B205 vakio kartta ja mitsu. yms.
B205 vakio kartta ja mitsu. yms.
Meinasin vaihtaa B205E moottoriseen 9-5:n garretin tilalle mitsun turbon, kun on tuo kampanjakin. Kysymys kuuluu, että onko se ok, että ei tee mitään softa muutoksia? Tästä löytyy niin ristiriitaista tietoa hakemalla, että en tiedä mihin uskoa. Jos siis ei haittaa moottorille (meneekö laihalle?) pelkän raudan vaihdosta niin miten auton käyttäytyminen muuttu, jos muuttuu, kuten nouseeko ahdot vasta korkeammilla kierroksilla ja onko muutoksia ylärekisterissä?
Jos oikein ymmärtänyt niin jatkossa jos haluaa ecua päivitellä, niin stage 1 karttaa ei tuon mitsun kanssa voi enää käyttää. Onko sitten Aeron ecu vaihdettava tai rakennettava penkissä autokohtainen kartta?
Sitten ihmettelen sitä, miksi tuossa on kaksi "hukkaporttia"? Eka on turbossa itsessään ja toinen on ahtoilma putkessa, joka päästää paineet turbon imupuolelle.
Kiitos ja anteeksi kysymyspaljoudesta.
Jos oikein ymmärtänyt niin jatkossa jos haluaa ecua päivitellä, niin stage 1 karttaa ei tuon mitsun kanssa voi enää käyttää. Onko sitten Aeron ecu vaihdettava tai rakennettava penkissä autokohtainen kartta?
Sitten ihmettelen sitä, miksi tuossa on kaksi "hukkaporttia"? Eka on turbossa itsessään ja toinen on ahtoilma putkessa, joka päästää paineet turbon imupuolelle.
Kiitos ja anteeksi kysymyspaljoudesta.
Re: B205 vakio kartta ja mitsu. yms.
Ahtoputkessa oleva venttiili on bypass- venttiili. Päästää ahtopaineen takaisin imupuolelle. Toinen on mikä on ahtimessa on ihan hukkaportti, painekello ohjaa läppää ahtimen sisällä.
Suosittelen uuden ohjelman tekoon, ei ole kallista puuhaa kun klubilaisella teetättään.
Suosittelen uuden ohjelman tekoon, ei ole kallista puuhaa kun klubilaisella teetättään.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: B205 vakio kartta ja mitsu. yms.
Et kertonut mikä softa nykyään pajatsossa on. Mutta kyllä sillä mitsulla voi ajaa garretillekin tehdyllä vakio- tai kevyesti piristetyllä softalla, soppaa lykätään vähintääkin se mitä suuttimista irtoaa lappu lattiassa. Mutta paremmin toimii jos päivittää turboa vastaavaksi, ahtopaineen säätö muunmuuassa paranee oikeilla kartoilla.
Aeron ecua voi varmaankin käyttää jos löydät 2000-vuosimallin kolkkiaeron ecun orkkissoftalla eikä autosi ole vm.2000 B205L-koneella
Aeron ecua voi varmaankin käyttää jos löydät 2000-vuosimallin kolkkiaeron ecun orkkissoftalla eikä autosi ole vm.2000 B205L-koneella
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: B205 vakio kartta ja mitsu. yms.
Liikkeessä epäilivät, että ihan vakiosofta olisi.vesa67 kirjoitti:Et kertonut mikä softa nykyään pajatsossa on.
Sitten ajatuksissa oli huvin ja harrastuksen vuoksi tiggailla kasaan omatekele downpipe 76mm rosteri meijeriputkesta. Tietääkö joku sanoa, käykö tämä laippa:
http://www.suomen-stahl.fi/elintarviket ... tmpl=popup
suoraan turbon päähän? Toiseen päähän ei taida valmista laippaa löytyä mistään ja rosterinen joustava osakin taitaa olla hakusessa?
Ajatuksissa oli, että tekisin DP:n suorana putkena ilman kattia, mutta lambdan tietty alkupäähän laittaa. Vakioputkessa näyttäs olevan kaksi lambdaa, eka ennen kattia ja toka katin jälkeen. Jos suora putki, niin tulee varmaan virhekoodi toisesta lambdasta. Saako tätä toimimaan vai meneekö liian vaikeaksi?
Kiitos jälleen neuvoista
Re: B205 vakio kartta ja mitsu. yms.
Toisen lambdan voi poistaa softasta.
Katsastusmies ei ole kovin iloinen katin puuttumisesta.
Itse tein - tai no, minä rälläköin, kaveri hitsasi - omavalmisteputken ex-femmaan rosterista, jousto-osa paskarautaa biltemasta, kattina catcon tarvike ja pöntöt motonetista, turbon laippa ja putken kiinnikkeet otettiin alkuperäisestä putkesta.
-Sami
Katsastusmies ei ole kovin iloinen katin puuttumisesta.
Itse tein - tai no, minä rälläköin, kaveri hitsasi - omavalmisteputken ex-femmaan rosterista, jousto-osa paskarautaa biltemasta, kattina catcon tarvike ja pöntöt motonetista, turbon laippa ja putken kiinnikkeet otettiin alkuperäisestä putkesta.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: B205 vakio kartta ja mitsu. yms.
Turbon laipan saat ostettua http://www.pro-carservice.com/. Materiaalista en osaa sanoa, mutta kysymällä se selviää.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 10:40
- Paikkakunta: Oulu
Re: B205 vakio kartta ja mitsu. yms.
Mitsu tuli täälläkin Garretin tilalle. Ei tunnu toimivan kunnolla Garretille tehdyn stage2 multifuel softan kanssa, mitähän sinne arvaisi laittaa tilalle...
Ex jäsen 3698
VW Passat
(RIP: Saab 9-5 Vector Wagon -02 Automaatti, Saab 9-5 SE -98)
VW Passat
(RIP: Saab 9-5 Vector Wagon -02 Automaatti, Saab 9-5 SE -98)
Re: B205 vakio kartta ja mitsu. yms.
2.0t + 15T kombinaatiolle on kyllä olemassa softaa, olen tehnyt useita tuollaisia. Ei väliä onko Biopower vai ei.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com