Eberspächerin asennus kolkkiin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Eberspächerin asennus kolkkiin

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Tarkoitus olisi talvea varten asentaa Eberspächer B5S (etanolilla toimiva) kolkkiin, joko kello tai kaukosäädin. Onko kellään kokemuksia moisesta asennuksesta?

Jotain hajua asennusajasta sun muista olisi kiva saada. Autonosturi on käytössä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Eberspächerin asennus kolkkiin

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Senverran nuiden lämmittimien kanssa olen pelannut, että pelkästään lämmittimen irroitus ja asennus otti yhteensä pari tuntia kun käytin isän VW Boran webaston irti huollon takia. Jos niinkuin hatusta vetäisty arvio kelpaa, voisin kuvitella hommaan kuluvan rattoisasti yksi lauantaipäivä kokonaan. Etukäteen lienee viisainta selvittää kuinka lämmityslaitteen puhallin saadaan pyörimään Eberin ohjaamana. Muulta osinhan näin karkeasti ilmaistuna nuo lämmittimet eivät sotkeudu olemassa olevaan sähköjärjestelmään, mikäli kyseessä on manuaali-ilmastoitu malli. ACC-versio on jo varmasti ihan eri homma. Lisäksi SID:ssähän pitäisi löytyä jopa Saabin oma kello, jolla voidaan ohjata lämmitintä. Mikä sitten on paras tapa asentaa laite?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin