Tervehdys kaikille saabin omistajille
Tervehdys kaikille saabin omistajille
Elikkäs ostin tuossa Saab 99 vm.83 olevan auton.
Ajattelin liittyä joukkoon kirjottelemaan ja ottamaan oppia kokeneimmilta.
Ei kellään sattusi olemaan varastossa tai tiedossa ko. autoon vetoniveliä?. Meinaa vähän rutista ja olisi sama vaihtaa ne ajoissa.
Ajattelin liittyä joukkoon kirjottelemaan ja ottamaan oppia kokeneimmilta.
Ei kellään sattusi olemaan varastossa tai tiedossa ko. autoon vetoniveliä?. Meinaa vähän rutista ja olisi sama vaihtaa ne ajoissa.
moikka ja tervetuloa ysiysistien pariin!!
onnittelut ostoksestasi, mikäs on auton väri ja ovien lukumäärä?
vetonivelestä:
ostin pari kk sitten motonetistä turhaan ulomman vetonivelen (ja hukkasin tietysti kuitin)
mutta osa jäi kuitenkin tarpeettomaksi:
VETONIVEL SAAB 99
99 82--84 Ulompi Löbro-valmiste. . . . . . . . . . . . . . 17-5114 69.90
eli hyvinkäältä joutaa, tasarahaan 60 eur, kuljetus vantaalle tjsp. onnistuu
onnittelut ostoksestasi, mikäs on auton väri ja ovien lukumäärä?
vetonivelestä:
ostin pari kk sitten motonetistä turhaan ulomman vetonivelen (ja hukkasin tietysti kuitin)
mutta osa jäi kuitenkin tarpeettomaksi:
VETONIVEL SAAB 99
99 82--84 Ulompi Löbro-valmiste. . . . . . . . . . . . . . 17-5114 69.90
eli hyvinkäältä joutaa, tasarahaan 60 eur, kuljetus vantaalle tjsp. onnistuu
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
mulla tuntuu menevän 9 ja 10 litran välimaastosta.
onko muuten autossasi kärjetön sytytys? silloin mallivuosi on 84 vaikka papereiden mukaan olisi "83", kuten esim. punainen autoni.
onko muuten autossasi kärjetön sytytys? silloin mallivuosi on 84 vaikka papereiden mukaan olisi "83", kuten esim. punainen autoni.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf kirjoitti:mulla tuntuu menevän 9 ja 10 litran välimaastosta.
onko muuten autossasi kärjetön sytytys? silloin mallivuosi on 84 vaikka papereiden mukaan olisi "83", kuten esim. punainen autoni.
On kärjetön sytytys. Mites paljon tuossa on uutena ollu kaakkeja, en oo saanu oikein mistään selville?. Konetyyppi on se B201.
Mulla kanssa tuota 10 litran luokkaa, van on letkeä peli ajettavaksi tuon ikäiseksi!.
Kulutusta löytyy kympin pintaan sekalaisessa ajossa. Kone on tosin B-malli, kärjettömällä sytytyksellä (PerTronix Ignitor), ruiskun nokka ja modattu putki.
Sulla taitaa olla uudempaa mallia napa (=helpompi vaihtaa vetari ja halvemmat ku vanhempi malli). Suosittelen Löbron vetareita. Talvella joulun alla -98 vaihdatin Löbrot omaan ja -03 että -04 vaihdoin Saabin omat vetarikumit rikkoutuneiden tilalle. Hyvin toimivat. Kytkimeksi suosittelen Sachsia ja mielellään turbomallista, on paljon tunnokkaampi. Vakiokin on pelittää ihan hyvin.
Sulla taitaa olla uudempaa mallia napa (=helpompi vaihtaa vetari ja halvemmat ku vanhempi malli). Suosittelen Löbron vetareita. Talvella joulun alla -98 vaihdatin Löbrot omaan ja -03 että -04 vaihdoin Saabin omat vetarikumit rikkoutuneiden tilalle. Hyvin toimivat. Kytkimeksi suosittelen Sachsia ja mielellään turbomallista, on paljon tunnokkaampi. Vakiokin on pelittää ihan hyvin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Täällähän on nopeaa porukkata! Ei ehi edes hengähtää niin jo siellä joku on vastannudimebak kirjoitti:Kulutusta löytyy kympin pintaan sekalaisessa ajossa. Kone on tosin B-malli, kärjettömällä sytytyksellä (PerTronix Ignitor), ruiskun nokka ja modattu putki.
Sulla taitaa olla uudempaa mallia napa (=helpompi vaihtaa vetari ja halvemmat ku vanhempi malli). Suosittelen Löbron vetareita. Talvella joulun alla -98 vaihdatin Löbrot omaan ja -03 että -04 vaihdoin Saabin omat vetarikumit rikkoutuneiden tilalle. Hyvin toimivat. Kytkimeksi suosittelen Sachsia ja mielellään turbomallista, on paljon tunnokkaampi. Vakiokin on pelittää ihan hyvin.

- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4044
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Sinullahan on varsin upea pelialustar kirjoitti:Auton väri on hopea ja ovia 2kpl (+takakontti tietty)

Tervetuloa mukaan!
Talvella kaupungissahan nämä syö ihan kaiken, minkä tankkaa. Sille ei vain mahda mitään. Maantielukemat ovat liikkuneet 8,5 - 10 litran välillä autosta riippuen. Itselläni tuo turbo on taloudellisin maantiellä (alle 9), mutta syöpöin kaupungissa.alustar kirjoitti:Paljoko muuten kulutus ollut teillä?.
Heppoja näissä kahden litran ja yhden kaasuttimen malleissa on aina 100.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Mullakin oli kesällä 2003 pieni kulutus maantiellä, 7.2 litraa sadalle, mutta seuraavassa huollossa ilmeni parista tulpasta, että laihalla on ollut.99Man kirjoitti:Omani (-84) näyttääkin olevan varsin nuuka peli. Kesällä n. 7,5 maantieajossa, parhaimmillaan mennyt alle seiskan oikein kevyellä kaasulla...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
sitten autosi mallivuosi on 1984, se näkyy varmasti myös valmistenumerosta en nyt vaan muista mikä kirjain se siellä oli. 100 heppaa noissa kaikissa 1 kaasarisissa ysiyseissä on, vaan miten mahtoi petrosaabien kanssa olla? . 81 vuonna valmistettiin vielä kaksikaasuttimista versiota ja siinä oli 8 heppaa enempi.alustar kirjoitti: On kärjetön sytytys. Mites paljon tuossa on uutena ollu kaakkeja, en oo saanu oikein mistään selville?. Konetyyppi on se B201.
Mulla kanssa tuota 10 litran luokkaa, van on letkeä peli ajettavaksi tuon ikäiseksi!.
talvella varsin mainio ajettava auto. hopea 2-ovinen 99 on todella hieno, vielä kun hommaat aluvanteet siihen, ellei sulla jo ole, niin kylä lähtee

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4044
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Mietinkin, kuka puuttuu ekana tähän poikkeukseen. Petroista löytyy 85 heppaa. Miten nämä jälkeenpäin bensavehkeiksi muutetut muuten, onko nekin 85 heppaisia? Onko se tehoero männistä, polttoaineesta vai mistä kiinni?lucaf kirjoitti:100 heppaa noissa kaikissa 1 kaasarisissa ysiyseissä on, vaan miten mahtoi petrosaabien kanssa olla?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari