Pakko kysäistä onko täällä tietoa ongelmasta. Auto on -04 vm. 9-5 2.0t automaatti.
Eli jotain kolahtaa/napsahtaa kun ajaa noin 50km/h, nostaa hetkeksi jalan kaasulta ja painaa uudestaan kaasua. Voiko johtua laatikosta? Tukikumit ja nivelet ym.. Lähes kaikki tarkistettu eikä syytä löydy.
Toinen vika, abs / tcs valot jäävät välillä palamaan käynnistäessä, sammuu kyllä kun käynnistää uusiksi. Ei vikakoodeja..
baas kirjoitti:Pakko kysäistä onko täällä tietoa ongelmasta. Auto on -04 vm. 9-5 2.0t automaatti.
Eli jotain kolahtaa/napsahtaa kun ajaa noin 50km/h, nostaa hetkeksi jalan kaasulta ja painaa uudestaan kaasua. Voiko johtua laatikosta? Tukikumit ja nivelet ym.. Lähes kaikki tarkistettu eikä syytä löydy.
Toinen vika, abs / tcs valot jäävät välillä palamaan käynnistäessä, sammuu kyllä kun käynnistää uusiksi. Ei vikakoodeja..
Kilsoja on 250tkm.
Tere:) Vaihteiston vääntötuen vaihtamalla loppuu kolaukset. Se sijaitsee vaihteiston etupuolella ja näkyy,kun aukasee konepellin ja on heleppo vaihtaa:)
Mulla täysin vastaava auto ja sama vika. aihdelaatikon kumi vaihdettu, mutta vika on mielestäni se, että apurungon puslat on rikki. En ole vielä vaihtanu, joten varma en vielä ole.
pimilia kirjoitti:Mulla täysin vastaava auto ja sama vika. aihdelaatikon kumi vaihdettu, mutta vika on mielestäni se, että apurungon puslat on rikki. En ole vielä vaihtanu, joten varma en vielä ole.
Itse lähtisin liikkeelle vääntötuen vaihtamisella,jos ei ole jo vaihdettu. Apurungon rikkinäiset puslat aiheuttivat ainakin itelläni ärsyttävän resonoinnin tyhjäkäynnillä ja kovan kolauksen käynnistättäessä.
Hyviä vinkkejä. Joo tosiaan vääntötuki uusittu jo siihen jäykempään versioon. Mullakin kolahtaa myös startatessa ja resonoi tyhjäkäynnillä. Onkohan siellä apurungossa joku tietty pusla joka lahoaa..?
Mulla ainakin repsikan puolen keskimmäinen pusla on rikki. Sen huomaa kun nostaa helmasta auton ilmaan, niin apurunko on irti auton korista ja paljon. Mut tosiaan tulos saadaan selville, kun uudet apurungon puslat saapuu.
Täälläkin taitaa olla yksi apurunkopuslapotilas , etu-ja takapuslat.
Miten tuon vaihdon olette tehneet, onko miten v-mäinen homma?
Ei kyllä tekis pahaa jos vaihtas kaikki puslat kerralla, kertyy vaan hintaa jonkun verran
ja vielä pyörän suuntaukset päälle.
Sain vihdoin vaihdettua tuon vääntötuenpuslan automaattiin.
Nytkähdykset väheni huomattavasti mutta tilalle tuli tuo resonointi
matalilla kierroksillä ja vielä on sellainen nytkähdys kaasun noston ja
painamisen yhteydessä. Oliskohan seuraavaksi apurungonpuslat.
Pitääkö tuo apurunko laskea kokonaan alas ja tukea kone ennenkuin
pystyy nuo puslat vaihtamaan, vai selviääkö helpommalla?
Rikkinäinen apurungon pusla siis apukuskin puolelta löytyi, ei uusittu vielä. Kolahtaa myös kun pakille laittaa. Onkohan vaihteisto menossa kun myös ruvennut kakkosella vinkumaan, ennen vinku vaan ykkösellä joka kait on ominaisuus
Viikonloppuna vaihdoin apurungon puslat uretaanisiin ja kolahtelut loppui. Muutenkin etupää tuli jämäkämmäks ajaa. Takimmaiset puslat oli todella huonossa kunnossa.
Myös vähän aikaa sitten vaihdettiin apurunkoon uretaanit.
Oli aika huonossa kunnossa vanhat.
Kuvia ei tietenkää tullut otettua...
Mutta ulkomuistista jokseenkin näin:
Auto ylös, pohjamuovit ja vänkärin puolen sisäloksu pois.
Dp pois ja lambdan töpseli.. Alapallot ja koiranluut irti. Öljyjäähy irti ja kannatuksiin
vaikka narulla. Ja apurungosta myös putkikannakkeita irti.
Moottorin takimmainen tuki irti kolmella pultilla. Yksi aika veemäinen irroittaa.
Ja sitten apurunko lattialle ja vanhoja irroittelee. Lähtenee sisukset sormella...
Näin ainakin itsellä.
Samalla kannattaa tsekata öljypohjä jos ei jo tehty.
Mulla kolahtelee joku kuskin puolella edes mutta ei mitn käryä siitä että mikä vois olla..
Autoa nyt 3 kertaa käytetty katsastus konttorilla että katsoisivat mikä kolisee:
Eka kerralla normi katsastus jossa löytyi välystä apurungon takimmaisista heloista, oikea rt:n pää ja koiranluu. No ne vaihdettiin ja lisäksi vielä alatukivarsien takimmaiset (isot) helat oli myös loppu jotka myös vaihdettiin..
Uusinta näyttöön konttorille, ylläolevien toimenpiteiden jälkeen aina vaan kolina kuuluu mutta leima tuli paperiin.
Tänään käytin uudelleen eri konttorilla ku hieman vi*uttaa toi jatkuva klopina, puolituntia 2 ukkoa tutki nosturilla ja ainut minkä löysivät oli se että vetarin päät tuntuvat kuivilta...