Tarkoitus olisi talvea varten asentaa Eberspächer B5S (etanolilla toimiva) kolkkiin, joko kello tai kaukosäädin. Onko kellään kokemuksia moisesta asennuksesta?
Jotain hajua asennusajasta sun muista olisi kiva saada. Autonosturi on käytössä.
Eberspächerin asennus kolkkiin
Re: Eberspächerin asennus kolkkiin
Senverran nuiden lämmittimien kanssa olen pelannut, että pelkästään lämmittimen irroitus ja asennus otti yhteensä pari tuntia kun käytin isän VW Boran webaston irti huollon takia. Jos niinkuin hatusta vetäisty arvio kelpaa, voisin kuvitella hommaan kuluvan rattoisasti yksi lauantaipäivä kokonaan. Etukäteen lienee viisainta selvittää kuinka lämmityslaitteen puhallin saadaan pyörimään Eberin ohjaamana. Muulta osinhan näin karkeasti ilmaistuna nuo lämmittimet eivät sotkeudu olemassa olevaan sähköjärjestelmään, mikäli kyseessä on manuaali-ilmastoitu malli. ACC-versio on jo varmasti ihan eri homma. Lisäksi SID:ssähän pitäisi löytyä jopa Saabin oma kello, jolla voidaan ohjata lämmitintä. Mikä sitten on paras tapa asentaa laite?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01