Tänään uhrasin aikaa lämpötilakompensaattorille joka ei tuntunut edelleenkään toimivan oikein. Otin bimetallijousen irti ja totesin sen vääntyneeksi, säätöruuvi varmaan kiristetty joskus pohjaan asti ja vääntänyt jousen. No, ei hätää, varaosakaasuttimesta löytyi ehjä. Irroitin ja vein jousen muhimaan pöydälle sisälle, sisätilan lämpömittari näytti 21 astetta joten pääsi perstuntumalla melko lähelle sitä kahtakymmentä joka on ohjearvo säätölämpötilalle. Sitten kun jousi oli aikansa ollut ja tuntui ranteen päällä hiukan kylmemältä kuin ruumiinlämpö eli oli suht huoneenlämpöinen, laitoin paikalleen ja vältin hypistelemästä jousta liikaa. Säädin niin että kompensaattorin venttiili oli auki 0.1-0.3mm. Sitten koeajolle.
Toimi loistavasti myös lämpimänä, ei enää laskenut tyhjäkäyntiä ja vedot paranivat lämpimänä, varsinkin alavääntö ja kiihdytys oli tasainen. Loistavaa. Uskomatonta miten iso virka silläkin on.
Aiemmin tein myös täydellisen kaasutinhuollon jossa purin kaasarin osiksi ja puhdistelin vuosien paskat sekä vaihdoin kalvon. Ei mennyt sekään hukkaan.
Ei mitään järisyttävää uutista mutta jotain kumminkin on raplailtu.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)