Oli tuolla tyrkyllä edullisesti 2.1i 3d 900. Sisusta oli vähän karussa kunnossa, mutta ulospäin ihan kohtuu siisti auto. Eikä sillä ollut ajettukaan ku muistinvaraisesti joku 260tkm.
Mutta. Vetarit paukkuu pahasti molempiin suuntiin käännettäessä. Kun ajaa vähän kovempaa suoraan ja kääntelee rattia eestaas, välillä rymäyttää. Vähän matkaa voi pakittaa hitaasti, mutta jos yhtään kovemmin menee takaperin niin älytön rytyytys ja yrittää ampua pakin pois päältä. Moottorin kumit oli kuitenkin hyvässä kunnossa.
Voisko tuommonen johtua pelkästään vetareista/maljoista, vai voiko sanoa varmaksi että laatikko paskana?
Kävin kattoon oogeeta
Kävin kattoon oogeeta
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Kävin kattoon oogeeta
Paukkuuko varmasti vetarit maljoista vai ulommat murrokset ehkä?
Ps. Mulla muuten oikea etupyöränlaakeri alkoi vähän ääntää, ei juurikaan välystä tuntunu mutta ravisti täristi ja vatkas etupää.
No laakeri on vaihdettu ja katottiin siinä samalla malja ja tripoidi jotka hiton hyvät sekä rasvat puhtaat eli näköjään vaihdettu lähiaikoina.
Mutta laakerinvaihdolla hävis kaikki etupään nuo ongelmat..
Ps. Mulla muuten oikea etupyöränlaakeri alkoi vähän ääntää, ei juurikaan välystä tuntunu mutta ravisti täristi ja vatkas etupää.
No laakeri on vaihdettu ja katottiin siinä samalla malja ja tripoidi jotka hiton hyvät sekä rasvat puhtaat eli näköjään vaihdettu lähiaikoina.
Mutta laakerinvaihdolla hävis kaikki etupään nuo ongelmat..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Kävin kattoon oogeeta
Jos auto on muuten ostamisen arvoisessa kunnossa niin ei sitä laatikon takia kannata jättää ostamatta. Laatikoita saa mistä vaan (mullakin on useampia) ja vaihtoon menee jotain 4-5h jos ei pultit oo ruostuneet kiinni tukivarsissa ja auto sen verran ruosteeton ettei jousia tarvi puristimilla prässätä kasaan.
sarka kirjoitti:Oli tuolla tyrkyllä edullisesti 2.1i 3d 900. Sisusta oli vähän karussa kunnossa, mutta ulospäin ihan kohtuu siisti auto. Eikä sillä ollut ajettukaan ku muistinvaraisesti joku 260tkm.
Mutta. Vetarit paukkuu pahasti molempiin suuntiin käännettäessä. Kun ajaa vähän kovempaa suoraan ja kääntelee rattia eestaas, välillä rymäyttää. Vähän matkaa voi pakittaa hitaasti, mutta jos yhtään kovemmin menee takaperin niin älytön rytyytys ja yrittää ampua pakin pois päältä. Moottorin kumit oli kuitenkin hyvässä kunnossa.
Voisko tuommonen johtua pelkästään vetareista/maljoista, vai voiko sanoa varmaksi että laatikko paskana?
Re: Kävin kattoon oogeeta
Sanoisin, että ulommat nivelet on ainakin ihan varmasti rikki, maljojen rikkoontumisesta en tiedä muuta kuin mitä oon täältä joskus lukenut.Kupari kirjoitti:Paukkuuko varmasti vetarit maljoista vai ulommat murrokset ehkä?
Ps. Mulla muuten oikea etupyöränlaakeri alkoi vähän ääntää, ei juurikaan välystä tuntunu mutta ravisti täristi ja vatkas etupää.
No laakeri on vaihdettu ja katottiin siinä samalla malja ja tripoidi jotka hiton hyvät sekä rasvat puhtaat eli näköjään vaihdettu lähiaikoina.
Mutta laakerinvaihdolla hävis kaikki etupään nuo ongelmat..
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kävin kattoon oogeeta
Ihme vikoja.joitq ei mun muynnissä olevasta löydy.