Kävin kattoon oogeeta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Kävin kattoon oogeeta

Viesti Kirjoittaja sarka »

Oli tuolla tyrkyllä edullisesti 2.1i 3d 900. Sisusta oli vähän karussa kunnossa, mutta ulospäin ihan kohtuu siisti auto. Eikä sillä ollut ajettukaan ku muistinvaraisesti joku 260tkm.

Mutta. Vetarit paukkuu pahasti molempiin suuntiin käännettäessä. Kun ajaa vähän kovempaa suoraan ja kääntelee rattia eestaas, välillä rymäyttää. Vähän matkaa voi pakittaa hitaasti, mutta jos yhtään kovemmin menee takaperin niin älytön rytyytys ja yrittää ampua pakin pois päältä. Moottorin kumit oli kuitenkin hyvässä kunnossa.

Voisko tuommonen johtua pelkästään vetareista/maljoista, vai voiko sanoa varmaksi että laatikko paskana?
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Kävin kattoon oogeeta

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Paukkuuko varmasti vetarit maljoista vai ulommat murrokset ehkä?

Ps. Mulla muuten oikea etupyöränlaakeri alkoi vähän ääntää, ei juurikaan välystä tuntunu mutta ravisti täristi ja vatkas etupää.
No laakeri on vaihdettu ja katottiin siinä samalla malja ja tripoidi jotka hiton hyvät sekä rasvat puhtaat eli näköjään vaihdettu lähiaikoina.
Mutta laakerinvaihdolla hävis kaikki etupään nuo ongelmat..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Kävin kattoon oogeeta

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Jos auto on muuten ostamisen arvoisessa kunnossa niin ei sitä laatikon takia kannata jättää ostamatta. Laatikoita saa mistä vaan (mullakin on useampia) ja vaihtoon menee jotain 4-5h jos ei pultit oo ruostuneet kiinni tukivarsissa ja auto sen verran ruosteeton ettei jousia tarvi puristimilla prässätä kasaan.

sarka kirjoitti:Oli tuolla tyrkyllä edullisesti 2.1i 3d 900. Sisusta oli vähän karussa kunnossa, mutta ulospäin ihan kohtuu siisti auto. Eikä sillä ollut ajettukaan ku muistinvaraisesti joku 260tkm.

Mutta. Vetarit paukkuu pahasti molempiin suuntiin käännettäessä. Kun ajaa vähän kovempaa suoraan ja kääntelee rattia eestaas, välillä rymäyttää. Vähän matkaa voi pakittaa hitaasti, mutta jos yhtään kovemmin menee takaperin niin älytön rytyytys ja yrittää ampua pakin pois päältä. Moottorin kumit oli kuitenkin hyvässä kunnossa.

Voisko tuommonen johtua pelkästään vetareista/maljoista, vai voiko sanoa varmaksi että laatikko paskana?
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Kävin kattoon oogeeta

Viesti Kirjoittaja sarka »

Kupari kirjoitti:Paukkuuko varmasti vetarit maljoista vai ulommat murrokset ehkä?

Ps. Mulla muuten oikea etupyöränlaakeri alkoi vähän ääntää, ei juurikaan välystä tuntunu mutta ravisti täristi ja vatkas etupää.
No laakeri on vaihdettu ja katottiin siinä samalla malja ja tripoidi jotka hiton hyvät sekä rasvat puhtaat eli näköjään vaihdettu lähiaikoina.
Mutta laakerinvaihdolla hävis kaikki etupään nuo ongelmat..
Sanoisin, että ulommat nivelet on ainakin ihan varmasti rikki, maljojen rikkoontumisesta en tiedä muuta kuin mitä oon täältä joskus lukenut.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Kävin kattoon oogeeta

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Ihme vikoja.joitq ei mun muynnissä olevasta löydy.
Vastaa Viestiin