Kolahtaa
Kolahtaa
Pakko kysäistä onko täällä tietoa ongelmasta. Auto on -04 vm. 9-5 2.0t automaatti.
Eli jotain kolahtaa/napsahtaa kun ajaa noin 50km/h, nostaa hetkeksi jalan kaasulta ja painaa uudestaan kaasua. Voiko johtua laatikosta? Tukikumit ja nivelet ym.. Lähes kaikki tarkistettu eikä syytä löydy.
Toinen vika, abs / tcs valot jäävät välillä palamaan käynnistäessä, sammuu kyllä kun käynnistää uusiksi. Ei vikakoodeja..
Kilsoja on 250tkm.
Eli jotain kolahtaa/napsahtaa kun ajaa noin 50km/h, nostaa hetkeksi jalan kaasulta ja painaa uudestaan kaasua. Voiko johtua laatikosta? Tukikumit ja nivelet ym.. Lähes kaikki tarkistettu eikä syytä löydy.
Toinen vika, abs / tcs valot jäävät välillä palamaan käynnistäessä, sammuu kyllä kun käynnistää uusiksi. Ei vikakoodeja..
Kilsoja on 250tkm.
Liikateho TAPPAA !!! (tylsyyden)
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Kolahtaa
Jälkimmäiseen vikaan luettavaa: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=127632
Re: Kolahtaa
baas kirjoitti:Pakko kysäistä onko täällä tietoa ongelmasta. Auto on -04 vm. 9-5 2.0t automaatti.
Eli jotain kolahtaa/napsahtaa kun ajaa noin 50km/h, nostaa hetkeksi jalan kaasulta ja painaa uudestaan kaasua. Voiko johtua laatikosta? Tukikumit ja nivelet ym.. Lähes kaikki tarkistettu eikä syytä löydy.
Toinen vika, abs / tcs valot jäävät välillä palamaan käynnistäessä, sammuu kyllä kun käynnistää uusiksi. Ei vikakoodeja..
Kilsoja on 250tkm.
Tere:) Vaihteiston vääntötuen vaihtamalla loppuu kolaukset. Se sijaitsee vaihteiston etupuolella ja näkyy,kun aukasee konepellin ja on heleppo vaihtaa:)
Re: Kolahtaa
Mulla täysin vastaava auto ja sama vika. aihdelaatikon kumi vaihdettu, mutta vika on mielestäni se, että apurungon puslat on rikki. En ole vielä vaihtanu, joten varma en vielä ole.
#572
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
Re: Kolahtaa
pimilia kirjoitti:Mulla täysin vastaava auto ja sama vika. aihdelaatikon kumi vaihdettu, mutta vika on mielestäni se, että apurungon puslat on rikki. En ole vielä vaihtanu, joten varma en vielä ole.
Itse lähtisin liikkeelle vääntötuen vaihtamisella,jos ei ole jo vaihdettu. Apurungon rikkinäiset puslat aiheuttivat ainakin itelläni ärsyttävän resonoinnin tyhjäkäynnillä ja kovan kolauksen käynnistättäessä.
Re: Kolahtaa
Hyviä vinkkejä. Joo tosiaan vääntötuki uusittu jo siihen jäykempään versioon. Mullakin kolahtaa myös startatessa ja resonoi tyhjäkäynnillä. Onkohan siellä apurungossa joku tietty pusla joka lahoaa..?
Liikateho TAPPAA !!! (tylsyyden)
Re: Kolahtaa
Mulla ainakin repsikan puolen keskimmäinen pusla on rikki. Sen huomaa kun nostaa helmasta auton ilmaan, niin apurunko on irti auton korista ja paljon. Mut tosiaan tulos saadaan selville, kun uudet apurungon puslat saapuu.
#572
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
Re: Kolahtaa
Täälläkin taitaa olla yksi apurunkopuslapotilas , etu-ja takapuslat.
Miten tuon vaihdon olette tehneet, onko miten v-mäinen homma?
Ei kyllä tekis pahaa jos vaihtas kaikki puslat kerralla, kertyy vaan hintaa jonkun verran
ja vielä pyörän suuntaukset päälle.
Miten tuon vaihdon olette tehneet, onko miten v-mäinen homma?
Ei kyllä tekis pahaa jos vaihtas kaikki puslat kerralla, kertyy vaan hintaa jonkun verran
ja vielä pyörän suuntaukset päälle.
Re: Kolahtaa
Sain vihdoin vaihdettua tuon vääntötuenpuslan automaattiin.
Nytkähdykset väheni huomattavasti mutta tilalle tuli tuo resonointi
matalilla kierroksillä ja vielä on sellainen nytkähdys kaasun noston ja
painamisen yhteydessä. Oliskohan seuraavaksi apurungonpuslat.
Pitääkö tuo apurunko laskea kokonaan alas ja tukea kone ennenkuin
pystyy nuo puslat vaihtamaan, vai selviääkö helpommalla?
Nytkähdykset väheni huomattavasti mutta tilalle tuli tuo resonointi
matalilla kierroksillä ja vielä on sellainen nytkähdys kaasun noston ja
painamisen yhteydessä. Oliskohan seuraavaksi apurungonpuslat.
Pitääkö tuo apurunko laskea kokonaan alas ja tukea kone ennenkuin
pystyy nuo puslat vaihtamaan, vai selviääkö helpommalla?
Re: Kolahtaa
Rikkinäinen apurungon pusla siis apukuskin puolelta löytyi, ei uusittu vielä. Kolahtaa myös kun pakille laittaa. Onkohan vaihteisto menossa kun myös ruvennut kakkosella vinkumaan, ennen vinku vaan ykkösellä joka kait on ominaisuus
Liikateho TAPPAA !!! (tylsyyden)
Re: Kolahtaa
Viikonloppuna vaihdoin apurungon puslat uretaanisiin ja kolahtelut loppui. Muutenkin etupää tuli jämäkämmäks ajaa. Takimmaiset puslat oli todella huonossa kunnossa.
#572
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Kolahtaa
Ei sattumalta ollut kamera kädessä, kun remppasit? Projektikuvat kiinnostais kovin...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Kolahtaa
Täälä kiinnostaisi myös , miten tuo tehdään vähäisimmänvaivanperiaatteella (itse).
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Kolahtaa
Myös vähän aikaa sitten vaihdettiin apurunkoon uretaanit.
Oli aika huonossa kunnossa vanhat.
Kuvia ei tietenkää tullut otettua...
Mutta ulkomuistista jokseenkin näin:
Auto ylös, pohjamuovit ja vänkärin puolen sisäloksu pois.
Dp pois ja lambdan töpseli.. Alapallot ja koiranluut irti. Öljyjäähy irti ja kannatuksiin
vaikka narulla. Ja apurungosta myös putkikannakkeita irti.
Moottorin takimmainen tuki irti kolmella pultilla. Yksi aika veemäinen irroittaa.
Ja sitten apurunko lattialle ja vanhoja irroittelee. Lähtenee sisukset sormella...
Näin ainakin itsellä.
Samalla kannattaa tsekata öljypohjä jos ei jo tehty.
Oli aika huonossa kunnossa vanhat.
Kuvia ei tietenkää tullut otettua...
Mutta ulkomuistista jokseenkin näin:
Auto ylös, pohjamuovit ja vänkärin puolen sisäloksu pois.
Dp pois ja lambdan töpseli.. Alapallot ja koiranluut irti. Öljyjäähy irti ja kannatuksiin
vaikka narulla. Ja apurungosta myös putkikannakkeita irti.
Moottorin takimmainen tuki irti kolmella pultilla. Yksi aika veemäinen irroittaa.
Ja sitten apurunko lattialle ja vanhoja irroittelee. Lähtenee sisukset sormella...
Näin ainakin itsellä.
Samalla kannattaa tsekata öljypohjä jos ei jo tehty.
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Kolahtaa
Mulla kolahtelee joku kuskin puolella edes mutta ei mitn käryä siitä että mikä vois olla..
Autoa nyt 3 kertaa käytetty katsastus konttorilla että katsoisivat mikä kolisee:
Eka kerralla normi katsastus jossa löytyi välystä apurungon takimmaisista heloista, oikea rt:n pää ja koiranluu. No ne vaihdettiin ja lisäksi vielä alatukivarsien takimmaiset (isot) helat oli myös loppu jotka myös vaihdettiin..
Uusinta näyttöön konttorille, ylläolevien toimenpiteiden jälkeen aina vaan kolina kuuluu mutta leima tuli paperiin.
Tänään käytin uudelleen eri konttorilla ku hieman vi*uttaa toi jatkuva klopina, puolituntia 2 ukkoa tutki nosturilla ja ainut minkä löysivät oli se että vetarin päät tuntuvat kuivilta...
Autoa nyt 3 kertaa käytetty katsastus konttorilla että katsoisivat mikä kolisee:
Eka kerralla normi katsastus jossa löytyi välystä apurungon takimmaisista heloista, oikea rt:n pää ja koiranluu. No ne vaihdettiin ja lisäksi vielä alatukivarsien takimmaiset (isot) helat oli myös loppu jotka myös vaihdettiin..
Uusinta näyttöön konttorille, ylläolevien toimenpiteiden jälkeen aina vaan kolina kuuluu mutta leima tuli paperiin.
Tänään käytin uudelleen eri konttorilla ku hieman vi*uttaa toi jatkuva klopina, puolituntia 2 ukkoa tutki nosturilla ja ainut minkä löysivät oli se että vetarin päät tuntuvat kuivilta...
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391