Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Kyllä näitä projekti kuvia katellessa alkaa joka kerta hymyilyttää. Pirun siistiä jälkeä Onse vaan törkeen hieno
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Kiitosta
Noppa on kyllä kulkenut loistavasti ja tulee kulkemaankin. Nyttenhän näillä näkymin edessä ei ole kuin ajoa, pesua, puunausta, huoltoa ja klubitapahtumissa pyörimistä. Jos näätte tienpäällä tai huoltsikalla, saa nostaa tassua ja tulla juttelemaankin.
Noppa on kyllä kulkenut loistavasti ja tulee kulkemaankin. Nyttenhän näillä näkymin edessä ei ole kuin ajoa, pesua, puunausta, huoltoa ja klubitapahtumissa pyörimistä. Jos näätte tienpäällä tai huoltsikalla, saa nostaa tassua ja tulla juttelemaankin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Leima haettu kehujen kanssa, seuraava katsastus vasta viimeistään joulukuussa 2014. Katsuri sanoi että ei ole aikoihin käynyt enää kaasarisaabbeja leimattavana, varsinkaan ysikymppejä. Puhumattakaan tämän kuntoisesta. Vähiin käy....
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
On kyllä mahtavia kuvia Näitä vaan lissää
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Kiitos. Jkl autolasiin soitettu ja keskiviikkona tuulilasin vaihto, ei ole sitten enää pitkää halkeamaa näkökentässä ja näkee jotain varmaan auringonpaisteessakin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
JJuuu, taas on ropailtu saabia. Tuulilasi on paikallaan, aika mukavat näkymät uuden lasin takaa (mukavaa kun sen läpi ylipäänsä näkee). Puskurien ja kylkien listat tuli ehostettua alumiiniteipillä, olivat jo haalistuneet huonoon kuntoon, keulakuvassa oikea lista ehostettu ja vasen ehostamaton. Pientä hiomista on aina mutta johan tämä alkaa olla aika hyvä
http://aijaa.com/nqX8jq
http://aijaa.com/w9Khwu
http://aijaa.com/Rd0Fns
http://aijaa.com/VH82FL
http://aijaa.com/qbK2Hw
Lauantaita ahvenistolle kattelemaan turbopelejä, sieltä voi nopan ja omistajan bongailla.
http://aijaa.com/nqX8jq
http://aijaa.com/w9Khwu
http://aijaa.com/Rd0Fns
http://aijaa.com/VH82FL
http://aijaa.com/qbK2Hw
Lauantaita ahvenistolle kattelemaan turbopelejä, sieltä voi nopan ja omistajan bongailla.
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Nythän toi kinuaa jo hopeeta sprayta maskiin... Hienoa ylläpitotyötä kyllä tehty. Oisko seuraavaksi taka-akselin huolto ja ylläpitohommat (vai oliko jo tehty..?) vai mitä on suunnitelmissa? Kohta on ikää ja näköä niin paljon arkipäivän sankarilla, että sun pitää hommata joku uudempi luuska kärsimään talven suolaliottelut.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Maski on paskainen vaan ja kamera huonoistakin huonoin. Ympärivuotista ajoa vaan, ajettavaksi nämä on tehty ja ylläpidolla pysyy kunnossa. Pohjakin on massailtu kuntoon, helmat tehty sekä ovien alalaidat ja pahimmat suolaloskat jätetään väliin niin mihinkäs tämä huononisi. Taka-akseli on asiallisessa kunnossa, jarrut kunnossa ja navat vaihdettu, hiukan maalia sille tosiaan vielä pitäisi antaa. Sitten joskus myöhemmin.
Tämä on niin hyvä talviauto että ei raaskisi huonompaan vaihtaa.
Tämä on niin hyvä talviauto että ei raaskisi huonompaan vaihtaa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Ja tuosta aika asialliset vanteet kolmanteen kierrokseen noopan alle.
http://www.tori.fi/satakunta/Saab_90_90 ... m?ca=7&w=3
http://www.tori.fi/satakunta/Saab_90_90 ... m?ca=7&w=3
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, To Syys 19, 2013 05:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Ois muuten ihan törkeen hienot Toivottavasti vaan pysyis jäät hatussa.
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Olen täysin samaa mieltä, ajoonhan nämä on tarkoitettu, on siinä paljon enemmän meininkiä tässä touhussa kun ympärivuotisessa ajossa pitää, kuin että kesällä sen kuukauden (pari) päristelee "fiilistellen", viime vuosi itselläni ikimuistoinen Petron ratissa, sääli että armeija-aika lähestyy ja täytyy pitkin hampain pistää petrosaabi talviteloille tässä syksymmälläkärkkäinen kirjoitti:Maski on paskainen vaan ja kamera huonoistakin huonoin. Ympärivuotista ajoa vaan, ajettavaksi nämä on tehty ja ylläpidolla pysyy kunnossa. Pohjakin on massailtu kuntoon, helmat tehty sekä ovien alalaidat ja pahimmat suolaloskat jätetään väliin niin mihinkäs tämä huononisi. Taka-akseli on asiallisessa kunnossa, jarrut kunnossa ja navat vaihdettu, hiukan maalia sille tosiaan vielä pitäisi antaa. Sitten joskus myöhemmin.
Tämä on niin hyvä talviauto että ei raaskisi huonompaan vaihtaa.
Nautinnollisia kilometrejä vain Arkipäivän sankarin kanssa, äläkä turhaan kiirehdi sen museokatsastuksen kanssa, sen kerkiää tehdä sitten myöhemminkin
[Nämä olivat vain omia mietteitäni, en tällä tekstillä ketään yritä provosoida/loukata]
99 GL Petro -84
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Ei kiirehditä, ja pieni mahollisuus että ei tule koskaan olemaankaan museoleimassa. Koska sitten tällä ei voi enää AJAA.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Tänään uhrasin aikaa lämpötilakompensaattorille joka ei tuntunut edelleenkään toimivan oikein. Otin bimetallijousen irti ja totesin sen vääntyneeksi, säätöruuvi varmaan kiristetty joskus pohjaan asti ja vääntänyt jousen. No, ei hätää, varaosakaasuttimesta löytyi ehjä. Irroitin ja vein jousen muhimaan pöydälle sisälle, sisätilan lämpömittari näytti 21 astetta joten pääsi perstuntumalla melko lähelle sitä kahtakymmentä joka on ohjearvo säätölämpötilalle. Sitten kun jousi oli aikansa ollut ja tuntui ranteen päällä hiukan kylmemältä kuin ruumiinlämpö eli oli suht huoneenlämpöinen, laitoin paikalleen ja vältin hypistelemästä jousta liikaa. Säädin niin että kompensaattorin venttiili oli auki 0.1-0.3mm. Sitten koeajolle.
Toimi loistavasti myös lämpimänä, ei enää laskenut tyhjäkäyntiä ja vedot paranivat lämpimänä, varsinkin alavääntö ja kiihdytys oli tasainen. Loistavaa. Uskomatonta miten iso virka silläkin on.
Aiemmin tein myös täydellisen kaasutinhuollon jossa purin kaasarin osiksi ja puhdistelin vuosien paskat sekä vaihdoin kalvon. Ei mennyt sekään hukkaan.
Ei mitään järisyttävää uutista mutta jotain kumminkin on raplailtu.
Toimi loistavasti myös lämpimänä, ei enää laskenut tyhjäkäyntiä ja vedot paranivat lämpimänä, varsinkin alavääntö ja kiihdytys oli tasainen. Loistavaa. Uskomatonta miten iso virka silläkin on.
Aiemmin tein myös täydellisen kaasutinhuollon jossa purin kaasarin osiksi ja puhdistelin vuosien paskat sekä vaihdoin kalvon. Ei mennyt sekään hukkaan.
Ei mitään järisyttävää uutista mutta jotain kumminkin on raplailtu.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Öljyt ja suodatin vaihdettu, kehrää tyytyväisyyttään. Öljykin haisi öljylle, ei pakokaasulle ja bensalle. Auton pesu ja imurointi vois kans olla to do listillä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 708
- Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Re: Arkipäivän sankari eli noppa vuosimallia 85
Tänään tuli pestyä, säädettyä sytytys, sekä laiteltua kasarit talmun huomiovalot keulille.
Idea sytyksen kattomisesta tuli oikeastaan siitä että remontin jälkeen laitoin jakajan paikalleen viivojen perusteella, jotka edellinen omistaja oli tehnyt venttiilikoppaan ja jakajaan piirtopuikolla. Ja kun on tullut todettua muutkin jonkun edellisen omistajan tekniset oivallukset aivan sudeksi, niin teki mieli epäillä tätäkin. No, ei muutakun strobolamppu esille, alipaineletku irti, kierrokset kahteen tonniin ja ennakko näytti 26 astetta. Jakajan kääntelyä ja näytti oikean 20 astetta, mutterien kiristys ja käynti muuttui huomattavasti siistimmäksi. Koeajokin oli erittäin positiivinen kokemus.
No sitten hemmottelin likaista autoa pesulla. Näyttää tämäkin taas autolle.
Loppuun muutama kuva:
http://aijaa.com/DGFxeR
http://aijaa.com/MRfzgD
Semmoista taas.
Idea sytyksen kattomisesta tuli oikeastaan siitä että remontin jälkeen laitoin jakajan paikalleen viivojen perusteella, jotka edellinen omistaja oli tehnyt venttiilikoppaan ja jakajaan piirtopuikolla. Ja kun on tullut todettua muutkin jonkun edellisen omistajan tekniset oivallukset aivan sudeksi, niin teki mieli epäillä tätäkin. No, ei muutakun strobolamppu esille, alipaineletku irti, kierrokset kahteen tonniin ja ennakko näytti 26 astetta. Jakajan kääntelyä ja näytti oikean 20 astetta, mutterien kiristys ja käynti muuttui huomattavasti siistimmäksi. Koeajokin oli erittäin positiivinen kokemus.
No sitten hemmottelin likaista autoa pesulla. Näyttää tämäkin taas autolle.
Loppuun muutama kuva:
http://aijaa.com/DGFxeR
http://aijaa.com/MRfzgD
Semmoista taas.