan varma tulkitsenko kuvia oikein.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu, vikaavikaavikaa ilmastoinnissa
Kyllä sieltä sinisestä johdosta pitäis yhteys löytyä välillä painekytkimen liitin ja reletarjotin, ts. matkalla ei ole releitä eikä muita häristimiä.
Katsoitko muuten että mittasit reletarjottimelta oikean releen? En päässyt katsomaan linkittämääsi kaaviota kun firman IT ei sallinnut avata ko. sivua. Muistelisin kuitenkin että myös 1-nopeuksisen flektin piirissä on kaksi niitä pikkureleitä; toinen on varmistusrele, joka katkaisee flektiltä syötön aina systysvirran katketessa ja toinen on varsinainen, painekytkimen ja EDU:n ohjaama rele. Samanlaisia ovat keskenään ja tuo flektin ohjaus tulee molemmille sinistä johtoa pitkin. Erona on se, että sininen johto sekä tulee että lähtee varmistusreleelle/-releeltä eli virtojen ollessa päällä jatkaa vain matkaansa sen läpi varsinaiselle ohjausreleelle.
Ohjausreleelle puolestaan tulee kaksi sinistä samaan jalkaan: toinen EDU:lta (puhaltimen ohjaus jäähdystysnesteen lämpötilan perusteella) ja toinen tämä meidän painekytkimeltä tuleva AC:n pyytämä ohjaus. Tämä rele käskee suoraan flektin moottoria, ja moottorille lähtee vihreä johto.
Tuolta mukaillen (tämän linkin saan auki...
):
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... /13742.pdf
Entä jos maadoitat releeltä sen kannan, johon tuo sininen johto tulee/tulisi, pärähtääkö flekti tulille? Virrat pitää olla siis päällä! Jos toimii tällä, mutta ei painekytkimen liittimen päästä maadoittamalla --> kokeile vetää uusi johto sen tod. näk. hapettuneen tilalle, joka kulkee siellä jossain puskurin/spoilerin takana painekytkimeltä reletarjottimelle päin. Testiä vartenhan sen nyt voi vetää roikkana vaikka maskin editse, riittää tässä vaiheessa kunhan asia vähän selviäisi.
Katsoitko muuten että mittasit reletarjottimelta oikean releen? En päässyt katsomaan linkittämääsi kaaviota kun firman IT ei sallinnut avata ko. sivua. Muistelisin kuitenkin että myös 1-nopeuksisen flektin piirissä on kaksi niitä pikkureleitä; toinen on varmistusrele, joka katkaisee flektiltä syötön aina systysvirran katketessa ja toinen on varsinainen, painekytkimen ja EDU:n ohjaama rele. Samanlaisia ovat keskenään ja tuo flektin ohjaus tulee molemmille sinistä johtoa pitkin. Erona on se, että sininen johto sekä tulee että lähtee varmistusreleelle/-releeltä eli virtojen ollessa päällä jatkaa vain matkaansa sen läpi varsinaiselle ohjausreleelle.
Ohjausreleelle puolestaan tulee kaksi sinistä samaan jalkaan: toinen EDU:lta (puhaltimen ohjaus jäähdystysnesteen lämpötilan perusteella) ja toinen tämä meidän painekytkimeltä tuleva AC:n pyytämä ohjaus. Tämä rele käskee suoraan flektin moottoria, ja moottorille lähtee vihreä johto.
Tuolta mukaillen (tämän linkin saan auki...

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... /13742.pdf
Entä jos maadoitat releeltä sen kannan, johon tuo sininen johto tulee/tulisi, pärähtääkö flekti tulille? Virrat pitää olla siis päällä! Jos toimii tällä, mutta ei painekytkimen liittimen päästä maadoittamalla --> kokeile vetää uusi johto sen tod. näk. hapettuneen tilalle, joka kulkee siellä jossain puskurin/spoilerin takana painekytkimeltä reletarjottimelle päin. Testiä vartenhan sen nyt voi vetää roikkana vaikka maskin editse, riittää tässä vaiheessa kunhan asia vähän selviäisi.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Tonnari ostettu, vikaavikaavikaa ilmastoinnissa
Joo tosiaan mittasin sen piuhan joka lähtee ulos releboksista, sittenhän se tekee niitä hyppyjä releiden välillä.
Tajusin ilmeisesti jotain oikein koska kokeilin maadottaa sitä relettä sinisen piuhan nastasta auto käynnissä mutta flektissä ei tapahtunut mitään.
Onko merkitystä kun flektiin menee sähköt kaksikarvaisella (musta ja vihreä) liittimellä, ja samassa fööniin menevässä piuhassa roikkuu liitin vailla paikkaa jossa on yksi valkovihreä piuha? Liittyy varmaan siihen jos fööni olisi kaksinopeuksinen.
Jos edun komentamana lähtee pyörimään mutta samaa nastaa maadoittamalla manuaalisesti en muka saanut niin sitten mun on täytynyt sählätä jotain... Flekti jää myös pyörimään hetkeksi moottorin sammuttamisen jälkeen jos kuuma eli niiltä osin releet ainakin kunnossa.
Tajusin ilmeisesti jotain oikein koska kokeilin maadottaa sitä relettä sinisen piuhan nastasta auto käynnissä mutta flektissä ei tapahtunut mitään.
Onko merkitystä kun flektiin menee sähköt kaksikarvaisella (musta ja vihreä) liittimellä, ja samassa fööniin menevässä piuhassa roikkuu liitin vailla paikkaa jossa on yksi valkovihreä piuha? Liittyy varmaan siihen jos fööni olisi kaksinopeuksinen.
Jos edun komentamana lähtee pyörimään mutta samaa nastaa maadoittamalla manuaalisesti en muka saanut niin sitten mun on täytynyt sählätä jotain... Flekti jää myös pyörimään hetkeksi moottorin sammuttamisen jälkeen jos kuuma eli niiltä osin releet ainakin kunnossa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu, vikaavikaavikaa ilmastoinnissa
Kokeilitko maadoittaa flektin relettä vai flektin poiskytkentärelettä?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 02#p953502
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 02#p953502
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tonnari ostettu, vikaavikaavikaa ilmastoinnissa
Nytpä en ole enää varma mitä maadoitin, alkoi pimeys ja hermot vaivata. Töiden jälkeen tartun uudestaan hommaan.jus kirjoitti:Kokeilitko maadoittaa flektin relettä vai flektin poiskytkentärelettä?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 02#p953502
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnari ostettu, vikaavikaavikaa ilmastoinnissa
Toimii!
1. Se sininen piuha painekytkimeltä poikki aivan sieltä liittimen päästä
2. AC pressure guard rele paskana
Vaihdoin sumuvalojen releen tuohon niin alko fööni pyörimään maadottamalla sekä sitten tuon piuhan fiksaus. Nyt ei toimi sumarit mutta kylmää tulee.
Tänään kysäsen lähipajalta aikaa katsastusrempalle. Tällä kertaa eri paja kuin se joka vaihtoi bensapumpun femmaan, asentaisi kuitenkin jarrulevyn väärinpäin tmv.
Tulpat vaihdoin toissapäivänä ja nypytys loppui kylmällä koneella. Tyhjäkäynnin niiailua tapahtuu hieman jos ajon jälkeen valoihin pysähtyy ja kone vielä kylmä. Sitä teki edellinenkin tonttu viinalla ajettaessa joten en huomioi.
1. Se sininen piuha painekytkimeltä poikki aivan sieltä liittimen päästä
2. AC pressure guard rele paskana
Vaihdoin sumuvalojen releen tuohon niin alko fööni pyörimään maadottamalla sekä sitten tuon piuhan fiksaus. Nyt ei toimi sumarit mutta kylmää tulee.
Tänään kysäsen lähipajalta aikaa katsastusrempalle. Tällä kertaa eri paja kuin se joka vaihtoi bensapumpun femmaan, asentaisi kuitenkin jarrulevyn väärinpäin tmv.
Tulpat vaihdoin toissapäivänä ja nypytys loppui kylmällä koneella. Tyhjäkäynnin niiailua tapahtuu hieman jos ajon jälkeen valoihin pysähtyy ja kone vielä kylmä. Sitä teki edellinenkin tonttu viinalla ajettaessa joten en huomioi.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT