Tervehdys kaikille saabin omistajille

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Tervehdys kaikille saabin omistajille

Viesti Kirjoittaja alustar »

Elikkäs ostin tuossa Saab 99 vm.83 olevan auton.

Ajattelin liittyä joukkoon kirjottelemaan ja ottamaan oppia kokeneimmilta.

Ei kellään sattusi olemaan varastossa tai tiedossa ko. autoon vetoniveliä?. Meinaa vähän rutista ja olisi sama vaihtaa ne ajoissa.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

moikka ja tervetuloa ysiysistien pariin!!

onnittelut ostoksestasi, mikäs on auton väri ja ovien lukumäärä?

vetonivelestä:
ostin pari kk sitten motonetistä turhaan ulomman vetonivelen (ja hukkasin tietysti kuitin)
mutta osa jäi kuitenkin tarpeettomaksi:

VETONIVEL SAAB 99
99 82--84 Ulompi Löbro-valmiste. . . . . . . . . . . . . . 17-5114 69.90

eli hyvinkäältä joutaa, tasarahaan 60 eur, kuljetus vantaalle tjsp. onnistuu
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Auton väri on hopea ja ovia 2kpl (+takakontti tietty :) )

Pitäs molemmille puolin vaihtaa nivelet, pitää aluksi kysästellä josko löytys likempää nuo, mutta kiitän kun ilmottelit että oisi tiedossa.

Kytkinlevy ja vetonivelet kun rapsauttaa kuntoon niin oiva kampe!.

Paljoko muuten kulutus ollut teillä?.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Oma 99 GL '82 vie sen 8 litraa ja siitä ylöspäin, eli sopivasti :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mulla tuntuu menevän 9 ja 10 litran välimaastosta.

onko muuten autossasi kärjetön sytytys? silloin mallivuosi on 84 vaikka papereiden mukaan olisi "83", kuten esim. punainen autoni.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

lucaf kirjoitti:mulla tuntuu menevän 9 ja 10 litran välimaastosta.

onko muuten autossasi kärjetön sytytys? silloin mallivuosi on 84 vaikka papereiden mukaan olisi "83", kuten esim. punainen autoni.

On kärjetön sytytys. Mites paljon tuossa on uutena ollu kaakkeja, en oo saanu oikein mistään selville?. Konetyyppi on se B201.

Mulla kanssa tuota 10 litran luokkaa, van on letkeä peli ajettavaksi tuon ikäiseksi!.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kulutusta löytyy kympin pintaan sekalaisessa ajossa. Kone on tosin B-malli, kärjettömällä sytytyksellä (PerTronix Ignitor), ruiskun nokka ja modattu putki.

Sulla taitaa olla uudempaa mallia napa (=helpompi vaihtaa vetari ja halvemmat ku vanhempi malli). Suosittelen Löbron vetareita. Talvella joulun alla -98 vaihdatin Löbrot omaan ja -03 että -04 vaihdoin Saabin omat vetarikumit rikkoutuneiden tilalle. Hyvin toimivat. Kytkimeksi suosittelen Sachsia ja mielellään turbomallista, on paljon tunnokkaampi. Vakiokin on pelittää ihan hyvin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

dimebak kirjoitti:Kulutusta löytyy kympin pintaan sekalaisessa ajossa. Kone on tosin B-malli, kärjettömällä sytytyksellä (PerTronix Ignitor), ruiskun nokka ja modattu putki.

Sulla taitaa olla uudempaa mallia napa (=helpompi vaihtaa vetari ja halvemmat ku vanhempi malli). Suosittelen Löbron vetareita. Talvella joulun alla -98 vaihdatin Löbrot omaan ja -03 että -04 vaihdoin Saabin omat vetarikumit rikkoutuneiden tilalle. Hyvin toimivat. Kytkimeksi suosittelen Sachsia ja mielellään turbomallista, on paljon tunnokkaampi. Vakiokin on pelittää ihan hyvin.
Täällähän on nopeaa porukkata! Ei ehi edes hengähtää niin jo siellä joku on vastannu 8O , hienoa!. Pitääpä ottaa ajatus nuista vetareista ja kytkimestä.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

alustar kirjoitti:Auton väri on hopea ja ovia 2kpl (+takakontti tietty :) )
Sinullahan on varsin upea peli ;)

Tervetuloa mukaan!
alustar kirjoitti:Paljoko muuten kulutus ollut teillä?.
Talvella kaupungissahan nämä syö ihan kaiken, minkä tankkaa. Sille ei vain mahda mitään. Maantielukemat ovat liikkuneet 8,5 - 10 litran välillä autosta riippuen. Itselläni tuo turbo on taloudellisin maantiellä (alle 9), mutta syöpöin kaupungissa.

Heppoja näissä kahden litran ja yhden kaasuttimen malleissa on aina 100.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
99Man
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 01:02

Viesti Kirjoittaja 99Man »

Omani (-84) näyttääkin olevan varsin nuuka peli. Kesällä n. 7,5 maantieajossa, parhaimmillaan mennyt alle seiskan oikein kevyellä kaasulla...
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

99Man kirjoitti:Omani (-84) näyttääkin olevan varsin nuuka peli. Kesällä n. 7,5 maantieajossa, parhaimmillaan mennyt alle seiskan oikein kevyellä kaasulla...
Mullakin oli kesällä 2003 pieni kulutus maantiellä, 7.2 litraa sadalle, mutta seuraavassa huollossa ilmeni parista tulpasta, että laihalla on ollut.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
99Man
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 01:02

Viesti Kirjoittaja 99Man »

dimebak kirjoitti:
99Man kirjoitti: Mullakin oli kesällä 2003 pieni kulutus maantiellä, 7.2 litraa sadalle, mutta seuraavassa huollossa ilmeni parista tulpasta, että laihalla on ollut.
Kyllä on ihan säädöissään, mutta ajotapa on kieltämättä (nykyään) rauhallinen.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

alustar kirjoitti: On kärjetön sytytys. Mites paljon tuossa on uutena ollu kaakkeja, en oo saanu oikein mistään selville?. Konetyyppi on se B201.

Mulla kanssa tuota 10 litran luokkaa, van on letkeä peli ajettavaksi tuon ikäiseksi!.
sitten autosi mallivuosi on 1984, se näkyy varmasti myös valmistenumerosta en nyt vaan muista mikä kirjain se siellä oli. 100 heppaa noissa kaikissa 1 kaasarisissa ysiyseissä on, vaan miten mahtoi petrosaabien kanssa olla? . 81 vuonna valmistettiin vielä kaksikaasuttimista versiota ja siinä oli 8 heppaa enempi.

talvella varsin mainio ajettava auto. hopea 2-ovinen 99 on todella hieno, vielä kun hommaat aluvanteet siihen, ellei sulla jo ole, niin kylä lähtee :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lucaf kirjoitti:100 heppaa noissa kaikissa 1 kaasarisissa ysiyseissä on, vaan miten mahtoi petrosaabien kanssa olla?
Mietinkin, kuka puuttuu ekana tähän poikkeukseen. Petroista löytyy 85 heppaa. Miten nämä jälkeenpäin bensavehkeiksi muutetut muuten, onko nekin 85 heppaisia? Onko se tehoero männistä, polttoaineesta vai mistä kiinni?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Paljoonko olette säätänee co-arvon?. Itellä se on about 2.5 pintaan, jos kiikuttas alle kahen niin mitenhän käy vedolle :? .
Vastaa Viestiin